Εξουσία και κατάχρηση
Κύριε διευθυντά
Στο φύλλο της 4ης Μαΐου 2013 της εφημερίδας σας δημοσιεύθηκε άρθρο του κ. Ανδρέα Δρυμιώτη, με τίτλο «Η εξουσία χωρίς την κατάχρησή της χάνει τα θέλγητρά της», στο οποίο σχολιάζεται δηκτικά το γεγονός ότι η Αρχή με την απόφασή της 43/2010 (διαθέσιμη στην ιστοσελίδα HYPERLINK http://www.dpa.gr www. dpa.gr? «Αποφάσεις») δεν έκρινε νόμιμη την επεξεργασία από το υπουργείο Οικονομικών (Ενιαία Αρχή Πληρωμών) δεδομένων των απασχολουμένων στον δημόσιο τομέα σχετικών με τη γνώση ξένων γλωσσών στο πλαίσιο της απογραφής των δημοσίων υπαλλήλων. Προς αποφυγήν δημιουργίας εσφαλμένων εντυπώσεων επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα παρακάτω:
Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από δημόσια αρχή, εν προκειμένω από το υπουργείο Οικονομικών (Ενιαία Αρχή Πληρωμών), λειτουργεί και αναπτύσσει τις συνέπειές της στο πλαίσιο του κράτους δικαίου και της αρχής της νομιμότητας. Οπως παγίως γίνεται δεκτό, η αρχή της νομιμότητας λειτουργεί ως περιοριστικό όριο της διοικητικής δράσης, ή, με αντίστροφο συλλογισμό, η διοικητική ενέργεια πρέπει να είναι σύμφωνη προς τον κανόνα δικαίου που διέπει τη δράση της διοίκησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση από το νομοθετικό πλαίσιο που ρύθμιζε κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης της Αρχής (43/2010) την απογραφή των απασχολουμένων στον δημόσιο τομέα προέκυπτε ότι σκοπός της απογραφής ήταν η πληρωμή των πάσης φύσεως αποδοχών του προσωπικού του Δημοσίου μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών. Αντίθετα, το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο δεν παρείχε εξουσιοδότηση για τη δημιουργία κεντρικού αρχείου με τα προσωπικά δεδομένα του συνόλου των απασχολουμένων στο Δημόσιο, το οποίο θα εξυπηρετεί τον σκοπό του εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης μέσω της αξιοποίησης και ανακατανομής των ανθρωπίνων πόρων της, για την επίτευξη του οποίου θα ήταν αναγκαία η επεξεργασία περισσότερων δεδομένων, όπως για παράδειγμα δεδομένων σχετικών με τον βαθμό του τίτλου σπουδών, το θέμα του διδακτορικού τίτλου, τον βαθμό του μεταπτυχιακού τίτλου, τη γνώση ξένων γλωσσών, τις επιμορφώσεις και τους επαίνους-μετάλλια των υπαλλήλων.
Συνεπώς, από τα παραπάνω σαφώς προκύπτει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την απόφασή της 43/2010 δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να εφαρμόσει την αρχή της νομιμότητας και το ειδικό νομοθετικό πλαίσιο που ρύθμιζε την απογραφή των απασχολουμένων στο Δημόσιο, ως όφειλε να πράξει με την ιδιότητα της Ανεξάρτητης Αρχής.
Αρχη Προστασιας Δεδομενων Προσωπικου Χαρακτηρα – Τμήμα Επικοινωνίας Αρχής
Απάντηση
Η απάντηση της Αρχής στο άρθρο μου, επιβεβαιώνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την τυπολατρική, υπερβολική και για πολλούς καταχρηστική άσκηση της εξουσίας. Παρακαλώ τους αναγνώστες να διαβάσουν προσεκτικά την επιστολή της Αρχής. Η Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ) δημιουργήθηκε για να πληρώνει όλους τους δημοσίους υπαλλήλους. Ολα τα δεδομένα που ζήτησε η ΕΑΠ είναι στοιχεία που καθορίζουν το ύψος των αμοιβών των υπαλλήλων και τα οποία είναι ήδη γνωστά και καταγεγραμμένα στο αρχείο προσωπικού του κάθε υπαλλήλου και τηρούνται στην Διεύθυνση Προσωπικού της υπηρεσίας όπου εργάζεται ο υπάλληλος. Επιπλέον, δεν περιλαμβάνουν κανένα εμπιστευτικό προσωπικό δεδομένο (π.χ. ξένες γλώσσες, το επίπεδο σπουδών κ.λπ. δεν είναι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα αλλά στοιχεία μισθοδοσίας). Αρα, αρχείο υπάρχει. Η απογραφή είχε σκοπό την ταχύτερη συγκέντρωση των στοιχείων αυτών και τίποτα παραπάνω. Δηλαδή, αν η Αρχή έδινε την έγκρισή της (πράγμα που έκανε αργότερα) για την απογραφή των στοιχείων αυτών, σε τι θα παρανομούσε; Σε τίποτα. Απλά ήθελε να ασκήσει την εξουσία της, διότι έτσι υποδηλώνει την ύπαρξή της. Απαγορεύω άρα υπάρχω.
Ανδρεας Δρυμιωτης – Σύμβουλος Επιχειρήσεων
«Τολμήστε»
Κύριε διευθυντά
Με αφορμή το κύριο άρθρο της «Καθημερινής» στις 19/5 έχω να παρατηρήσω τα κάτωθι: Ηδη είμαστε απογοητευμένοι από την κυβερνητική πορεία της Τριανδρίας του ελάχιστου αποτελέσματος. Και νομίζω ότι το ίδιο θα έπρεπε, κατά την άποψή μου, να είστε και εσείς, αφού παρά τις συνεχείς παροτρύνσεις σας κάλλιστα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν και αβανταδόρικες, αφού πολλάκις εμπεριέχουν εξαιρετικά θετικούς σχολιασμούς για το κυβερνητικό σχήμα για νέου τύπου κυβέρνηση και αξιοποίηση των άξιων Ελλήνων, εν τούτοις έχουμε πολύ πρόσφατα απτά παραδείγματα πολιτικαντισμού, κομματικοκρατίας και αναξιοκρατίας.
Ηδη έχουμε την τοποθέτηση στον ΟΑΕΔ αποτυχημένου δημοσίου προσώπου σε προγενέστερη θέση στο ΙΚΑ. Πρόκειται για τον κ. Αμπατζόγλου, που επί των ημερών του στο ΙΚΑ και στον τομέα ευθύνης του, η φαρμακευτική δαπάνη εκτοξεύθηκε στα ύψη.
Επιπλέον έχουμε τη φιέστα επανέναρξης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες. Είδατε ή είδε κανείς κάτι περισσότερο από μια επικοινωνιακή φιέστα τόνωσης της αισιοδοξίας του κατατεθλιμμένου εκλογικού σώματατος; Είδατε ή είδε κανείς εργοτάξιο;
Περιμένετε να πιστέψουμε ότι με αυτά και με τα άλλα θα δούμε σωτηρία από τους πρωτεργάτες και υπευθύνους της χρεοκοπίας; Φοβούμαι ότι ενδομύχως θα συμφωνείτε και εσείς προσωπικά ότι δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτούς. Αλλωστε, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η προσωπική τους επιβίωση.
Λυπηρές διαπιστώσεις. Αλλά αληθινές. Και επειδή προσωπικά εκτιμώ το διάβα σας, ελπίζω να είστε αμέτοχος της αυτού του είδους προσπάθειας εμπέδωσης μιας εικονικής πραγματικότητας.
Η κοινωνία έχει ισοπεδωθεί. Εχει ξεπεράσει προ πολλού τα όριά της. Και με 2 εκατ. ανέργους (στην πραγματικότητα τόσοι είναι αν συμπεριληφθούν και μηχανικοί, δικηγόροι, ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατροί κ.λπ.), και 1 εκατ. υποαπασχολούμενους, η χώρα είναι αδύνατον να ξαναμπεί σε τροχιά ανάκαμψης. Ούτε με αποκρατικοποιήσεις (ευκταίες αλλά δεν αλλάζουν από μόνες τους την κατάσταση), ούτε με μερικές μεγάλες επενδύσεις, μπορεί να ανασχεθεί η ανεργία. Μόνο με την επιβίωση και τη μικρή επέκταση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων μπορεί η χώρα να βρει βηματισμό και να μειωθεί η ανεργία. Αλλά για να ξαναγυρίσουμε στην αρχή, αυτό το πράγμα απαιτεί ρευστό. Και τα δάνεια, που πομπωδώς εξήγγειλε ο κ. Χατζηδάκης, μέσω του Ταμείου επανεκκίνησης των πολύ μικρών, μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (συγχρηματοδότηση ΕΤΕπ και ελληνικών τραπεζών), προϋποθέτουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, όπερ ζητούμενο για τη συντριπτική πλειοψηφία των, προς διοχέτευση των εν λόγω δανείων, επιχειρήσεων.
Γιαννης Μπελλος – Αρχιτέκτων, Ιωάννινα
Αναπληρωτές υπουργοί
Κύριε διευθυντά
Με έκπληξη διάβασα στην «Καθημερινή» της 19/4/13 απόφαση να μπορούν να διορισθούν έξι αναπληρωτές υπουργοί στα υπουργεία που αναφέρονται ούτε ποτέ υπήρξαν αναπληρωτές ούτε χρειάζονται. Μόνο δυσλειτουργίες θα προκαλέσουν.
Φρονώ ότι σε μία εποχή που οι πολίτες έχουμε υποστεί τόσες περικοπές και επιβαρύνσεις, τέτοιες ενέργειες που δημιουργούν σοβαρές δαπάνες πρέπει να αποφεύγονται. Πιστεύω ότι ο Αντώνης Σαμαράς, που αγωνίζεται να διορθώσει πολλά στραβά και δείχνει ευαισθησία στα χρήματα των φορολογουμένων, δεν μας επιβαρύνει και με άλλες προφανώς μη απαραίτητες δαπάνες.
Λουκας Τσιχλης – Πλοίαρχος Ε.Ν., Βούλα Αττικής
Ο συναγερμός των τρωκτικών
Κύριε διευθυντά
Στο άκουσμα των σχεδίων της κυβερνήσεως διά την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, οι θιασώτες της σταλινικής οικονομίας και τα τρωκτικά του κρατικού κορβανά εσήμαναν συναγερμό.
Μιλάνε πάλι για ξεπούλημα της περιουσίας του Δημοσίου στο μεγάλο κεφάλαιο και όλα τα προοδευτικά εμετικά αποφθέγματα. Στην ιδιαιτέρα μου πατρίδα τα Βάτικα της Λακωνίας υπήρξε προπολεμικά ένα ιδιωτικό εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής που ηλεκτροδοτούσε την περιοχή. Μετά την απελευθέρωση υπεχρεώθη το ανωτέρω εργοστάσιο να ενταχθεί στο δίκτυο της ΔΕΗ. Συγκρίνοντας ένα λογαριασμό παλιό τιμολόγιο του συγκεκριμένου εργοστασίου με σημερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ, το τελευταίο ήτο υψηλότερο κατά 400%!
Διερωτήθη κανείς γιατί η ΔΕΗ αναλύει σε πολλαπλές στήλες τις χρεώσεις π.χ. σύστημα μεταφοράς, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, σύστημα διανομής, καθώς και υπέρ της ΕΡΤ των τεσσάρων χιλιάδων υπαλλήλων; Εκείνο που δεν μας λένε είναι οι διάφορες πολιτιστικές και δαπάνες ψυχαγωγίας καθώς και τα δάνεια της ΓΕΝΟΠ. Η αντιπαροχή της ψήφου με εξασφάλιση εργασίας στο Δημόσιο είναι η πιο τρανή απόδειξη της διατήρησης του δημόσιου τομέα και της μη πώλησης των κρατικών επιχειρήσεων.
Δεν πρόσφεραν εργασία στο Δημόσιο οι διάφοροι κομματάρχες στους ψηφοφόρους τους για να ζήσουν αλλά για να πλουτίσουν. Οταν ο Ανδρέας Παπανδρέου εκαυχάτο στον Κλίντον ότι περιόρισε το ΚΚΕ στο 5%, βεβαίως διά της προσφοράς εργασίας στο Δημόσιο εννοούσε.
Ας ψεκάσουμε τα τρωκτικά του Δημοσίου με το σπρέι των ιδιωτικοποιήσεων επιτέλους για να αναπνεύσει η οικονομία μας και οι χιλιάδες νέοι που συνωστίζονται στις ουρές των συσσιτίων.
Οσο υπάρχει Δημόσιο θα υπάρχει ρεμούλα και διαφθορά. Αλήθεια τι γίνεται με το πόθεν έσχες των δημοσίων υπαλλήλων;
Σπυρος Τσακος – Πλοίαρχος Ε.Ν.
Δωρεά και φορολογία
Κύριε διευθυντά
Απευθυνόμεθα σε εσάς γιατί είσθε ευαισθητοποιημένος στο κοινωνικό θέμα της δωρεάν φαρμακευτικής βοήθειας προς τους συνανθρώπους μας.
Ως φαρμακευτική εταιρεία τη φετινή χρονιά αποφασίσαμε να δωρίσουμε φάρμακά μας, όπου αυτά χρειάζονταν. Ακολουθήσαμε την τυπική διαδικασία της ειδικής άδειας από τον ΕΟΦ, επιστολών με τους φορείς και πλήρη ενημέρωση για το πού πήγε τι. Μοιράσαμε δωρεάν το 2012 σε περίπου 20 φορείς περί τα 20.000 τεμάχια από διάφορα φαρμακευτικά προϊόντα μας (τα στοιχεία στη διάθεσή σας). Εφθασε το τέλος του έτους και για την εταιρεία μας έχουμε την παρακάτω κατάσταση: Το κόστος παραγωγής των δωρηθέντων προϊόντων προστίθεται στα κέρδη μας και φορολογικά «αναμορφώνεται», δηλαδή θα μας επιβληθεί επιπλέον φόρος. Αναρωτιέμαι εάν αυτό θα μπορούσε, το χρονικό διάστημα που διανύουμε, να αλλάξει ή θα είμαστε πάντα αγκυλωμένοι στην κρατική γραφειοκρατία. Μήπως πρέπει να διακρίνουμε αυτή την περίπτωση από άλλες όπου η εφορία μπορεί να έχει δίκιο;
Γιωργος Μοτσιος / Χρηστος Κουτσοδημος – Νόμιμοι εκπρόσωποι