Μουσική Πρωτομαγιά με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου στο «Κοντσέρτο της Ευρώπης», για την ετήσια επετειακή συναυλία της στο Μέγαρο Μουσικής

Μουσική Πρωτομαγιά με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου στο «Κοντσέρτο της Ευρώπης», για την ετήσια επετειακή συναυλία της στο Μέγαρο Μουσικής

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η φετινή Πρωτομαγιά πρωτοτύπησε και μας προσφέρει ένα μπουκέτο νότες, αύρα από αξέχαστες μελωδίες, από την Ορχήστρα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, που την διευθύνει ο Βρετανός αρχιμουσικός της από το 2002, Sir Simon Rattle, σε υψηλής ποιότητος πρόγραμμα που περιλαμβάνει την «Εισαγωγή από την όπερα Σεμίραμις» του Τζοακίνο Ροσίνι, το Κοντσέρτο για βιολί σε ρε ελάσσονα, έργο 47 του Φινλανδού συνθέτη Γιαν Σιμπέλιους, από τη γέννηση του οποίου συμπληρώνονται φέτος 150 χρόνια. Σολίστ ο Λεωνίδας Καβάκος, κορυφαίος και πολυβραβευμένος βιολιστής που δεν υπάρχουν λέξεις για την ερμηνεία του, μοναδικά μαγική όσο και στο πνεύμα του συνθέτη, όπως του Σιμπέλιους στο Κοντσέρτο… Και ακολουθεί η Συμφωνία αρ. 3 σε μι ύφεση μείζονα, η λεγομένη «του Ρήνου», έργο 97 του Ρόμπερτ Σούμαν με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου σε ύψη ερμηνείας. Επιβάλλεται να ξαναγράψουμε ότι η ορχήστρα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου ήλθε και θα παίξει στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής χάρις στη γενναιόδωρη χορηγία Ελληνα του εξωτερικού, ο οποίος επιθυμεί να μείνει και αυτή η δωρεά του ανώνυμη…

Ελεύθερη είσοδος στον Κήπο του Μεγάρου για το κοινό

Η μάχη για τα εισιτήρια, που περιελάμβανε ξενύχτι και ώρες ατελείωτες από την πρώτη ημέρα διαθέσεως των εισιτηρίων στις 31 Μαρτίου 2015, έχει ολοκληρωθεί. Η αναμετάδοση της Συναυλίας από τα διεθνή ραδιοτηλεοπτικά μέσα, είτε ζωντανά είτε σε μαγνητοσκόπηση σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ώστε να απολαύσουν το «Κοντσέρτο της Ευρώπης» περί τα 500 εκατομμύρια τηλεθεατές – ακροατές σε όλο τον κόσμο, απαιτεί και πειθαρχία, και μέτρα ασφαλείας για τους κατόχους θέσεων στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης και στο γκαράζ του Μεγάρου. Οι πόρτες θα κλείσουν, με αυστηρότατη τήρηση, στις 11.45 πρωί. Ακριβώς ώρα 12, μεσημέρι, αρχίζει η Συναυλία και η ταυτόχρονη απευθείας μετάδοση. Οι αργοπορημένοι δεν μπορούν να ελπίζουν, εξαιρέσεις δεν θα γίνουν, οι πόρτες δεν θα ανοίξουν για κανένα στην αίθουσα. Οσο για το γκαράζ, η προθεσμία πολύ πριν από το κλείσιμο της πόρτας.

Τώρα, να θυμηθούμε ότι «Πρωτομαγιά» σημαίνει κήπος, πράσινο, μυρωμένο ύπαιθρο. Ο πρόεδρος του Μεγάρου κ. Γιάννης Μάνος δήλωσε ότι «οι συμπολίτες μας θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το μεγαλειώδες αυτό Κοντσέρτο στον μοναδικό μουσικό Κήπο της Αθήνας, αυτόν του Μεγάρου. Η μουσική ενώνει τους λαούς της Ευρώπης. Αλλωστε, τις ημέρες αυτές συμπληρώνονται 5 χρόνια από το “άνοιγμα” του Κήπου στους Αθηναίους, με τη μετάδοση συναυλίας της Φιλαρμονικής της Βιέννης υπό τον Ρικάρντο Μούτι». Ακριβώς, επειδή τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα από την πρώτη ήδη ημέρα της προπώλησης, η διοίκηση του Μεγάρου πήρε την απόφαση για τη ζωντανή αναμετάδοση της Συναυλίας στον Κήπο του Μεγάρου, με ελεύθερη είσοδο! Οι φωτογραφίες είναι από το άνοιγμα του Κήπου στους Αθηναίους και επισκέπτες πριν από πέντε χρόνια με τη μετάδοση Συναυλίας της Φιλαρμονικής της Βιέννης και διευθυντή τον Ρικάρντο Μούτι…

39 Πρωτομαγιές χωρίς τον Αλέκο Παναγούλη

«Και συνεχίζω το ταξίδι

ακόμα ψάχνοντας

ας ξέρω πια πως είμαι

στο άπειρο του χρόνου μια στιγμή

στην άβυσσο του χώρου μια κουκίδα

Και συνεχίζω το ταξίδι

ας είμαι εγώ σκοτάδι

κι ας είναι γύρω μου σκοτάδι

και φοβερώτερο ας το κάνει η τρικυμία

Και συνεχίζω το ταξίδι

και με φτάνει

που εγώ σκοτάδι

αγάπησα το φως»

Μ’ αυτούς τους στίχους τελειώνει το «Ταξίδι», ποίημα του Αλέκου Παναγούλη, αφιερωμένο «Στη φίλη μου Οριάνα Φαλάτσι» που γράφτηκε τον Δεκέμβρη του 1971 στην απομόνωση των Στρατιωτικών Φυλακών στο Μπογιάτι. 39 Πρωτομαγιές πέρασαν από εκείνη, ξημέρωμα 1ης Μαΐου 1976, όταν το πράσινο Φίατ Μιραφιόρι τσακίστηκε στον τσιμεντένιο τοίχο του φαναρτζίδικου στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, με τον Αλέκο στο τιμόνι γυρτό, σ’ ένα άδικο τέλος που βαφτίστηκε «τροχαίο». Κι ήταν τέτοια η αγάπη του κόσμου που η νεκρώσιμη πομπή από τη Μητρόπολη όπου έγινε η κηδεία του, παρουσία του Ιταλού Προέδρου της Δημοκρατίας Σάντρο Περτίνι και της δημοσιογράφου συντρόφου του Οριάνας Φαλάτσι, ήταν τόσο μεγάλη που ο τελευταίος βρισκόταν ακόμη στην οδό Μητροπόλεως όταν το φέρετρο με την ελληνική σημαία και τα κόκκινα γαρύφαλλα μπήκε στο μνήμα στο Α΄ Νεκροταφείο… Κι έμεινε η μαυροφόρα μάνα, η Αθηνά Παναγούλη, ο αδελφός του Στάθης με τους γιους του, που ’χαν τα ονόματα των αδικοχαμένων, Γιώργο και Αλέκο, να αναρωτιούνται «Γιατί; Γιατί σ’ αυτόν που ήταν το φως, το σκοτάδι να τον αφανίσει στο γλυκοχάραμα της Πρωτομαγιάς;». Κάθε χρόνο, τέτοια μέρα, παραμονή Πρωτομαγιάς, σαν σήμερα, «Τα Ποιήματα» του Παναγούλη από την ιστορική έκδοση Παπαζήση έρχονται να θυμίσουν ότι τα δεινά της χώρας που τόσο αγάπησε την ελευθερία δεν έχουν τελειωμό. Κι αν έχει κάτι να περηφανευτεί η στήλη του Τήλεφου της «Καθημερινής» είναι ότι και τα 39 χρόνια, 39 Πρωτομαγιές, ο Αλέξανδρος Παναγούλης μάς μιλά μέσα από τα ποιήματά του, αυτά που τα έφερε, με αφιέρωση τον Απρίλη 1979, στα Γραφεία της «Καθημερινής» στη Σωκράτους η ίδια η μητέρα – κουράγιο, Αθηνά Παναγούλη. «Για ν’ ακούγεται η φωνή του παιδιού μου» είπε. «Τα Ποιήματα» είναι αφιερωμένα από τον Αλέκο Παναγούλη…

ΤΗΛΕΦΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή