«Αναλήψεις» από την Τράπεζα Θεμάτων

«Αναλήψεις» από την Τράπεζα Θεμάτων

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρέπει ένας μαθητής να έχει πάρει τη βάση στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα για να προχωρήσει στην επόμενη τάξη του Λυκείου; Πρέπει ο μαθητής να έχει διδαχθεί όλη τη διδακτέα ύλη της τάξης για να προχωρήσει στην επόμενη; Οσοι πιστεύουν ότι είναι αυτονόητες οι καταφατικές απαντήσεις στα δύο παραπάνω ερωτήματα θα πρέπει να αναρωτηθούν γιατί τελικά η ελληνική πολιτεία και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας επιλέγει πάντα να χαμηλώνει τον πήχη. Και ποιον αλήθεια εξυπηρετεί o χαμηλός πήχης; Τους μαθητές από τα αδύναμα εισοδηματικά στρώματα, όπως υποστηρίζει η ΟΛΜΕ;

Η Αννα Διαμαντοπούλου διαμορφώνοντας τον νόμο για τη νέα δομή του Λυκείου έκανε πιο αυστηρό το σύστημα προαγωγής και απόλυσης των μαθητών. Ετσι, σύμφωνα με τον νόμο 4186/13, απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού τουλάχιστον 10 και β) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο της Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών τουλάχιστον 10 και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Παράλληλα, θεσμοθέτησε την Τράπεζα Θεμάτων από την οποία επιλέγεται με κλήρωση 50% των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις.

Τα στοιχήματα, λοιπόν, που θέτει ο νέος νόμος δεν αφορούν τόσο τους μαθητές. Γιατί μπορεί να είναι πιο αυστηρός ο νέος τρόπος προαγωγής, αλλά δεν νομίζω ότι θα πρέπει να δυσκολεύεται ένας μαθητής να πιάσει τη βαθμολογική βάση. Αλλωστε, είναι παράλογο στο Γυμνάσιο ένας μαθητής να πρέπει να πιάσει τη βαθμολογική βάση και στο Λύκειο να μην ισχύει το ίδιο.

Τα ουσιαστικά στοιχήματα είναι ευρύτερα και αφορούν το υπουργείο Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς. Καταρχήν, στόχος της Τράπεζας Θεμάτων είναι τα παιδιά να εξετάζονται σε ευρεία γκάμα θεμάτων τα οποία γνωρίζουν από πριν και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Κομβικό στοιχείο της λειτουργίας της Τράπεζας είναι ότι μπορεί να κληρωθεί ένα θέμα και από το… τελευταίο κεφάλαιο της σχολικής ύλης και ως εκ τούτου όλη η ύλη πρέπει να διδαχθεί. Και ιδού τα στοιχήματα που προκύπτουν:

• Για το υπουργείο Παιδείας που πρέπει να έχει φροντίσει όλοι οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις θέσεις τους στα σχολεία κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Το ίδιο ισχύει και για τα σχολικά βιβλία.

• Για τους καθηγητές που πρέπει να ολοκληρώσουν όλη τη διδακτέα ύλη χωρίς εκπτώσεις και βιαστικά πασαλείμματα.

Οσοι αντιδρούν κατά της Τράπεζας Θεμάτων και του νέου Λυκείου βάζουν ως κορωνίδα της έγνοιας τους το καλό των παιδιών και δη των μαθητών από αδύναμες οικονομικά οικογένειες και ζητούν μέτρα πρόνοιας υπέρ αυτών. Που σημαίνει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει ως κύριο σκοπό την προαγωγή όλων των παιδιών, ώστε να πάρουν ένα απολυτήριο λυκείου, ή μήπως στοχεύει στην ουσιαστική εκπαίδευση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους; Σίγουρα, δύσκολο στοίχημα, πόσο μάλλον για την ελληνική εκπαίδευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή