Σε ξένο αχερώνα

1' 51" χρόνος ανάγνωσης

Να δημιουργηθούν ή όχι διόδια στην Αθήνα; Αυτό το ερώτημα ταλανίζει εσχάτως την κυβέρνηση. Ο κ. Γιώργος Σουφλιάς τάσσεται υπέρ, ο κ. Μιχάλης Λιάπης ψηφίζει κατά και ο κ. Ευάγγελος Μπασιάκος δεν έχει πάρει ακόμη θέση.

Πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν τι σχέση μπορεί να έχει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης με τα διόδια στην Αθήνα. Τόση, όση έχει ο υπουργός Δημοσίων Εργων και ο υπουργός Μεταφορών. Διότι αν τα διόδια στην Αθήνα είναι θέμα υπουργικού συμβουλίου γιατί να μην έχει άποψη και ο κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης; Μην ξεχνάμε ότι πολλά από τα αυτοκίνητα που κινούνται στο κέντρο της Αθήνας κατευθύνονται προς τον Πειραιά και θα επιβιβαστούν σε πλοία της γραμμής που είναι αρμοδιότητας του υπουργού Ναυτιλίας. Να μην συναποφασίσει κι αυτός για το θέμα;

Για να σοβαρευτούμε: τα διόδια στο κέντρο μιας μεγαλούπολης είναι ένα σύνθετο πρόβλημα. Θα έχουν ευεργετική επίδραση στην καθημερινότητα των κατοίκων, αλλά κάποιοι εκφράζουν φόβους ότι αποτελούν επαχθή φορολογία που θα πλήξει τα χαμηλότερα στρώματα του πληθυσμού.

Σε όλο τον κόσμο έγινε ενδελεχής συζήτηση, αλλά στο τέλος οι αποφάσεις ελήφθησαν σε τοπικό επίπεδο. Σε κάποιες πρωτεύουσες, όπως στο Λονδίνο, ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο και σε κάποιες άλλες, όπως στη Στοκχόλμη, έγινε τοπικό δημοψήφισμα. Δεν εκλήθησαν να αποφασίσουν ούτε υπουργοί, ούτε πρωθυπουργοί. Δεν είναι δικό τους θέμα, αφορά τη ζωή των πολιτών σε τοπικό επίπεδο και σε τοπικό επίπεδο πρέπει να ληφθούν οι όποιες αποφάσεις. Το πρόβλημα με τους δικούς μας υπουργούς είναι ότι ασχολούνται με όλα, με αποτέλεσμα τελικά να μην καταφέρνουν τίποτε. Κρατούν σφιχτά αρμοδιότητες, που αφορούν τα μικρά, κάτι που τους αποτρέπει να διεκπεραιώσουν τα μεγάλα. Ετσι το υπουργείο παιδείας διευθετεί τα των νηπιαγωγείων στο Αργος Ορεστικό, το ΥΠΕΧΩΔΕ ασχολείται και με τα πάρκα της Θεσσαλονίκης, το Μεταφορών με τα διόδια της Αθήνας, το Ανάπτυξης με τα λατομεία στη Μήλο κι αν τους μείνει χρόνος μπορεί να ρυθμίσουν και κάτι σε εθνικό επίπεδο.

Καλά είναι λοιπόν να αφήσουν τους Αθηναίους να αποφασίσουν, αν θα έχουν διόδια στην πόλη τους. Αυτοί θα τα πληρώνουν κι αυτοί θα απολαμβάνουν όποια ευεργετήματα έχουν. Δουλειά των υπουργών είναι να χαράσσουν πολιτικές σε εθνικό επίπεδο. Οι υπουργοί ας ασχοληθούν με τα μεγάλα έργα -όπως π.χ. η Εγνατία ή η ΠΑΘΕ- και να κλείσουν τις τρύπες στον διάτρητο προϋπολογισμό, όπως αυτή της «Ολυμπιακής».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT