ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δώσ’ του και η «Ιονία Οδός». • Η βαίνουσα παράλληλα με το Ιόνιο πέλαγος. • Ξανάρχισαν πάλι να λαλάνε την «Ιονία» και την «Ιονία» οι άσχετοι, • τώρα που «ξαναμπαίνουν σε τροχιά τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας» • -όπως δεν έχει βαρεθεί να αναγγέλλει ανά δίμηνο • ένα χρόνο τώρα • ο Κωστής Χατζηδάκης. • (Κάπως σαν εξορκισμός ακούγεται πια). • Γιατί «Ιονία», • να ξανα-μανα-ρωτήσουμε. • Αν επιθυμείτε καθαρευούσης οφείλετε να λέτε «η Ιόνιος Οδός» • όπως η Ιόνιος Ακαδημία κ.λπ. • Διαφορετικά πρέπει να πείτε «η Ιόνια Οδός» • και ουχί η «Ιονία» • που και λάθος είναι, και αποπροσανατολίζει. • Καθότι και διότι Ιωνία είναι μόνο μία. • Μπόλικοι όμως οι αφασικοί παπαγάλοι • που επαναλαμβάνουν άκριτα ό,τι ακούσουν • και τα αμαθή παγόνια • που νομίζουν πως αποκομίζουν κύρος βάζοντας στη γλώσσα τους «κορδακισμούς και κουδουνίσματα» • που έλεγε κι ο Σεφέρης.

Χρειάστηκαν 16 χρόνια για να εκδώσει ο Γιάννης Σπανός τα τραγούδια που είχε συνθέσει σε ποίηση Κ. Π. Καβάφη • -ο δίσκος κυκλοφόρησε με τα «Νέα» πριν από λίγο καιρό με ερμηνευτή τον Μανόλη Μητσιά. • Το ότι είχε μελοποιήσει Καβάφη ο Γιάννης Σπανός το είχε αποκαλύψει τον Φεβρουάριο του 1997 εδώ, στην «Καθημερινή», • σε συνέντευξη που του είχα πάρει επιτούτου, • αφού είχα πέσει πάνω στην πληροφορία ερευνώντας για την εργασία μου «Ο Καβάφης στην ελληνική μουσική» • (που αργότερα περιέλαβα στο βιβλίο μου «Πες το μ’ ένα τραγούδι», Καστανιώτης 1999). • «Θέλω να βγάλω κάτι ολοκληρωμένο, με αρχή, μέση και τέλος στη μελωδία, όχι ένα άμορφο μουσικό μακρινάρι», μου είχε πει τότε. • «Εγώ δεν γράφω για το Μέγαρο Μουσικής, εγώ είμαι μελωδός. • Μελωδία νιώθω, μελωδία βγάζω. • Δεν κάνω “έργα”, από αυτά που τα βαφτίζουν έτσι και νομίζουν πως είναι κιόλας».

Η μέσω εφημερίδων έκδοση και κυκλοφορία φαίνεται ότι θεωρείται πια η μόνη δίοδος για να έρθει ένας νέος δίσκος σε επαφή με το ευρύτερο κοινό • μετά το κώμα των δισκογραφικών εταιρειών • και μέσα στο χαώδες • και μουσικά • τοπίο του Διαδικτύου. • Ετσι κυκλοφόρησε προ καιρού κι ένας νέος δίσκος με Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη • -ένας ακόμη • αφού την τελευταία δεκαετία είχαμε άλλους δυο τρεις. • «Εικόνα Αχειροποίητη» ο τίτλος του • με μουσική του Ανδρέα Κατσιγιάννη πάνω σε ποιήματα ή δίστιχα που βρίσκονται σε διηγήματα του Παπαδιαμάντη (από την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία). • Στα συν της δουλειάς αυτής η ορχήστρα που παίζει τα κομμάτια • η καλή «Εστουδιαντίνα», με πολύ καλούς μουσικούς, • και οι ερμηνευτές των τραγουδιών • -Βενετσάνου, Γλυκερία, Τσέρτος, Κετιμέ, Στρατηγού και Νταλάρας • ο οποίος εκτός από το ομώνυμο του δίσκου ερμηνεύει κι ένα τραγούδι αφιερωμένο στον ίδιο τον Παπαδιαμάντη: • τίτλος του «Ο νοσταλγός» • από τα κατάλοιπα του μακαρίτη καλού στιχουργού Ηλία Κατσούλη.

Συνέδρια κομμάτων, • «προγραμματικές συμφωνίες» για τη διακυβέρνηση της χώρας, ανασχηματισμοί • και λόγια • λόγια λιπαρά, • που προϋποθέτουν και την αυξημένη λόγω θέρους αποκολοκύνθωση του ακροατηρίου. • Μια κουρασμένη • κι επί πλέον α λα βλάχα • πολύ α λα βλάχα • ρητορική • ένθεν κακείθεν. • Και πουθενά ένα σαφές • -συγκεκριμένο: τούτο κι εκείνο- • πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων • που είναι ό,τι περιμένουμε οι Ελληνες σήμερα.

Κι εγώ τώρα. • «Ο,τι περιμένουμε». • Ντάλα Ιούλιος! • Κάνα πλοίο περιμένουμε, • κάνα αεροπλάνο • -άντε, στην ανάγκη, το λεωφορείο για τη Βουλιαγμένη. • Εντός του κλίματος αυτού και η στήλη • θα «την κάνει» ολίγον τι • και μην την είδατε την επόμενη Κυριακή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή