Αναλυση: Απαιτείται ένα σχέδιο «Apollo» για τη διάσωση της Γης

Αναλυση: Απαιτείται ένα σχέδιο «Apollo» για τη διάσωση της Γης

2' 29" χρόνος ανάγνωσης

Σαράντα χρόνια μετά την προσγείωση του Αετού στο φεγγάρι, η ιδέα ενός νέου σχεδίου «Apollo» μας δείχνει τον τρόπο για το πώς πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της αλλαγής του κλίματος: η πολιτική να πιέζει τα όρια της τεχνολογίας, μία δεκαετής προσπάθεια, και ένα έθνος ενωμένο υπό ένα κοινό σκοπό. Οπως το σχέδιο «Apollo», η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής είναι να συνδυάσει την πολιτική βούληση με τεχνολογική πρόοδο. Αν ο κόσμος συμφωνήσει να δράσει για την αντιμετώπιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής στη διάσκεψη της Κοπεγχάγης του Δεκεμβρίου, τότε οι χώρες, από τη φτωχότερη στην πλουσιότερη, θα πρέπει να διατηρήσουν τον ριζοσπαστισμό τους, όχι απλά για ένα ή δύο χρόνια, αλλά για δεκαετίες. Οι υπέρμαχοι της κλιματικής αλλαγής αντιμετωπίζουν την κλασική δοκιμασία των ανερχόμενων πολιτικών κινημάτων: πώς θα διευρυνθεί ο κύκλος των αφοσιωμένων στο κίνημα χωρίς να αποδυναμωθεί η σαφήνεια του μηνύματος.

Καταρχάς, θα πρέπει να αναφερόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο στα πλεονεκτήματα της επιλογής των χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Δεν το κάνουμε αρκετά.

Δείτε απλά την ενέργεια: Τα δύο τρίτα φυσικού αερίου παγκοσμίως βρίσκονται στη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, όμως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να αναπτυχθούν σε εγχώριο έδαφος και έτσι να μας βοηθήσουν να περιορίσουμε την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές. Μόνο αν κάνουμε τη μετάβαση, με τη βοήθεια της κυβέρνησης, θα απολαύσουμε τα πλεονεκτήματα.

Δεύτερον, δεν πρέπει απλώς να απευθύνουμε έκκληση στους ανθρώπους να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους, αλλά να τους διευκολύνουμε να το κάνουν. Εδώ η κυβέρνηση έχει κεντρικό ρόλο. Τι μπορεί να πείσει τους ανθρώπους να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο γκαράζ και να πάρουν ποδήλατο μέχρι τον σταθμό; Η διευκόλυνση. Οπως επισήμανε ο γραμματέας μεταφορών Αντριου Αντονις, στην ολλανδική πόλη Λέιντεν, η χωρητικότητα αποθήκευσης ποδηλάτων σε κάθε σταθμό τρένων είναι τριπλάσια του συνόλου των σταθμών του Λονδίνου. Στην Ολλανδία το 33% των μεταβάσεων στους σταθμούς τρένων γίνεται με ποδήλατο, ενώ στη Βρετανία μόλις το 2%. Από την αποθήκευση ποδηλάτου μέχρι την οικολογική δόμηση, το Βρετανικό Σχέδιο Μετάβασης σε Χαμηλές Εκπομπές Ρύπων έχει σχεδιαστεί για να καταστήσει δυνατή την εύρεση ενός καλύτερου τρόπου.

Τρίτον, χρειάζεται να κερδίσουμε κάποια μεγάλα και δύσκολα επιχειρήματα για να δημιουργήσουμε συναίνεση. Για να γίνει αυτό πρέπει να είμαστε ειλικρινείς σχετικά με τις πιέσεις που δημιουργούνται στη διαδικασία μετάβασης σε χαμηλές εκπομπές ρύπων και να δείξουμε ότι προσπαθούμε να τις μετριάσουμε όπου είναι δυνατόν.

Πρέπει να πείσουμε τον κόσμο ότι παρά το κόστος, η μετάβαση είναι η σωστή επιλογή, διότι το κόστος μη δράσης είναι ακόμα μεγαλύτερο. Η μεγαλύτερη απειλή για την ύπαιθρο δεν είναι οι ανεμογεννήτριες αλλά η κλιματική αλλαγή. Πρέπει να τοποθετηθούν στις πιο κατάλληλες τοποθεσίες, αλλά πρέπει να πείσουμε τους πολίτες ότι πρέπει να τοποθετηθούν κάπου.

Η αλλαγή δεν συμβαίνει μόνο και μόνο επειδή το επιθυμούν οι ηγέτες, αλλά επειδή το απαιτούν οι άνθρωποι. Αν και αυτήν την εβδομάδα γιορτάζουμε το «Apollo», τελικά είναι η πειθώ, η εκστρατεία και τα πολιτικά επιχειρήματα, και όχι μόνο η τεχνολογική πρόοδος, που θα δημιουργήσουν το γιγαντιαίο άλμα που χρειάζεται η ανθρωπότητα για την κλιματική αλλαγή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT