Τραγούδι με το πόδι

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισως θυμάστε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που είναι αναπαραγωγή έργων, τα οποία έχουν φιλοτεχνηθεί από ανάπηρους καλλιτέχνες. Εκτός όμως από τη «ζωγραφική με το πόδι», υπάρχει και το «τραγούδι με το πόδι», όπως φάνηκε στον τελικό του «Greek Idol» (Αlpha).

Δύο πολύ νέες και χαριτωμένες κοπέλες από την Κύπρο, η Βαλάντω και η Νικόλ, διεκδίκησαν την πρώτη θέση. Και οι δύο είχαν ωραία φωνή, αλλά και ωραία πόδια, κάτι που προφανώς είναι απαραίτητο για μια τραγουδίστρια, γι’ αυτό και οι ενδυματολόγοι του σόου τις έντυναν με ένα συνδυασμό καυτού σορτ και μακριάς τουαλέτας που τη μισή την έφαγε ο σκύλος.

Οι κοπέλες μού φάνηκαν ίδιες σαν δίδυμες, δεν μπορούσα να ξεχωρίσω τη μία από την άλλη, όπως και από πολλές άλλες, περίπου συνομήλικές τους, που έχουν εμφανιστεί σε άλλα τάλεντ σόου. Σαν να περνά από πάνω τους ένας στυλιστικός οδοστρωτήρας που τις πατικώνει έτσι ώστε να χωρούν στο ίδιο αναγνωρίσιμο και αποδεκτό καλούπι. Μόνο τα ονόματά τους ξεχώριζαν: γαλλική φινέτσα εξέπεμπε το Νικόλ, ελληνική λεβεντιά το Βαλάντω. Εχω την αστήριχτη υποψία ότι η Βαλάντω κέρδισε το βραβείο λόγω ωραίου ονόματος. Οι θαυμαστές της στο στούντιο κραύγαζαν «Βαλάντω, Βαλάντω, εσύ κάνεις κουμάντο», αν και στη Νικόλ θα ταίριαζε το σύνθημα, «Νικόλ, Νικόλ, βάλε σε όλους γκολ».

Στην πραγματικότητα, η φετινή νικήτρια είναι η παρουσιάστριά του «Greek Idol», η Ρούλα Κορομηλά, αφού κατάφερε όχι μόνο να ανεβάσει εντυπωσιακά την τηλεθέαση του σόου, αλλά και να κάνει πολλούς να ασχολούνται μαζί της, είτε υμνώντας την είτε επικρίνοντάς την. Ομως το ζήτημα δεν είναι η Ρούλα και οι ικανότητές της, αλλά η σχέση αυτών των σόου με το τραγούδι, τη μουσική βιομηχανία και, κυρίως, με τις προσδοκίες των νέων για μια καλλιτεχνική καριέρα.

Εδώ εφαρμόζεται η μέθοδος με το καρότο και το μαστίγιο. «Ησουνα καλύτερη και από την Κριστίνα Αγκιλέρα», είπε ένας κριτής στη Νικόλ, που ερμήνευσε το «Heart» της διάσημης σταρ. Είστε τέλειοι, έτοιμοι τραγουδιστές, λένε συχνά οι κριτές σε παιδιά που δεν έχουν συμπληρώσει ακόμα τα 20 -όπως στο «Dancing with the Stars» του ΑΝΤ1 οι κριτές έλεγαν στα ζευγάρια του τελικού ότι «δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τους επαγγελματίες χορευτές από τους ερασιτέχνες»!

Από τη μια η κολακεία και η κούφια αποθέωση, από την άλλη η γελοιοποίηση, οι επικρίσεις και η απόρριψη. Τα υποψήφια είδωλα παροτρύνονται να μοιάσουν σε άλλα είδωλα, παλαιότερης κοπής, όπως στην Αννα Βίσση και στον Γιώργο Μαζωνάκη, που εμφανίστηκαν στον τελικό.

Την κούραση, την έλλειψη φαντασίας και δημιουργικότητας της κυρίαρχης μουσικής βιομηχανίας φανερώνει το «Greek Idol», όπως και άλλα παρόμοια σόου. Οι εκπομπές αυτές λειτουργούν σαν πλατφόρμα προώθησης προϊόντων: φτωχός συγγενής τους είναι το τραγούδι και ακόμα πιο φτωχός συγγενής οι νέοι που γυρεύουν μια χαραμάδα να περάσουν, να υπάρξουν καλλιτεχνικά και επαγγελματικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή