49 χρόνια πρίν… 17.I.1961

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΓΑΛΛΙΑ-ΑΛΓΕΡΙΑ: Παρίσιοι, 16. – Η πολιτική τού προέδρου τής γαλλικής Δημοκρατίας, στρατηγού Σαρλ Ντε Γκωλλ επί τού Αλγερινού, παρά τάς πολυπλεύρους αντιξοότητας και αντιδράσεις, φαίνεται εισερχομένη εις τήν οδόν τής επιτυχίας. Βεβαίως είναι ακόμη πολύ ενωρίς να προδικάση κανείς τά αποτελέσματα, πάντως όμως διά τής αποδοχής εκ μέρους τών Αλγερινών επαναστατών τής διεξαγωγής διαπραγματεύσεων μετά τής γαλλικής Κυβερνήσεως προς ειρηνικήν ρύθμισιν τού προβλήματος τής Αλγερίας, είναι φανερόν, ότι επετελέσθη σημαντικόν βήμα προς τήν κατεύθυνσιν αυτήν. Τήν σχετικήν επίσημον ανακοίνωσιν τής αλγερινής επαναστατικής Κυβερνήσεως μελετούν ήδη ο πρόεδρος Ντε Γκωλλ και ο Γάλλος πρωθυπουργός κ. Μισέλ Ντεμπρέ. Σχόλια από γαλλικής πλευράς δεν διετυπώθησαν εισέτι, παρατηρείται όμως, ότι ο τόνος τού ανακοινωθέντος τών Αλγερινών επαναστατών είναι μετριοπαθής. Εν τώ μεταξύ, εις τήν Εφημερίδα τής Κυβερνήσεως εδημοσιεύθη ο νόμος διά τήν αυτοδιάθεσιν τής Αλγερίας και τήν οργάνωσιν τών διοικητικών υπηρεσιών εις τήν χώραν αυτήν.

ΜΑΝΟΛΗΣ Α. ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ: Τήν προσεχή Παρασκευή (20 Ιανουαρίου 1961) 8 μ.μ. θα δοθή εις τήν Στέγην τής μακεδονικής καλλιτεχνικής εταιρείας «Τέχνη» τό εναρκτήριον τής δευτέρας σειράς τού κύκλου «Ελεύθερα μαθήματα», με ομιλητήν τόν ποιητήν κ. Μ. Αναγνωστάκην και θέμα: «Εισαγωγή στή σύγχρονη ποίηση».

ΑΓΓΕΛΟΣ Γ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ: Ο καλλιτεχνικός οργανισμός «Νέες Μορφές» οργανώνει διά τό φιλότεχνον κοινόν τών Αθηνών σειράν διαλέξεων περί τής Ιστορίας τής συγχρόνου αισθητικής και τέχνης με ομιλητήν τόν καθηγητήν τής ιστορίας τής τέχνης τού Πολυτεχνείου και τεχνοκρίτην κ. ʼγγελον Προκοπίου.

ΓΚΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ: Παρίσιοι, Ιανουάριος. – Εις τήν παρισινήν εφημερίδα «Φρανς Σουάρ», εδημοσιεύθη τό κάτωθι κείμενον τής «κουτσομπόλας», δημοσιογράφου Κάρμεν Τεσσιέ: «Τό περίφημον τραγούδι «Τα παιδιά τού Πειραιά», που «ελάνσαρεν» η Μελίνα Μερκούρη εις τήν ταινίαν τού Ντασσέν «Ποτέ τήν Κυριακή» και που κατέκλυσε τάς δισκοθήκας, με τόσην επιτυχίαν, έκαμε τήν είσοδόν του και εις τό Δικαστικόν Μέγαρον, αλλά με περισσοτέραν διακριτικότητα.

»Ο συνθέτης Λουΐ Γκαστέ, σύζυγος τής Λιν Ρενώ, κατηγορεί τόν Έλληνα συνθέτην Μάνον Χατζιδάκιν, δημιουργόν τού τραγουδιού αυτού, διά κατάφωρον μουσικήν πλαστογραφίαν, καθώς επίσης και ότι οικειοποιήθη δουλικώς τό ρεφραίν, τήν μελωδίαν και τόν ρυθμόν χάρις εις τόν οποίον εδώ και επτά χρόνια εγνώρισε τήν επιτυχίαν τό τραγούδι του «Χορός στις Βαλεαρίδες», ερμηνευθέν από τήν Λιν Ρενώ.

»Αι «προτάσεις» τού κατηγορητηρίου, τό οποίον συνέταξεν ο Λουΐ Γκαστέ είναι σοβαραί και θεμελιωμέναι δικαστικώς και μουσικώς. Αρκεί άλλωστε μία ακρόασις τών δύο δίσκων διά ν’ αντιληφθούν ακόμη και τά πλέον ανύποπτα αφτιά, τήν παράδοξον ομοιότητα τής μελωδικής γραμμής εν γένει.

»Ποίος πρόκειται να κερδήση: Αναμένεται μία παρισινή δίκη, εξ αφορμής τής παραδόξου αυτής ελληνοϊσπανικής συγκρούσεως».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή