Γραμματα Αναγνωστων

7' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΙΚΑ και οφειλές

Κύριε διευθυντά

Με ενδιαφέρον διαβάσαμε στην έγκριτη εφημερίδα σας (Κυριακή 24 Ιουλίου 2011) και στο ένθετο «Οικονομία», δημοσίευμα που αναφέρεται στις οφειλές προς το ΙΚΑ και στην προσπάθεια που καταβάλλει, για την είσπραξή τους.

Ωστόσο, εξεπλάγημεν από τον πίνακα που συνόδευε το σχετικό ρεπορτάζ, όπου εμφανίζεται ο όμιλος Euromedica Α.Ε., Παροχής Ιατρικών Υπηρεσιών να οφείλει στο ΙΚΑ 4.739.692,01 ευρώ με τη σημείωση βεβαίως ότι η οφειλή αυτή βρίσκεται υπό διακανονισμό.

Προφανώς, ο πίνακας προέρχεται από τις υπηρεσίες του ΙΚΑ, οι οποίες θα έπρεπε όμως να γνωρίζουν ότι τούτο είναι η μισή αλήθεια! Η άλλη μισή, η οποία αποκρύπτεται επιμελώς, από τον επίσημο πίνακα του ΙΚΑ, είναι ότι το Ιδρυμα οφείλει στην Euromedica πάνω από 20 εκατ. ευρώ από το 2007, από τα οποία βεβαίως ένα μέρος τους θα μπορούσε να συμψηφίσει τις οφειλές και να λήξει η εκκρεμότητα.

Το σπουδαιότερο, οι οφειλές του ΙΚΑ, όπως και άλλων ασφαλιστικών οργανισμών, προς την Euromedica και όχι μόνον, είναι άτοκες, ενώ ο διακανονισμός οφειλών προς το ΙΚΑ, στον οποίο ο όμιλος προέβη, επιβαρύνεται εμμέσως μέσω του διακανονισμού με επιτόκιο πάνω από 12%.

Δεν νομίζετε ότι είναι άδικο να εμφανίζεται η Euromedica σε επίσημο πίνακα του ΙΚΑ ως «ασυνεπής οφειλέτης», ενώ ουσιαστικά ο οφειλέτης είναι το ΙΚΑ και μάλιστα με σημαντικό ποσό σε μια περίοδο χαμηλής ρευστότητας; Επίσης, δεν νομίζετε ότι είναι άδικο για την Euromedica να δυσφημίζεται, έναντι του ανταγωνισμού, στα μάτια των πελατών της και των συνεργατών-γιατρών της; Σημειώνουμε επιπλέον ότι η Euromedica δεν έχει ουσιαστικό μέσο πίεσης για την είσπραξη των απαιτήσεών της, τόσο από το ΙΚΑ όσο και από τα λοιπά Ασφαλιστικά Ταμεία.

Σας αναφέρουμε τα παραπάνω για την ολοκληρωμένη ενημέρωση του αναγνωστικού σας κοινού, καθώς και για τις τυχόν δικές σας ενέργειες.

Βασιλης Τσιμπικακης – Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Εuromedica

Απάντηση

Κατ’ αρχάς τα στοιχεία της «Κ» παρουσιάζουν όλη κι όχι τη μισή αλήθεια σε ό,τι αφορά τις οφειλές της εταιρείας για ασφαλιστικές εισφορές. Αυτό, άλλωστε, ήταν το αντικείμενο του συγκεκριμένου ρεπορτάζ: οι οφειλές προς το ΙΚΑ. Οι υποχρεώσεις των Ταμείων προς τους προμηθευτές και τους παρόχους υπηρεσιών Υγείας είναι ένα διαφορετικό, εξίσου σοβαρό, θέμα με το οποίο η «Κ» έχει ασχοληθεί αναλυτικά στο πρόσφατο παρελθόν.

Πάντως, όπως γνωρίζει και η Εuromedica, επί του παρόντος δεν υπάρχει δυνατότητα συμψηφισμού των οφειλών από ασφαλιστικές εισφορές με τις υποχρεώσεις του ΙΚΑ προς τους παρόχους Υγείας. Υποτίθεται ότι η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετήσει τη συγκεκριμένη διάταξη, όπως άλλωστε έχει δεσμευτεί με «τα 30 βήματα για την άρση των εμποδίων στην επιχειρηματικότητα». Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση σε αυτό και το θέμα του συμψηφισμού αφορά μια σοβαρή εκκρεμότητα που ταλαιπωρεί πολλές επιχειρήσεις οι οποίες συναλλάσσονται με Ταμεία και δημόσιο τομέα.

Τώρα σε ό,τι αφορά το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ, γνωρίζουμε ότι το ΙΚΑ αμφισβητεί το ύψος του ποσού των 20 εκατομμυρίων ευρώ στο οποίο αναφέρεται η εταιρεία. Αναμένουμε την ολοκλήρωση του ελέγχου που διενεργούν οι υπηρεσίες για να επανέλθουμε στο θέμα.

Εάν, ωστόσο, η εταιρεία θεωρεί ότι η μη καταβολή των εισφορών είναι ένας τρόπος πίεσης προς τα ασφαλιστικά Ταμεία, πριν ακόμη υπάρξει νομοθετική λύση, πολύ φοβούμαστε ότι μια τέτοια αντιμετώπιση ζημιώνει τους ασφαλισμένους ακόμη κι αν δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας.

Χρ. Κοψινη

Προνόμια βουλευτών

Κύριε διευθυντά

Σε δημοσίευμα της εγκρίτου εφημερίδος μας «H Καθημερινή», ανέγνωσα ότι αποποιούνται προνομίων ο Κ. Μητσοτάκης και η X. Κεφαλίδου. Τις αποποιήσεις αυτές έπρεπε να τις είχε θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση αμέσως μετά την 4η Οκτωβρίου 2009. Τα αυτοκίνητα έπρεπε να μην αποδοθούν, εκτός σ’ όσους δεν είχαν δικό τους όχημα. Επρεπε όλοι να κινούνται με το δικό τους και με δικά τους καύσιμα. Ολες αυτές τις αποποιήσεις που πρότειναν οι δύο βουλευτές, αλλά και δεκάδες άλλες προτάσεις, τις αναφέρω στο βιβλίο μου «H Ελληνική Οικονομία» (Προτάσεις ανασχέσεως διαφαινομένου ολέθρου) από τον Μάιο του 2010. Αν μερικές από τις προτάσεις υλοποιούντο από την κυβέρνηση η δημόσια σπατάλη θα είχε τιθασευτεί, τα έσοδα θα είχαν ανοδική τάση και το δημόσιο χρέος θα έπαιρνε την κατιούσα.

Στον K. Μητσοτάκη, που προ μηνών ανέφερε ορισμένες προτάσεις για βελτίωση των οικτρών οικονομικών, του απάντησα ότι όλες τις προτάσεις εκτός μιας τις αναφέρω στο βιβλίο.μου. Δυστυχώς, στην επιστολή μου δεν απάντησε και τώρα κάνει νέες προτάσεις.

Αν υπάρχει ενδιαφέρον εκ μέρους σας, για το βιβλίο που με τις απλές του προτάσεις θα είχαμε αποφύγει τον διεθνή διασυρμό, να σας το αποστείλω τιμητικώς.

Μιχαηλ Στρατουδακης

Διόδια

Κύριε διευθυντά

Πολύς θόρυβος γίνεται τον τελευταίο καιρό και πολλά γράφονται στις εφημερίδες ή αναφέρονται στα κανάλια, σχετικά με τους σταθμούς διοδίων που ξεφύτρωσαν παντού στις εθνικές οδούς και τις υψηλές τιμές διέλευσης των αυτοκινήτων που καθιερώθηκαν.

Θα ‘θελα να προσθέσω μερικές δικές μου σκέψεις ύστερα από πρόσφατα ταξίδια που έκανα. Επιστρέφοντας οδικώς με το I.X. αυτοκίνητό μου -μεσαίου κυβισμού- από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σταμάτησα σε έντεκα σταθμούς διοδίων, καταβάλλοντας συνολικά είκοσι έξι ευρώ. Θεωρώ ότι το παραπάνω ποσό είναι υπερβολικά υψηλό για μια διαδρομή πεντακοσίων και κάτι χιλιομέτρων. Εκείνο όμως που είναι εξοργιστικό είναι ο μεγάλος αριθμός σταθμών διοδίων – μερικά των οποίων απέχουν μεταξύ τους ελάχιστα χιλιόμετρα (ώστε να μην ξεφεύγει κανείς από τους παροδίους οικισμούς).

Υπάρχει βέβαια η δικαιολογία ότι με τα χρήματα που εισπράττονται στα διόδια χρηματοδοτείται -εν μέρει- η κατασκευή τμημάτων εθνικών οδών. Διεπίστωσα όμως ότι στην εθνικό οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης ουδεμία τεχνική εργασία εκτελείται (εκτός ίσως στη διάνοιξη της σήραγγας των Τεμπών). Εκεί όμως που τα πράγματα είναι όντως απελπιστικά είναι στη λεγόμενη Ιονία Οδό (Αντίρριο – Γιάννενα), την οποία προσφάτως διέσχισα, όπου τα πάντα είναι νεκρωμένα, δίνοντας εντύπωση πλήρους εγκατάλειψης.

Πιστεύω ότι το ίδιο θα συμβαίνει και στον υπό κατασκευήν αυτοκινητόδρομο της κεντρικής Ελλάδος.

Υστερα από όλα αυτά διερωτώμαι για ποιο σκοπό εισπράττονται τα παραπάνω διόδια -από τις ιδιωτικές τεχνικές εταιρείες- κι αν ακόμη έχουν ίσως δίκαιο ορισμένοι από τους διερχομένους αυτοκινητιστάς που αρνούνται να καταβάλουν τα ποσά των διοδίων.

Βεβαίως, υπάρχει η δικαιολογία ότι η καθυστέρηση των έργων οφείλεται και σε άλλους λόγους (απαλλοτριώσεις, δυσκολίες τραπεζικής χρηματοδότησης κ.λπ.). Μήπως όμως οι συμβάσεις συνχρηματοδότησης, παραχώρησης εκμετάλλευσης που υπέγραψε με τις τεχνικές εταιρείες η προηγούμενη διοίκηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, δεν ήταν επαρκώς μελετημένες, ώστε σήμερα να προκαλείται η εγκατάλειψη των έργων και ακόμη η άρνηση των διερχομένων να καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων ή η δίκαιη αγανάκτηση εκείνων να πληρώνουν;

Μηνας Καιρακτοπουλος – Πολ. Μηχαν. Διπλ. ΕΜΠ

Υποψήφιοι διευθυντές

Κύριε διευθυντά

Από τις στήλες της εφημερίδας σας θα ήθελα να ρωτήσω τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και την Περιφερειακή Δ/νση Β. Αιγαίου

Α) Αν έχουν λάβει γνώση των ενεργειών του Συμβουλίου Κρίσεων των υποψηφίων δ/ντων Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού Λέσβου.

Συγκεκριμένα: Το ανωτέρω όργανο εδέχθη και αναγνώρισε ως μεταπτυχιακό τίτλο μια βεβαίωση φοίτησης σε σεμινάριο το οποίο δεν έχει αναγνωριστεί από το ΔΙΚΑΤΣΑ. Στη συνέχεια και ύστερα από σωρεία ενστάσεων αναίρεσε την αναγνώριση.

Β) Αν γνωρίζουν ότι στη συνέντευξη για την ανάδειξη των δ/ντων Λυκείων και Γυμνασίων σχεδόν όλοι οι συνδικαλιστές, πρώην και νυν, καθώς και οι κομματικοί τους φίλοι, έχουν βαθμολογηθεί με άριστα και οι εν δυνάμει αντίπαλοι σε σχολεία μεγάλης προβολής έχουν κριθεί δυσμενέστατα…

Γ) Αν γνωρίζουν ότι η διανομή των θέσεων στα σχολεία, ακόμη και σε περιπτώσεις αποχωρήσεων ή οποιασδήποτε αλλαγής κατά τη διάρκεια της τετραετίας, έχει υπολογιστεί και είχε γίνει γνωστή στην κοινωνία της Μυτιλήνης εδώ και αρκετό καιρό, πολύ πριν τελειώσει η διαδικασία των κρίσεων.

Δ) Αν γνωρίζουν τα ανωτέρω, σε τι ενέργειες προέβησαν για την αποκατάσταση της τάξης.

Ελευθεριος Ελευθεροπουλος

Η κρίση πολιτικής εμπιστοσύνης

Κύριε διευθυντά

Γεγονός αναμφισβήτητο είναι ότι, πλέον των οικονομικών δυσκολιών της χώρας, υπάρχει και το πρόβλημα της μείωσης της εμπιστοσύνης στους ασχολούμενους μέχρι σήμερα με την πολιτική. Θα πρέπει όμως να είμαστε και ρεαλιστές. Οσον αφορά τα κόμματα της εξουσίας και τα δύο προσέφεραν υπηρεσίες στον λαό μας, τις οποίες δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε. Τα αριστερά κόμματα (ΚΚΕ, Συνασπισμός κ.λπ.) δεν είναι, επί του παρόντος τουλάχιστον, κόμματα εξουσίας. Τα μη αριστερά, μικρά κόμματα, είναι κόμματα ευκαιρίας και δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε αυτά. Και στις προσεχείς εκλογές, κυρίως τα δύο κόμματα εξουσίας θα ψηφισθούν, με μεγάλη πιθανότητα από τους πολίτες. Γι’ αυτό, θα πρέπει, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να γίνει δραστική εξυγίανση και των δύο. Απομακρύνσεις ακόμη και σε περίπτωση αμφιβολιών. Η προτεινόμενη μείωση του αριθμού των βουλευτών σε 200, θα είναι και αυτή εξυπηρετική. Νομίζω επίσης ότι από τις ηγεσίες και των δύο κομμάτων πρέπει να γίνει αυστηρή επιλογή των υποψηφιοτήτων. Τελευταίως, αντιλαμβανόμεθα ότι υπάρχει μεγάλη προσφορά υποψηφίων από πρώην καθηγητές πανεπιστημίων, συγγραφέων κ.λπ. Η όρεξη έχει ανοίξει σε πολλούς. Προτιμητέοι θα πρέπει να είναι κυρίως νέοι με ήθος, ικανότητες, εργατικότητα και μυαλό. Και κάτι ακόμη. Θα πρέπει να αποκλεισθούν οι τυχόν συστάσεις, από μεγαλόσχημους επιχειρηματίες.

Δημητρης Ελευθ. Παυλιδης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή