Ενα από τα ελληνικά πολιτικά φαινόμενα που αξίζει να αναλυθεί με ψυχραιμία από όλους μας είναι η χειραγώγηση των δημοσκοπήσεων. Ο Ελληνας ψηφοφόρος βιώνει μία μάλλον παράδοξη κατάσταση. ΜΜΕ και δημοσιογράφοι επέμεναν να εμφανίζουν ως ντέρμπι την εκλογική αναμέτρηση και τώρα αποκαλύπτουν πως γνώριζαν εδώ και μήνες ότι η διαφορά των δύο μεγάλων κομμάτων θα κινείτο στα επίπεδα της περασμένης Κυριακής. Και εδώ προκύπτει ένα σοβαρό ερώτημα: απέκρυπταν τότε την αληθή αποτύπωση του εκλογικού σώματος ή ξέχασαν τι ισχυρίζονταν; Η μεγάλη αυτή αντίφαση, μεταξύ άλλων, δημιουργεί ερωτήματα για το πώς κάποια ΜΜΕ χρησιμοποιούν τις δημοσκοπήσεις, προκειμένου να προωθήσουν συγκεκριμένα συμπεράσματα.
Η «Κ» δεν πιστεύει ότι οι κρατικές παρεμβάσεις και οι περιορισμοί λύνουν τα προβλήματα των δημοσκοπήσεων. Το κρίσιμο ζήτημα είναι η αυτορρύθμιση των ΜΜΕ, αν δηλαδή θα σεβασθούν βασικές αρχές που ισχύουν διεθνώς: να μην μεταβάλλονται τα ευρήματα μετρήσεων ανάλογα με τα συμφέροντα κάθε μέσου και να μην παραγγέλλονται δημοσκοπήσεις με εξειδικευμένες προδιαγραφές για την προώθηση ειδικών στόχων. Προς το παρόν ο πολίτης δικαιούται να είναι καχύποπτος.