Γραμματα Αναγνωστων

6' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για την απαγόρευση του καπνίσματος

Κύριε διευθυντά

Σας παρακαλώ τονίστε και πιέστε για την απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς χώρους, διότι πραγματικά δεν μπορούμε να αναπνεύσουμε.

Ψηφίζονται συνεχώς νόμοι και εγκύκλιοι για το θέμα και δεν εφαρμόζονται, άρα άχρηστοι οι νόμοι, αφού δεν εφαρμόζονται. Αναφέρω ενδεικτικά: Νόμος 3730 / ΦΕΚ 262 23-12-2008, νόμος 3868 / ΦΕΚ 129 3-8-2010, ΦΕΚ 1315 κοινή εγκύκλιος 25-8-2010, 120995 απόφαση υπουργών 3-9-2010, Γ.Π. 151027 απόφαση υπουργών 2-12-2010, τελικός νόμος 3420 / ΦΕΚ 298 6-12-2005, τελικός νόμος 7136 19-01-2011.

Παρ’ όλα αυτά δεν εφαρμόστηκε κανένας. Δώσανε στην τοπική αυτοδιοίκηση μερικό έλεγχο, αλλά δεν γίνεται τίποτε διότι έρχονται σε σύγκρουση με τους ψηφοφόρους του δήμου τους. Πρέπει ςπιτέλους να γίνονται συστηματικοί έλεγχοι και να επιβληθούν πρόστιμα, μήπως και μπει κάποια τάξη.

Παυλος Αρβανιτοπουλος

Το ιστορικό της Λυρικής Σκηνής

Κύριε διευθυντά

Φέτος τον Ιούνιο η Λυρική Σκηνή παρουσίασε στο Ηρώδειο δύο έργα, Καβαλερία Ρουστικάνα και Παλιάτσους, με ονειρεμένη σκηνική παρουσίαση, που υπερτερούσε ακόμη και από παραγωγές στην αρένα της Βερόνας, τη Σκάλα του Μιλάνου ή και την Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης. Επίσης, μεγάλη επιτυχία γνώρισε τον Ιούλιο και η όπερα Ναμπούκο, στο Ηρώδειο.

Θα ήθελα μόνο να κάνω μια μικρή παρατήρηση. Διάβασα προσεκτικά στο πρόγραμμα, το ιστορικό της Λυρικής, που ξεκινά με το ανέβασμα της Νυχτερίδας, από τη νεοσύστατατη τότε Λυρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, με μαέστρο τον Β. Πφέφερ, στις 5 Μαρτίου του 1940. Από αυτή την ιστορική παράσταση σήμερα ζει μια από τις πρωταγωνίστριες, η κ. Μαρίκα Παπαδοπούλου. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να υπογραμμίσω μία μικρή παράλειψη στο αναφερθέν ιστορικό του προγράμματος. Το καλοκαίρι του 1942, το Εθνικό θέατρο, υπό τη διεύθυνση του Γιοκαρίνη ανέβασε όπερες και οπερέτες με μεγάλη επιτυχία, σε ένα καλοκαιρινό χώρο, στο Κηποθέατρο, στην πλατεία Κλαυθμώνος, στην οδό Δραγατσανίου. Μεταξύ των παραστάσεων αυτών πρέπει να αναφερθεί η απόφαση του διάσημου τενόρου Οδυσσέα Λάππα και του νεότατου τότε (21 ετών!), σκηνοθέτη Ντίνου Γιαννόπουλου να ανέβει στα τέλη Αυγούστου εκείνης της χρονιάς, η «Τόσκα», σε σκηνοθεσία του δεύτερου, με πρωταγωνιστές: τη 19χρονη Μαρία Καλογεροπούλου (Τόσκα), τον Αντώνη Δελένδα (Μάριο Καβαραντόσι) και τον Ξηρέλη (Σκάρπια). Την παράσταση, που ανέβηκε στα ελληνικά, διηύθυνε ο Σώτος Βασιλειάδης, που ανέβαινε για πρώτη φορά στο πόντιουμ! Αυτό το τέρας μουσικότητας, η Μαρία Κάλλας (τότε ακόμη Καλογεροπούλου) τραγούδησε στα ιταλικά, δέκα ημέρες αργότερα, στις 7 Σεπτεμβρίου του 1942, υπό τη σκηνοθεσία του Ντ. Γιαννόπουλου, στο ίδιο θέατρο, με τον Λουδοβίκο Κουρουσόπουλο στον ρόλο του Μ. Καβαραντόσι και τον Λάκη Βασιλάκη σε εκείνο του Σκάρπια. Να σημειωθεί ότι και οι τρεις τους ήσαν μαθητές της γνωστής τότε καθηγήτριας κλασικού τραγουδιού, Ελβίρα ντε Ιντάλγκο! Και μια τελευταία λεπτομέρεια της παράστασης αυτής: στο πλάι της εισόδου της σκηνής, καθόταν η γνωστή μεγάλη δημοσιογράφος και μουσικοκριτικός Σοφία Σπανούδη (Πρωία, Τα Νέα, κ.ά.), κρατώντας μια εικόνα της Παναγίας, προκειμένου να πάει καλά η παράσταση! Πράγματι, η παράσταση χάλασε κόσμο, γράφτηκαν εγκωμιαστικές κριτικές, με πρώτη – πρώτη βέβαια, εκείνη της Σοφίας Σπανούδη!

Ξενια Λ. Κουρουσοπουλου / Χαλάνδρι

Ατέλειες ηλεκτρονικής συνταγογράφησης

Κύριε διευθυντά

Ηηλεκτρονική συνταγογράφηση μπήκε στην καθημερινή πρακτική από έτους. Είναι βήμα προόδου και διαφάνειας αλλά, ως συνήθως, στην εφαρμογή της προέκυψαν προβλήματα. Το σημαντικότερο αφορά τη λειτουργικότητα του λογισμικού, που είναι δύσχρηστο, ανεπαρκές και φανερά κατασκευασμένο από ανθρώπους που ούτε γνώριζαν ούτε ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για ποια χρήση προορίζεται. Στον ΟΑΕΕ χρειάστηκαν 5 μήνες ώστε να αρχίσει να «τρέχει» αξιοπρεπώς, άγνωστο όμως τι θα συμβεί μόλις προσαρτηθούν στους χρήστες οι συνταγογραφούντες για το ΙΚΑ. Το δεύτερο πρόβλημα αφορά την εκπαίδευση και την εξοικείωση των παλαιότερων συναδέλφων με το ηλεκτρονικό σύστημα. Δεν έγιναν σεμινάρια, δεν επιλήφθηκαν οι ιατρικοί σύλλογοι και ως συνήθως το πρόβλημα θα λυθεί από μόνο του. Το τρίτο αφορά στην οικονομική επιβάρυνση των ιατρείων με έξοδα αναλώσιμου υλικού ή και γραμματειακής υποστήριξης.

Η τελευταία προσθήκη στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση αφορά το σκέλος των διαγνωστικών εξετάσεων του ΟΠΑΔ, για το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι από 22/8/11 να χειριστούμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που δεν είναι ενημερωμένο με σωστές εργαστηριακές παραμέτρους, είναι φοβερά χρονοβόρο στη χρήση του και κατά τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας του είναι υπερβολικά συμφορημένο από χρήστες, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι ασθενείς, να δημιουργούνται ουρές στα ιατρεία και εκνευρισμός στην καθημερινή εξυπηρέτηση των ασθενών. Είναι τόσο πρόχειρα φτιαγμένο το λογισμικό, που ούτε ο ίδιος ο συνταγογράφος μπορεί να έχει πρόσβαση σε όσα έχει παραγγείλει από τη στιγμή που θα εκτυπώσει το παραπεμπτικό. Αυτό δεν διασφαλίζει καμία διαφάνεια ούτε αποτρέπει από πρόθεση απάτης. Επίσης δυσχεραίνει κατά πολύ την εργασία μας, αφού δεν θα υπάρχει πλέον δυνατότητα επισκόπησης προηγούμενων ιατρικών επισκέψεων και εξετάσεων για κάθε ασθενή. Τέλος, ούτε την εξοικονόμηση πόρων εξυπηρετεί, αφού μη μπορώντας να δει κανείς ποιες εξετάσεις έγιναν σε κάποιον ασθενή, μπορεί να ξαναζητήσει και να επιβαρύνει το ταμείο με επανάληψη των ίδιων. Ο ιατρός που δεν θα κατορθώσει να εκδώσει ηλεκτρονικό παραπεμπτικό είναι υποχρεωμένος να γράψει βεβαίωση που θα εξηγεί την αδυναμία του κι αυτό για όχι περισσότερες του 10% των συνολικών συνταγών του. Ο ΟΠΑΔ από την πλευρά του οφείλει σε όλους τους συμβεβλημένους ιατρούς πάνω από 13 μήνες χρωστούμενα για παροχή υπηρεσιών, χρήματα για τα οποία έχουν κοπεί αποδείξεις και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε φορολογηθεί χωρίς να τα έχουμε πληρωθεί.

Αξίζει να αναφερθεί ότι για την υιοθέτηση αυτών των προγραμμάτων-λογισμικών πιθανόν έγιναν διαγωνισμοί και κάποιοι πήραν υψηλές αμοιβές (800.000 ευρώ ακούστηκε ότι στοίχισε το αρχικό πρόγραμμα του ΟΑΑΕ), χωρίς ωστόσο να προκύψει ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Επίσης, το ΙΚΑ μόλις προ 2ετίας είχε πληρώσει κάποιο εξίσου σημαντικό ποσό για να εφαρμόσει το σύστημα σκαναρίσματος συνταγών για τον έλεγχο της παράνομης συνταγογράφησης, το οποίο σύντομα θα καταστεί ανενεργό. Ενδεχομένως σκοπός όλων αυτών είναι η αποθάρρυνση του ασθενούς να επισκέπτεται τον ιατρό του και η αποθάρρυνση του ιατρού από το να ζητεί εργαστηριακές εξετάσεις ή να γράφει πολλά φάρμακα.

Μπερσος Ζαφειριος / Ιατρός Παθολόγος / Νάουσα Ημαθίας

Γερμανικές επενδύσεις

Κύριε διευθυντά

Ανακοινώθηκε για πολλοστή φορά το ενδιαφέρον Γερμανών επενδυτών για τον τομέα της ενέργειας. Στις 26.8.11 δημοσιεύτηκαν λεπτομέρειες του προτεινόμενου έργου, ότι δηλαδή προβλέπεται εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και ακόμη γραμμές μεταφοράς που θα μεταφέρουν την παραγωγή στην Ευρώπη. Στις συζητήσεις που είχε ο κ. υπουργός (Παπακωνσταντίνου) ζήτησε ή / και εξασφάλισε ώστε η παραγωγή των πάνελ να γίνει στη χώρα μας.

Καλό θα είναι οι πολιτικοί μας να ενημερώνονται από τους συμβούλους τους όταν συζητάνε τεχνικά θέματα, ώστε ούτε να δεσμεύουν τη χώρα σε περιπέτειες ούτε οι ίδιοι να αυτοαναιρούνται. H παραγωγή από Φ/Β είναι από τη νομοθεσία προστατευόμενη παραγωγή.

Ο ΔΕΣΜΗΕ (ΛΑΓΗΕ αργότερα) υποχρεούται ν’ αγοράζει την παραγωγή με συγκεκριμένες τιμές, πάνω από 300 ευρώ/ΜWΗ, ενώ το κόστος της ενέργειας στη χονδρική αγορά είναι 40 – 60 ευρώ/ΜWΗ. H διαφορά καλύπτεται από το τέλος ΑΠΕ που επιβαρύνει όλους τους καταναλωτές. Αυτά λέει ο νόμος που πρόσφατα ο ίδιος υπουργός κατέθεσε στη Βουλή και ψηφίστηκε, τα ίδια λένε και οι Κώδικες που η PAE έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση. Δεν ανακοινώθηκε ότι για τη συγκεκριμένη επένδυση θα ισχύει άλλος νόμος που θα ψηφιστεί!

Αμφιβάλλω αν αυτά τα γνωρίζει ο υπουργός, δεν μπορώ να φανταστώ ότι σκοπεύει να υποθηκεύσει για πολλά χρόνια τους καταναλωτές μόνο και μόνο για να λέει ότι εξασφάλισε ξένες επενδύσεις! Αντίστοιχη επένδυση προχώρησε από τη ΔΕΗ, η αναγγελία της έγινε από τον πρωθυπουργό, το έργο προχωρά, αλλά δεν ανακοινώθηκε ότι το κόστος θα επιβαρύνει τους καταναλωτές. Και στις δύο περιπτώσεις οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν είναι ελάχιστες, δηλαδή το κόστος κάθε θέσης εργασίας είναι τεράστιο. Υποθέτω ότι κάποτε και ο υπουργός και οι σύμβουλοί του θα κατανοήσουν ότι αυτό το έργο αποτελεί σκάνδαλο πρώτου μεγέθους και δεν θα προχωρήσουν σε συμφωνία. Μια ακόμη επένδυση που παρουσιάστηκε με χοντρά λόγια θα κλείσει άδοξα. Ετσι άδοξα ξεφουσκώσανε τα μεγάλα έργα του Κατάρ (Αστακός, Ελληνικό).

Αλβερτος Μαϊσης / Πρώην Δ/ντης στη Γεν. Δ/νση Μεταφοράς της ΔΕΗ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή