Γραμματα Αναγνωστων

6' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ειδικά μισθολόγια

Κύριε διευθυντά

Διαβάζω για τις περικοπές στα ειδικά μισθολόγια και ειδικά αυτά των ενστόλων και ειδικότερα των αστυνομικών και έχω μια απορία. Σκοπεύουν να τα καταργήσουν και να τους εντάξουν όλους στα κατώτατα μισθολόγια των δημοσίων υπαλλήλων χωρίς καμιά αξιολόγηση του έργου, που προσφέρουν και των κινδύνων που αντιμετωπίζουν, τουλάχιστον οι αστυνομικοί, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους; Γιατί δεν βάζουν όριο τις 2.500 ή 3.000 ευρώ για όλους των ειδικών μισθολογίων, δικαστές, βουλευτές, ακαδημαϊκούς, πανεπιστημιακούς, υπουργούς, γενικούς γραμματείς, παρατρεχάμενους συμβούλους, παντός είδους προέδρους κ.λπ. και, αν δεν εξοικονομηθούν τα χρήματα που χρειάζονται, να κατεβάσουν και άλλο το όριο με minimum ίσως τα 1.200 ευρώ με τα οποία μπορεί να ζήσει κάπως αξιοπρεπώς ο μισθωτός. Γιατί, όταν κινδυνεύει η πατρίδα και αυτοί που καλούνται να τη σώσουν κοιτάνε πρώτα το πορτοφόλι τους, αποτέλεσμα δεν θα έχουμε. Μόνο η ανιδιοτελής προσφορά σε συνδυασμό με τις ικανότητες θα μας βγάλουν από το τέλμα. Κα ας αφήσουν τα μεγάλα λόγια για τη συμπαράσταση στον χειμαζόμενο λαό οι παχυλά αμειβόμενοι εθνοπατέρες και εθνομητέρες και λοιποί επώνυμοι και ας νιώσουν λίγο και αυτοί τι σημαίνει δεν έχω να πληρώσω την εφορία ή τη ΔΕΗ. Καλό θα τους κάνει.

Νενα Ρηγα / Χαλάνδρι

Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης

Κύριε διευθυντά

Διάβασα με πολλή προσοχή το άρθρο του συνεργάτη σας κ. Παναγή Γαλιατσάτου που δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή» της Τετάρτης 4-7-2012 με τίτλο «Η εμμονή με το μικρό σχήμα διακυβέρνησης». Γράφει ο κ. Γαλιατσάτος: Από την άλλη πλευρά και οι διαρθρωτικές κινήσεις συμπαρασύρουν συνήθως ό,τι θετικό έχει γίνει, όπως η κατάργηση του υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης. Είναι απολύτως παράδοξο να έχει μια κυρίαρχη χώρα υπουργείο για μια συγκεκριμένη περιοχή, εφ’ όσον αυτή δεν είναι αυτόνομη ή αμφισβητούμενη, εκτός αν πράγματι έτσι αντιλαμβάνεται αυτές τις περιφέρειες η ελληνική πολιτεία. Πόσω μάλλον όταν αυτό το υπουργείο δεν έχει καμία ουσιαστική αρμοδιότητα. Θέλω να αναφερθώ στο ιστορικό ίδρυσης του συγκεκριμένου υπουργείου με μια παρατήρηση: η παρουσία του υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης στην καρδιά της Μακεδονίας και γειτονιά στη Θράκη είχε την ευχέρεια παρεμβάσεων σε μικρά έργα της περιφέρειας, κοινωνικές πρωτοβουλίες, αλλά πέραν αυτών, η παρουσία του ήταν σημαντική για 87 χρόνια και 5 μήνες, απέκτησε χαρακτήρα συμβολισμού.

Για πρώτη φορά ιδρύθηκε υπουργείο στη Μακεδονία, με την περιφερειακή αποκέντρωση της Κεντρικής Κυβέρνησης την 9/5/1922, ως Γενική Διοίκηση Θεσσαλονίκης, με πρώτο υπουργό-γενικό διοικητή τον Σπυρίδωνα Στάη και κυβέρνηση του Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη.

Στις 13 Μαρτίου 1933, η Γενική Διοίκηση Θεσσαλονίκης μετονομάστηκε σε Γενική Διοίκηση Μακεδονίας, πρώτος υπουργός-γενικός διοικητής ήταν ο Φίλιππος Δραγούμης, με κυβέρνηση του Παναγή Τσαλδάρη. Υπήρξαν ειδικοί λόγοι οι οποίοι επέβαλαν τη μετονομασία της Γενικής Διοίκησης Θεσσαλονίκης σε Γενική Διοίκηση Μακεδονίας.

Την 21η Μαρτίου 1945, με κυβέρνηση του Νικολάου Πλαστήρα (3/1/1945 – 8/4/1945) η Γενική Διοίκηση Μακεδονίας μετονομάστηκε σε Γενική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, με υπουργό-γενικό διοικητή τον Θόδωρο Μανέτα. Το γεγονός χειροκροτήθηκε από τους κατοίκους της ευρύτερης περιφέρειας της Μακεδονίας. Από τότε, ο αείμνηστος Νικόλαος Πλαστήρας είναι ο ευνοημένος πολιτικός της Βορείου Ελλάδος. Δύσκολα θα βρει κανείς κάποιον που δεν θα μιλήσει με θαυμασμό για τον Μαύρο Καβαλάρη, τον στρατηγό Νικόλαο Πλαστήρα. Αυτά μου λένε Θεσσαλονικείς οι οποίοι έζησαν, νέοι τότε, τα γεγονότα και τα θυμούνται.

Το 1989, με κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου (5/6/1985 – 2/7/1989) μετονομάστηκε το υπουργείο Βορείου Ελλάδος σε υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης. Υπουργός του νέου υπουργείου ανέλαβε ο κ. Στυλιανός Παπαθεμελής.

Η νέα κυβέρνηση που εξελέγη την 4η Οκτωβρίου 2009 κατάργησε το υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης και αποκέντρωσε δύο υφυπουργεία τα οποία θα έχουν έδρα τη Θεσσαλονίκη, των Εσωτερικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Για να κρίνει κανείς μια απόφαση και μάλιστα αυτού του επιπέδου και σπουδαιότητας, πρέπει να έχει τουλάχιστον τις ίδιες πληροφορίες με αυτόν που πήρε την απόφαση ίδρυσης του υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης και αυτόν που πήρε την απόφαση κατάργησής του. Δεν έχω γνώση και δεν μπορώ να κρίνω.

Ευαγγελος Ι. Λαζαριδης / Υφηγητής Πολιτικής Οικονομίας

Για τα Σκόπια

Κύριε διευθυντά

Στην «K» (4-7-2012), ο κ. Νεκτάριος Κατσιλιώτης, σε επιστολή του σχολιάζει τις γνωστές θέσεις των Σκοπιανών για το όνομα του κράτους τους και καταλήγει στο «αισιόδοξο» συμπέρασμα ό,τι «η ελληνική διπλωματία θα αποδείξει το δίκαιό της με νόμιμο τρόπο μέσα από τα διεθνή φόρουμ και τον ΟΗΕ».

Δυστυχώς, στις διεθνείς σχέσεις των κρατών δεν ισχύουν τα ευχολόγια και το δίκαιο.

Στο θέμα του ονόματος, μέχρι σήμερα, οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΞ, από αδιαφορία ή κακή εκτίμηση, άφησαν επί χρόνια το πεδίο ελεύθερο στην FYROM, να παραπληροφορεί τη διεθνή κοινή γνώμη και να παραποιεί την ιστορική αλήθεια, με τερατώδη ψεύδη, χωρίς εμείς να αντιδράμε.

Η αποτυχία μας μετρείται πρακτικά με την απόφαση πάνω από 120 κρατών, μεταξύ αυτών και «συμμάχων», να αναγνωρίσουν τους γείτονες με το όνομα «Μακεδονία».

Κανείς από τους υπουργούς μας δεν καταδέχθηκε να κάνει προσπάθεια αφύπνισης της διεθνούς κοινότητας, χωρίς κόστος, με την απλή έκδοση σειρών γραμματοσήμων με θέματα:

α) Γραμματόσημο της Γιουγκοσλαβίας (του 1939) όπου απεικονίζεται ο χάρτης της χώρας με τις γεωγραφικές περιοχές της. Στη θέση της νεοανακαλυφθείσης «Μακεδονίας», αναγράφεται το όνομα «Vardarska» που ίσχυε μέχρι το 1944.

β) Αρχαία μακεδονικά νομίσματα (εκτίθενται στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών) στα οποία αναγράφονται στα Ελληνικά τα ονόματα Μακεδόνων βασιλέων, όπως «Φιλίππου» και «Αλεξάνδρου».

Ελπίζω ο κ. Πρωθυπουργός και ο υπουργός των Εξωτερικών, να αποφασίσουν να αναταράξουν τα λιμνάζοντα νερά της αδιαφορίας.

Πολιτικη βούληση ζητείται.

Γιωργος Αραμπατζης / Χολαργός

Φαρμακευτική περίθαλψη

Κύριε διευθυντά

Είμαι συνταξιούχος του Δημοσίου. Από τη σύνταξή μου, η οποία με τις διάφορες πρόσθετες εισφορές, κρατήσεις και μειώσεις έχει περιοριστεί σημαντικά, προβλέπεται και γίνεται κράτηση 3,25% υπέρ υγειονομικής περίθαλψης. Τα αναλογούντα ποσά κρατούνται προκαταβολικά με την καταβολή της. Υπόψη ότι η μνημονευόμενη κράτηση δεν είναι νέα, αλλά έχει αρχίσει από την έναρξη της ενεργού υπηρεσίας μου και συνεχίζεται επί μισό και πλέον αιώνα.

Συχνά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, τα φαρμακεία όλης της χώρας αναστέλλουν τη χορήγηση φαρμάκων στους ασφαλισμένους του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) συνεπεία της μη εξόφλησης από αυτόν οφειλομένων ποσών.

Αλήθεια, ποια η πραγματική μέριμνα του κράτους για την υγεία των πολιτών του (παρ. 3 άρθρου 21 Συντάγματος);

Πώς εξηγείται ο μεν ασφαλισμένος να καταβάλλει την καθορισθείσα εισφορά του και μάλιστα προκαταβολικά και όμως να μην έχει τη δυνατότητα και την ευχέρεια να προμηθεύεται τα αναγκαία φάρμακά του;

Ποια η ευθύνη του ασφαλισμένου, που τελικά τιμωρείται για τον τρόπο διαχείρισης της εισφοράς του εκ μέρους των υπευθύνων φορέων της Πολιτείας;

Είναι σκόπιμο, δίκαιο και νόμιμο τη διαμάχη και τις διαφορές της κοινωνικής τάξης των φαρμακοποιών με τις υπηρεσίες υγείας της Πολιτείας να πληρώνουν οι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ασφαλισμένοι;

Η απάντηση επιδιώκεται και καταλήγει στο να παρατηρείται στον γραπτό και ηλεκτρονικό Τύπο μια συνεχής παρελθοντολογία με την προσπάθεια να φορτωθούν όλα τα δεινά της κακοδιαχείρισης στους υπευθύνους των προηγούμενων ετών χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια να αντιμετωπιστούν από κοινού τα δημιουργούμενα υπαρκτά προβλήματα. H σημερινή δεινή οικονομική κρίση απαιτεί ενότητα και συμπαράσταση και όχι μια αντιφατική, παραπλανητική και άδικη κριτική.

Είναι λυπηρό και ανορθόδοξο με τις πράξεις, τα λάθη, τις προχειρότητες, τις παραλείψεις και τις συμπεριφορές των υπευθύνων, να ταλαιπωρούνται οι ασφαλισμένοι που βιώνουν σε διαρκή απόγνωση και απογοήτευση. Ας μην ξεχνούμε ότι η υπεράσπιση του κράτους δικαίου και πρόνοιας είναι κατεπείγουσα προτεραιότητα και δεν είναι δυνατόν να πληρώνουν οι συνταξιούχοι την υποβάθμιση της δημόσιας υγείας.

Νικολαος Ζαρκαδας / Υποστράτηγος ε.α., Θεσσαλονίκη

Ιερείς να σου τύχουν!

Κύριε διευθυντά

Ως γνωστόν στις 10 Εντολές δεν συμπεριλαμβάνεται εντολή «ου πλαστογραφήσεις». Στην απουσία της φαίνεται ότι στηρίχθηκαν οι δύο ιερείς της περιοχής των Φαρσάλων («Καθημερινή» 29/6/2012) που συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω να οικειοποιούνται χρήματα της μισθοδοσίας συναδέλφων τους.

Οι εν λόγω ιερείς δεν παραβίαζαν άμεσα την εντολή «ου κλέψεις», αλλ’ έμμεσα, μέσω της πλαστογράφησης και ασφαλώς κατά τη γνώμη τους η πράξη αυτή δεν αντέβαινε τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Προφανώς πίστευαν ότι δεν διέπρατταν αδίκημα και πιθανόν πριν ενθυλακώσουν τα «κλοπιμαία» να πρότειναν και τη χείρα τους για να την ασπασθεί ο ταμίας της τράπεζας. Αλλωστε πιο… καθαρή χείρα δεν θα μπορούσε να υπάρξει, αφού το ποσό που συνολικά σφετερίσθηκαν το τρέχον έτος ήταν μόνο… 690.000 ευρώ (δηλαδή ψιλοπράγματα). Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνεται η λαϊκή ρήση ότι «τα ράσα δεν κάνουν τον παπά!». Θα ήθελα όμως να ρωτήσω: Γιατί δεν δημοσιοποιούνται τα ονόματά τους; Δεν συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω; ΄H μήπως δεν το επιτρέπει ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων;

Δεν θέλω να προκαταβάλω την απόφαση της Δικαιοσύνης, αλλά ελπίζω η ποινή τους να μην είναι 40 γονυκλισίες πρωί, μεσημέρι, βράδυ για τρία τέρμινα.

Δρ K. Δ. Μαλλιος / Καρδιολόγος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή