Μεθεόρτια μιας επιτυχίας, άγγελμα νέας – ο Π. Τέτσης και η τέχνη τού να είσαι φίλος με τους φίλους σου…

Μεθεόρτια μιας επιτυχίας, άγγελμα νέας – ο Π. Τέτσης και η τέχνη τού να είσαι φίλος με τους φίλους σου…

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν η βραδιά της πανσελήνου, αλλά, αυτή τη φορά, υπήρχε πολύς ανταγωνισμός εκεί, ψηλά, στην ταράτσα της «Αθηναϊκής Λέσχης», από τα τελευταία προπύργια της τέχνης της υποδοχής και της περιποίησης. Από τη μία πλευρά η Ακρόπολη με τον ολόφωτο Παρθενώνα που η τελειότητά του κόβει την αναπνοή, απόδειξη ότι και ο γερανός είχε τραβηχτεί στο πλάι! Από την άλλη, απέναντι, ο Λυκαβηττός, φωτισμένος λες με καντήλια και κεριά, λόγω του Αη Γιώργη στην κορυφή! Και όρθιος, ψηλός, λεπτός, με το πρόσωπο του κλασικού Εφήβου, ο οικοδεσπότης Παναγιώτης Τέτσης υποδεχόταν φίλους και συνεργάτες ζωής για ένα δείπνο στον απόηχο της επιτυχίας των εγκαινίων της τελευταίας μεγάλης εφετινής έκθεσής του «Η αποθέωση του τοπίου. Ζωγραφική 2010-2014», στο Ιδρυμα του Βασίλη και της Μαρίνας Θεοχαράκη, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο να κόβει την, νοητή, κορδέλα, με κοσμοσυρροή φιλότεχνων, ζωγράφων, συλλεκτών, καθηγητών και αποφοίτων της ΑΣΚΤ, της οποίας υπήρξε «ψυχή» δημιουργίας ως καθηγητής ο Παναγιώτης Τέτσης. Μέσα στις ολόφωτες αίθουσες, αριστουργηματικά τοποθετημένα τα τοπία της Υδρας του Π. Τέτση, από τον επιμελητή της έκθεσης, ιστορικό τέχνης Τάκη Μαυρωτά, δημιουργό του συλλεκτικού Καταλόγου που ανατυπώνεται λόγω μεγάλης ζήτησης. Εκείνη τη βραδιά των εγκαινίων ο Π. Τέτσης δεν σταμάτησε να αφιερώνει και να υπογράφει στη σελίδα «επιμένω να ζωγραφίζω». Εκείνο που μετρά πιο πολύ, ότι ύστερα από τα περίλαμπρα εγκαίνια, η επιτυχία συνεχίζεται, ο κόσμος έρχεται και στέκεται μπροστά στα βράχια και τοπία μιας Υδρας που δείχνει το αληθινό πρόσωπό της στον Υδραίο, γέννημα-θρέμμα, Παναγιώτη Τέτση, «του αποκαλύπτεται», αντίδωρο για το ανεξάντλητο δώρο της ζωγραφικής του, ξανά και ξανά… Οπως μάς είπε η Μαρίνα Θεοχαράκη, όμορφη, γελαστή στο πλευρό του Βασίλη της, του ζωγράφου και πολυμήχανου επιχειρηματία Βασίλη Θεοχαράκη, «κάθε μέρα είναι πάλι σαν εγκαίνια!».

Στις ώρες της λειτουργίας της έκθεσης έρχονται Ελληνες και ξένοι, μόνοι ή με κάποια συντροφιά. Αμίλητοι, κοιτούν, θαυμάζουν, ζητούν και παίρνουν τον Κατάλογο, με τα κείμενα της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα, του Ν. Π. Παϊσίου, του Τάκη Μαυρωτά, σφιχτά τον κρατούν κάτω από το μπράτσο και φεύγουν, γεμάτοι από την τέχνη της ζωγραφικής του Π. Τέτση. Από την Υδρα και την όψη της που ο Δάσκαλος απέδωσε στην Υδρα που μίλησε, και μιλά… Αυτό θα κρατήσει, ευτυχώς, όλο το καλοκαίρι, ώς τις 13 Σεπτεμβρίου, μεγάλη καταξίωση για τον ακούραστο ζωγράφο – ακαδημαϊκό Παναγιώτη Τέτση, αλλά και για το Ιδρυμα στα άξια χέρια του Βασίλη και της Μαρίνας Θεοχαράκη, που οργάνωσε την έκθεση και την φιλοξενεί για ένα αξέχαστο καλοκαίρι. Καλεσμένοι στη βραδιά της πανσελήνου ήταν οι φίλοι του Π. Τέτση, όλοι με ιδιαίτερη αγάπη και ανάλογη μύηση και πίστη στη ζωγραφική του Δάσκαλου. Ο Βασίλης και η Μαρίνα Θεοχαράκη, ο επιμελητής της έκθεσης και επικεφαλής του εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Θεοχαράκη, Τάκης Μαυρωτάς, ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Φώτης Παπαθανασίου με τη λευκοντυμένη σύζυγό του Αρετή, και, φυσικά, οι Κυρίες της Γκαλερί «Νέες Μορφές» της Βαλαωρίτου, η Τζούλια Δημακοπούλου, η Μαρία Βασιλείου, που σπούδασε μηχανικός και αντί για τον «Δημόκριτο» επέλεξε την τέχνη, η συνεργάτις της, Νόρα Σταματίου. Και, λόγω του ότι σειρά του είναι να πάρει τη σκυτάλη για μια έκθεση με διεθνή φτερά, ο ιστορικός τέχνης, συγγραφέας και διευθυντής του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, ο κ. Κυριάκος Κουτσομάλλης που θα μας παρουσιάσει, σε επιμέλεια της κόρης του Μαρίας Κουτσομάλλη, την πρώτη θεματική έκθεση του Man Ray, φωτογράφου και ζωγράφου, «Man Ray: τα Πρόσωπα της Γυναίκας», στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Χώρα Ανδρου, με εγκαίνια στις 28 Ιουνίου και διάρκεια ώς τις 27 Σεπτεμβρίου.

Ενα καλοκαίρι, δύο εκθέσεις, η πρώτη και μακράν, του Π. Τέτση στην Αθήνα, η άλλη του Man Ray, με εξαιρετικό υλικό, στην Ανδρο – ο ήλιος βάζει τη σφραγίδα του και στην τέχνη. Για να τα δει και να τα χαρεί όλα αυτά, καλεσμένος και στις δύο εκθέσεις ο Τήλεφος, από χρόνια τακτικός και πιστός «ανταποκριτής». Το δείπνο είχε πολύ ενδιαφέρον, οι κυρίες στη θέση της Γκαλερί «Νέες Μορφές» δημιούργησαν στην ίδια διεύθυνση, με την ίδια ζέση, «Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης», ένα πλούσιο πολύτιμο Αρχείο για τους σύγχρονους Ελληνες εικαστικούς, «έως 100 χρονών», όλα όσα έχουν γραφεί γι’ αυτούς, για τις εκθέσεις τους… Για πότε πέρασε η ώρα με ελληνικό και πολίτικο φαγητό και στραφταλιστό ξανθό και κόκκινο κρασί, κανείς δεν το κατάλαβε. «Με τέτοιο οικοδεσπότη, με τέτοιους φίλους και συνεργάτες, δεν υπάρχει ώρα. Ως και η πανσέληνος ζήτησε να φωτογραφηθεί μαζί του! Παναγιώτη Τέτση, σ’ ευχαριστούμε γι’ αυτό που είσαι, και που «επιμένεις να ζωγραφίζεις»…

ΤΗΛΕΦΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή