Τα δύο μεγάλα θέματα

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εσωκυβερνητικές αντιθέσεις για την απελευθέρωση της αγοράς γάλακτος, για τα φαρμακεία και για την περίφημη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, καθώς και η σκόνη που σηκώθηκε από την υπόθεση Μπαλτάκου, επισκίασαν από απόψεως δημοσιότητας δύο από τα βασικότερα θέματα που εμπεριείχε η τελευταία συμφωνία με την τρόικα, όπως αποτυπώθηκε στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο. Το πρώτο αφορά τα συμφωνηθέντα μεταξύ κυβέρνησης και πιστωτών για μια νέα ασφαλιστική μεταρρύθμιση η οποία θα μπει σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του 2015. Τα βήματα προς τις νέες αλλαγές οι οποίες θα εγγίξουν εκ νέου όρια ηλικίας και ποσά συντάξεων αποκάλυψε ο Β. Ζήρας με άρθρο του στην «Κ» της Κυριακής (6 Απριλίου), αναδεικνύοντας με νέα στοιχεία τις δεσμεύσεις που αναλάβαμε όπως αποτυπώνονται στο κείμενο του ΔΝΤ. Κείμενο στο οποίο η συμφωνία περιγράφεται με πολύ πιο καθαρό τρόπο, όπως είθισται να κάνει το ΔΝΤ, σε αντιδιαστολή με τα κοινοτικά κείμενα.

Το δεύτερο μεγάλο θέμα αφορά το μισθολογικό και δη το ύψος του κατώτατου μισθού μετά τη λήξη της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής και ειδικότερα από την 1.1.2017, όταν υποτίθεται ότι δεν θα τελούμε πλέον υπό τη δαμόκλειο σπάθη των Μνημονίων, θα έχουμε βγει πάνω από μία ή δύο φορές στις αγορές και ενδεχομένως θα έχουμε μειώσει κατά τι την ανεργία. Η δημόσια συζήτηση, τόσο κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων όσο και τις ώρες που συζητιόταν στη Βουλή το σχέδιο νόμου, περιορίστηκε στη μείωση των προσαυξήσεων προϋπηρεσίας (τριετίες) κατά 50% για τους μακροχρόνια ανέργους που θα προσληφθούν στο εξής ως υπάλληλοι. Το κύριο ζήτημα, όμως, δεν αφορά τους μακροχρόνια ανέργους, αλλά όλους όσοι θα ενταχθούν στην αγορά εργασίας το 2017. Για όλους αυτούς ο κατώτατος μισθός θα είναι «μια μοναδική αξία». Αυτή η ρήση, η οποία υιοθετείται στο πολυνομοσχέδιο, επαναλαμβάνεται και στην έκθεση του ΔΝΤ, καθιστώντας σαφές ότι ο νέος μηχανισμός διαμόρφωσης του κατώτατου ορίου από το 2017 θα περιλαμβάνει έναν γυμνό, από επιδόματα (άρα και από οποιαδήποτε αύξηση λόγω τριετίας), κατώτατο μισθό (καθαρή ή μοναδική αξία). Μα τότε, γιατί ο υπουργός Εργασίας διατεινόταν στη Βουλή ότι δεν καταργούνται οι τριετίες; Ο κ. Βρούτσης, όντως, έλεγε την αλήθεια, αλλά απαντούσε σε άλλο ερώτημα. Μιλούσε για την περίοδο μέχρι και το 2016. Ποτέ δεν δεσμεύθηκε για το 2017, στο οποίο αναφέρεται η συμφωνία με την τρόικα. Και ουδείς τον ρώτησε γι’ αυτό. Μετά το 2016 όλα αλλάζουν προς… τα κάτω. Ηδη, η συμφωνία του Μεσοπρόθεσμου έχει διαμορφώσει το σχετικό φόντο, με την πρόβλεψη πως για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού από την 1.1.2017 και μετά θα προσμετρούνται μεταβλητές όπως η παραγωγικότητα, η ανταγωνιστικότητα, το κόστος εργασίας, ο δείκτης τιμών καταναλωτή, η ανεργία. Ηδη, οι μετρήσεις που κάνουν ερευνητές με βάση το ύψος των πιθανών μεταβλητών οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο κατώτατος μισθός το 2017 θα είναι χαμηλότερος από τα υφιστάμενα επίπεδα των 586 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή