Οικοδεσπότες του κόσμου

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ακούγαμε για το Facebook, δεν πιστεύαμε ότι μέσα σε ελάχιστα χρόνια θα είχε μετατραπεί από εργαλείο ηλεκτρονικής επικοινωνίας των φοιτητών του Χάρβαρντ σε ένα από τα επικρατέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Και με τι έκπληξη ακούγαμε –χαμηλώνοντας μάλιστα τη φωνή, λες και βρισκόμασταν σε συνθήκες συνωμοτικότητας– έναν καλό μας συνάδελφο να μας αποκαλύπτει, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, την επανάσταση των blogs, που έμελλαν να γίνουν οι πιο επικίνδυνοι ανταγωνιστές της κλασικής δημοσιογραφίας, προσφέροντας εναλλακτική ενημέρωση. Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι, σύντομα, εκατομμύρια θα σχεδίαζαν το δικό τους ηλεκτρονικό blog; Ισως ελάχιστοι. Πάντα υπάρχουν ανοιχτόμυαλοι, που βλέπουν μέσα από τα μικρά βήματα την ποιοτική στροφή που θα επηρεάσει την εργασία και τις ευρύτερες κοινωνικές σχέσεις. Διότι η τεχνολογία δεν καταστρέφει μόνο θέσεις εργασίας. Δημιουργεί και μια νέα δυναμική για την αύξηση της εργασίας, αρκεί να γίνει κτήμα πολλών.

Κάτι ανάλογο συντελείται σήμερα στον χώρο του τουρισμού και θα μπορούσε να είναι το δικό μας «γήπεδο» για τη νεανική επιχειρηματικότητα. Με τέτοιο πλεόνασμα νέων άνεργων και ανεκμετάλλευτων ακινήτων (82% το ποσοστό της ιδιοκατοίκησης, όταν στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν ξεπερνά το 68%), γιατί δεν αξιοποιούμε τις εφεδρείες; Tι θα κάνουμε τα ακίνητα που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν από την εσωτερική ζήτηση και αποτελούν βραχνά για τους ιδιοκτήτες τους.

Να τα συνδέσουμε με ηλεκτρονικές πλατφόρμες μέσω των οποίων μπορούμε να προσελκύσουμε τουριστική πελατεία από όλο τον κόσμο, προσφέροντας σε τιμές προσιτές καταλύματα και υπηρεσίες. Μία από τις επικρατέστερες πλατφόρμες, στις οποίες μπορεί να προσφερθεί προς ενοικίαση (ακόμη κι ένα δωμάτιο στο σπίτι οικογένειας), είναι το airbnb, το οποίο ιδρύθηκε από τρεις 20άρηδες Αμερικανούς το 2008. Ηδη στα νησιά μας υπάρχουν πολλοί οικοδεσπότες, που μέσω της πλατφόρμας κάνουν γνωστό ότι υπάρχουν υπέροχα σπίτια για όλα τα βαλάντια. Αλλά η Πολιτεία, όπως συμβαίνει και με κάθε τι καινούργιο, δεν διευκολύνει.

Δημιουργεί προσκόμματα και υπονομεύει τον θεσμό με μια σειρά περιορισμούς (π.χ. η ενοικίαση να μην ξεπερνά τις 90 ημέρες τον χρόνο, να μη δίδεται σήμα ΕΟΤ σε οριζόντιες ιδιοκτησίες). Προφανώς, οι ξενοδόχοι έπεισαν την κ. Ολγα Κεφαλογιάννη ότι το νέο μέσο πρέπει να τεθεί υπό περιορισμό, γιατί θα τους μειώσει την πίτα. Και ακόμη προφανέστερη είναι η δυσκολία της υπουργού να κατανοήσει ότι όσο ανοίγει η αγορά τόσο αυξάνεται η πελατεία, επομένως και η πίτα… σε αυτήν τη χώρα όπου η άνοιξη ζει συνέχεια μέσα στον χειμώνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή