ΑΠΟΨΕΙΣ

Γραμματα Αναγνωστων

Οι Νεφέλες στην Επίδαυρο

Κύριε διευθυντά

Επειδή ήμουν παρών στην παράσταση των «Νεφελών» το Σάββατο 14/7/2012 στην Επίδαυρο, επιτρέψατέ μου μία μικρή παρέμβαση στη σχετική κριτική της εφημερίδος σας της 17/7/2012.

1. Αν εξαιρέσει κάποιος λίγες άδειες θέσεις της άνω σειράς, ολόκληρο το θέατρο ήταν κατάμεστο.

Αν, επομένως, θεωρήσουμε ότι η χωρητικότης του είναι 14.000 θεατές, τότε ασφαλώς περί τους 12.000 παρηκολούθησαν την ανωτέρω παράσταση.

2. Μπαίνοντας στην ουσία, ο κόσμος κατάπληκτος, πλην των αδαών, είδε τον κορυφαίο Ελληνα φιλόσοφο Σωκράτη να παρουσιάζεται μπροστά του ως κίναιδος (ντύσιμο, μαλλιά, κινήσεις, ήχος φωνής).

Αν ο μεταφραστής, οι παράγοντες της παραστάσεως και, ίσως, και εσείς νομίζετε ότι αυτό είναι προοδευτική αντιμετώπιση ενός διαχρονικού έργου, είστε ασφαλώς γελασμένοι αλλά άξιοι εκπρόσωποι αυτών των δήθεν λογίων που έφεραν τη χώρα σε αυτή την κατάσταση ανυποληψίας.

3. Αλήθεια, πού είδατε σε έργο αρχαίου δράματος ή κωμωδίας ανδρικό χορό που τον αποτελούν Κινέζοι μανδαρίνοι με κοτσίδες που φτάνουν ώς τη μέση τους, που κινούνται με κινήσεις κινεζικού πολεμικού χορού (όπως ο ανδρικός χορός των μαθητών του Σωκράτη);

4. H σκηνή του διαλόγου μεταξύ Δικαίου και Αδίκου λόγου δεν είναι αβανταδόρικη, όπως νομίζει ο συντάκτης του άρθρου σας. Είναι η κορυφαία σκηνή του έργου.

Χάθηκε όμως μέσα στις φωνασκίες των δύο ηθοποιών που προσπαθούσαν, μιμούμενοι κάποιους, καλύπτοντας ο ένας τον άλλον κατά τα πρότυπα των συνομιλητών στα παράθυρα της σύγχρονης ελληνικής TV, να επιβάλουν τις απόψεις τους. Αποτέλεσμα, να χαθεί όλο το μήνυμα του Αριστοφάνη. Αυτά διαπιστώσαμε εγώ και άλλοι θεατές της παράστασης και όχι αυτά που ο συντάκτης σας αναγράφει στη κριτική του.

Ι. Καλογεροπουλος / Δροσιά

Πεζογέφυρα του ΟΛΠ

Κύριε διευθυντά

Απαντώντας στο σχόλιο του κ. Ρηγόπουλου στην εφημερίδα «Καθημερινή», στις 11/8/2012, από τον ΟΛΠ γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:

Υπήρξε πράγματι στις αρχές του περασμένου μήνα κάποιο τεχνικό πρόβλημα με τη λειτουργία της πεζογέφυρας, το οποίο και άμεσα διορθώθηκε. Ο ΟΛΠ διαθέτει σε καθημερινή βάση και σε 3 βάρδιες τεχνικό προσωπικό για την ομαλή λειτουργία από το πρωί μέχρι τη 1 το βράδυ, οπότε και λειτουργεί κανονικά χωρίς προβλήματα.

Επίσης, ο ΟΛΠ το 2012 (α) επεξέτεινε τον προβλήτα πρόσδεσης πλοίων στο λιμένα Αλών (έναντι Ηλ. Σταθμού), (β) έβαψε και συντήρησε όλες τις προβλήτες του κεντρικού λιμένα, (γ) φύτεψε 1.200 φυτά, (δ) εγκατέστησε πλήρες δίκτυο συλλογής λυμάτων σε όλο το λιμάνι, (ε) τοποθέτησε επιπλέον χημικές τουαλέτες σε όλους τους χώρους αναμονής επιβατών όπου κρίθηκε αναγκαίο.

Σε ό,τι αφορά την καθαριότητα των υπαίθριων χώρων (προβλητών, αιθουσών, τουαλετών και λοιπών χώρων) καθώς και των θαλάσσιων, αυτή έχει ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού σε εξειδικευμένες εταιρείες, οι οποίες σε καθημερινή βάση διαθέτουν προς τούτο, ειδικά τη θερινή περίοδο, επιπλέον προσωπικό και μέσα.

Ειδικά για την πεζογέφυρα προκύπτει κατά καιρούς λειτουργικό πρόβλημα, που οφείλεται στο πάτημα του κόκκινου κουμπιού ασφαλείας από περαστικούς, γεγονός το οποίο αντιμετωπίζεται με τη συνεχή παρουσία τεχνικών στην πεζογέφυρα. Το θέμα του πεζόδρομου και της πλατείας στον Ηλεκτρικό Σταθμό δεν είναι αρμοδιότητα του ΟΛΠ, τα δε θέματα τάξης και ασφάλειας είναι αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος και της Αστυνομίας. Με δεδομένο ότι στο κεντρικό λιμάνι διακινούνται 15 εκατ. επιβάτες χάρη στις προσπάθειες του Λιμενικού Σώματος και του ΟΛΠ ακόμα και σε στιγμές εποχικού φόρτου δεν παρατηρούνται προβλήματα παλαιότερων εποχών.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση Λιμένων ESPO με πιστοποιητικό των Lloyd’s Register ανακήρυξε το λιμάνι του Πειραιά οικολογικό Λιμάνι Ecoport, το οποίο αποτελεί και το μοναδικό μεγάλο Ecoport Λιμάνι της Μεσογείου.

Παναγιωτης Πετρουλης / Αν. Διευθύνων Σύμβουλος

Απάντηση

Αναφέρει ο κ. Παναγιώτης Πετρούλης ότι στις αρχές του περασμένου μήνα υπήρξε πρόβλημα με τη λειτουργία της πεζογέφυρας «το οποίο και άμεσα διορθώθηκε». Καθώς ταξίδεψα στις 21 Ιουλίου από το λιμάνι του Πειραιά, τον διαβεβαιώνω ότι το πρόβλημα εξακολουθούσε να ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινό. Επίσης, μας ενημερώνει ότι τα θέματα καθαριότητας του περιβάλλοντος χώρου του σταθμού των ΗΣΑΠ δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ΟΛΠ. Εφόσον όμως ο Οργανισμός καταβάλλει προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας και των υπηρεσιών του δεν θα μπορούσε να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία προκειμένου να μην αμαυρώνεται η φήμη του πρώτου λιμανιού της χώρας; Πάντως, η αποστολή και μόνο της επιστολής στην εφημερίδα είναι δείγμα ευαισθησίας και εγρήγορσης.

Δημητρης Ρηγοπουλος

Ορκωμοσία ανθυποσμηναγών

Κύριε διευθυντά

Με ιδιαίτερη συγκίνηση παρευρέθηκα σε ορκωμοσία των διπλωματούχων ανθυποσμηναγών της Σχολής Ικάρων (ιπταμένων, μηχανικών και ελεγκτών αεράμυνας). Επιπλέον, χαρά μου προκάλεσε το γεγονός της διεθνοποίησης των ελληνικών αεροπορικών σπουδών αφού πολλοί υπήρξαν και οι πτυχιούχοι από άλλες χώρες (παράδοση που συνεχίζεται για περισσότερο από μισόν αιώνα): Ιορδανία, Σενεγάλη, Λιβύη, Νιγηρία, Κύπρος, Σερβία, Μαυροβούνιο. Η πρωταρχική ευαισθητοποίηση ήταν αυτή της μνήμης, καθόσον εφέτος συμπληρώθηκαν 40 χρόνια από τη δική μου αποφοίτηση.

Αλγεινή όμως εντύπωση μου προκάλεσαν τα εξής:

1. Η απουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, ο οποίος ως αρχηγός κράτους οφείλει να παραδώσει τα ξίφη. Το έπραξε άλλωστε προ ολίγων ημερών στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

2. Αφού δεν ήθελε να παραστεί ο κ. Παπούλιας, γιατί δεν αντικαταστάθηκε από τον πρωθυπουργό;

3. Ο υπουργός Αμυνας, που ήταν και ο ανώτερος εκπρόσωπος της Πολιτείας, δεν εγνώριζε τον ενδυματολογικό κώδικα αυτής της τελετής (σκουρόχρωμο κοστούμι και όχι σπορ εμφάνιση);

Τέλος πάντων, την παράσταση έσωσαν οι ευσταλείς νέοι και νέες ανθυποσμηναγοί (μαζί με τους πανευτυχείς γονείς τους), ενώ δυστυχώς οι παρόντες αξιωματικοί (ιδίως της Αεροπορίας) μου φάνηκαν άτονοι και μελαγχολικοί.

Εύχομαι οι φερέλπιδες νέοι να προωθήσουν έτι περισσότερο το ελληνικό αεροπορικό ιδεώδες στα πέρατα του κόσμου μας.

Δρ Στεφανος Κ. Τσολακιδης / Αξιωματικός Αεροπορίας (Μηχ.) ε.α.

Ναυτική εκπαίδευση

Κύριε διευθυντά

Στη συνάντηση της 19/07/12 μεταξύ του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κ. Μουσουρούλη (στον οποίο ευχόμαστε κάθε επιτυχία) και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αναγνωρίστηκε η άμεση ανάγκη αναδόμησης της Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Η Ναυτική Εκπαίδευση, της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης της υδρογείου, υπολειτουργεί ή καλύτερα βρίσκεται υπό κατάρρευση! Η αρχή έγινε με τη σοσιαλιστική λαίλαπα που κατάργησε την ημιστρατιωτική μορφή των σχολών και συνεχίστηκε με την αδιαφορία των μετέπειτα κυβερνήσεων. Η Ναυτική Εκπαίδευση μαστίζεται από τεράστια έλλειψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και ιδιαίτερα πλοιάρχων και μηχανικών. Η κτιριακή υποδομή επίσης είναι σε αθλία κατάσταση, αφού έχει πάψει προ πολλού να συντηρείται. Υπουργικές αποφάσεις, τώρα τελευταία, κατάργησαν τις απουσίες και την προφορική βαθμολογία που είναι κατώτερη της βάσης! Οι σπουδαστές στερήθηκαν για πολύ χρόνο τα βιβλία τους, που χορηγεί το ίδρυμα Ευγενίδη, αυτού του έτους γιατί είχαν μπερδευτεί οι αρμοδιότητες των υπουργείων Ανάπτυξης και Προστασίας του Πολίτη. Και τέλος, το κράτος έκοψε τη σίτιση στους εσωτερικούς σπουδαστές!

Υπογραμμίζεται πως ο εκλεγμένος από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας διευθυντής καπελώνεται από τον διορισμένο διοικητή. Προς δόξαν της γραφειοκρατίας και της αλόγιστης σπατάλης… Επίσης, τονίζεται πως σύμφωνα με τον νόμο ο διευθυντής των σχολών πλοιάρχων πρέπει να είναι πλοίαρχος. Σήμερα όμως από τις 9 σχολές πλοιάρχων, οι δύο μόνο διευθύνονται από πλοιάρχους.

Τα πτυχία των παραγωγικών σχολών πλοιάρχων και μηχανικών (Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού) παρά τις διαβεβαιώσεις των πολιτικών παραμένουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αναβαθμίζονται σε ισάξια των ΤΕΙ μόνον όταν ο απόφοιτος αποκτήσει το δίπλωμα πρώτης τάξης (Ν/3450/06). Μετά μια δεκαετία δηλαδή από την αποφοίτησή του! Με την ίδια λογική και ο απόφοιτος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων θα έπρεπε να προαχθεί σε… ναύαρχο ή ο πτυχιούχος της ιατρικής να εκλεγεί καθηγητής Πανεπιστημίου!

Υπάρχει πληθώρα σχολών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που το πτυχίο των αποφοίτων είναι κατάλληλο μόνο για διορισμό στο αδηφάγο Δημόσιο ή τη λίστα αναμονής του ΟΑΕΔ.

Και να σκεφτεί κανείς ότι οι παρόμοιες σχολές στην Τουρκία (Τεχνικό Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης) και τη Βουλγαρία είνα πανεπιστημιακές και χορηγούν μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα! Αν εξακολουθήσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση, οι Ελληνες ναυτικοί θα αντικατασταθούν σύντομα από Φιλιππινέζους, Ουκρανούς και Βουλγάρους και αργότερα από Κινέζους και οι μόνοι Ελληνες που θα απομείνουν να υπηρετούν τη ναυτιλία θα είναι οι ναύαρχοι… Θα πρέπει ακόμη να εξεταστεί γιατί μόνο ο ένας στους έξι σπουδαστές παίρνει πτυχίο… Στην αναδόμηση λοιπόν, αν επιθυμούν αληθινά να γίνει σωστή δουλειά, τον πρώτο λόγο θα πρέπει να έχουν οι ναυτοδάσκαλοι που έχουν αποφοιτήσει από τις ίδιες σχολές, έχουν υπηρετήσει στο πλοίο, έχουν εργαστεί σε ναυτιλιακά γραφεία και τώρα διδάσκουν τη νέα γενιά.

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται στους άσχετους με τα καράβια υπηρεσιακούς παράγοντες… «ειδικούς» και φυσικά τους διάφορους Ηρακλείς των κομμάτων αλλά και της ναυτιλίας.

Φριξος Δημου / Πλοίαρχος Ε.Ν.