Η χάρτα της καθημερινότητας για το λεκανοπέδιο
από τη Νέα Δημοκρατία
Καλύτερη Ζωή Κάθε Μέρα – Πως μπορώ να μετακινούμαι
με άνεση και ταχύτητα
Ο
Πολίτης σπαταλά στο «άγχος του δρόμου», χρόνο σχεδόν διπλάσιο από
την ετήσια άδειά του
Το
κόστος των χαμένων ωρών είναι 1,5 δις ευρώ το χρόνο, δηλαδή σε μία
τετραετία, ίσο με το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων
Η
κίνηση στους δρόμους αυξάνεται κάθε χρόνο κατά 10%
Η στρατηγική μας για το κυκλοφοριακό με προοπτική
το 2010
Αξιοποίηση
της οδικής υποδομής
Έξυπνες
λύσεις για την κυκλοφορία
Ουσιαστικές
λύσεις για τη στάθμευση των ΙΧ
Τολμηρές
λύσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ)
Προστασία
πεζών και δικυκλιστών
Ενιαίος
Δημόσιος Φορέας Συγκοινωνιών και Κυκλοφορίας για την Πρωτεύουσα με
συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Αύξηση
του ποσοστού μετακινήσεων που εξυπηρετούνται από ΜΜΜ σε 50% από
30%
12
έργα υποδομής μέσων μαζικής μεταφοράς σε σταθερή τροχιά
(Προαστιακός, Μετρό, τραμ)
Ευρύ
πρόγραμμα κατασκευής χώρων στάθμευσης ενταγμένο σε ολοκληρωμένη
πολιτική διαχείρισης της στάθμευσης
Σχεδιασμός
οδικής υποδομής φιλικής προς το δικυκλιστή και τον πεζό
Στο
εσωτερικό του Δακτυλίου σταθμεύουν καθημερινά 100.000 αυτοκίνητα.
Τα 40.000 περίπου, παράνομα
450.000
κλήσεις επιβλήθηκαν τα τελευταία 2 χρόνια
Η
Αθήνα είναι η δεύτερη ακριβότερη πρωτεύουσα σε τιμές πάρκινγκ μετά
το Λονδίνο
Διευκόλυνση
των ΟΤΑ για κατασκευή αυτοχρηματοδοτούμενων πάρκινγκ
Δημιουργία
16 σταθμών αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση στις παρυφές της πόλης
και
10.000
θέσεων στάθμευσης δικύκλων
Προτεραιότητα
στις ανάγκες των κατοίκων
Στην
Αθήνα μόνο 1 στους 3 μετακινούμενους χρησιμοποιούν Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς (ΜΜΜ), ενώ στην Ευρώπη 1 στους 2
Οι
περισσότεροι συγκοινωνιακοί φορείς λειτουργούν με υψηλά
ελλείμματα
Σπαταλάμε
κατά μέσο όρο 1,5 ώρα την ημέρα σε μετακινήσεις
2.500
λεωφορεία θα εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για τις μετακινήσεις
των κατοίκων του Λεκανοπεδίου
Δυνατότητα
επιλογής Ενιαίου εισιτήριου με χαμηλή τιμή για όλα τα Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς (ΜΜΜ)
Επέκταση
δικτύων Προαστιακού Σιδηροδρόμου, Μετρό και Τραμ
Σεβόμαστε τον δικυκλιστή, μας σέβεται και
αυτός
Σε
κάθε 2 ΙΧ αντιστοιχεί 1 δίκυκλο
11
στις 100 μετακινήσεις γίνονται με δίκυκλα
Μεγάλος
κίνδυνος εμπλοκής σε ατυχήματα λόγω δυσμενούς οδικού
περιβάλλοντος
Κίνητρα
για απόσυρση παλαιών δικύκλων
Μείωση
του ΦΠΑ από το σημερινό 18% για αγορά εξοπλισμού ασφαλείας (κράνη
κ.λπ.)
10.000
νέες θέσεις στάθμευσης για τα δίκυκλα
Ειδική
μεταχείριση δικύκλων σε διασταυρώσεις με φωτεινή σηματοδότηση
Η
κυκλοφορία των πεζών είναι πολύ δύσκολη και ιδιαίτερα
επικίνδυνη
Παιδιά,
ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρίες είναι τα μεγάλα θύματα
Η
Αθήνα έχει το υψηλότερο ποσοστό πεζών θυμάτων σε οδικά
ατυχήματα
Διασφαλίζονται
ζώνες πλήρως ελεύθερες από εμπόδια στα πεζοδρόμια, τουλάχιστον 1,5
μέτρα στις κεντρικές αρτηρίες
Γενικεύεται
η χρήση αντιολισθητικών υλικών στα πεζοδρόμια
Δημιουργούνται
ζώνες με χαμηλό όριο ταχύτητας (π.χ. 30 χλμ/ώρα) σε κατοικημένες
περιοχές κατοικίας
Ανάπτυξη
ολοκληρωμένων δικτύων διαδρομών πεζών
Θέλουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό
μας
Μόνο
οι Πορτογάλοι εργάζονται περισσότερο από τους Έλληνες στην
Ευρώπη
2
στους 3 Έλληνες δε διαβάζουν καθόλου εφημερίδες
Λιγότεροι
από 4 στους 10 Έλληνες πήγαν κινηματογράφο την τελευταία χρονιά
Μια
μέση ελληνική οικογένεια ξοδεύει γύρω στα Ä 6.000 το χρόνο για να
δημιουργήσει τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών της
Βελτίωση
της κυκλοφορίας και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) για
ελαχιστοποίηση του χρόνου μετακινήσεων
Αξιοποίηση
της τηλεργασίας
Εκμετάλλευση
των νέων τεχνολογιών για επιτάχυνση των εργασιακών αποτελεσμάτων,
ώστε να διασφαλίζεται ελεύθερος χρόνος
Ενίσχυση
και δημιουργία κινήτρων για πολιτιστικά αγαθά (θέατρο, βιβλία,
κινηματογράφος κ.α.)
Η Στρατηγική μας για το Περιβάλλον με προοπτική το
2010
Η
πόλη μας είναι η πιο επιβαρημένη πρωτεύουσα της Ευρώπης
Το
πράσινο είναι περιορισμένο
Η
διαχείριση και η διάθεση των απορριμμάτων συνεχίζει να είναι ένα
ακανθώδες πρόβλημα
Ο
θόρυβος αποτελεί καθημερινό εφιάλτη
Γενναίες
παρεμβάσεις για την καταπολέμηση του νέφους
Αύξηση,
αναβάθμιση και προφύλαξη του αστικού πρασίνου
Λιγότερα
σκουπίδια
Περισσότερη
ησυχία
Η
Αθήνα είναι η πιο ρυπασμένη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα
Εμφανίστηκαν
καινούριοι ρύποι (π.χ. βενζόλιο, σωματίδια)
Οι
συγκεντρώσεις σωματιδίων πάνω από τα όρια ξεπερνούν τις 120 ημέρες
το χρόνο
Μόλις
το 1% των παλιών αυτοκινήτων αποσύρονται κάθε χρόνο
Μόνο
1 στα 8 αυτοκίνητα έχει αλλάξει το «γηρασμένο» καταλύτη
Θέσπιση
Ανεξάρτητου Φορέα για την ατμοσφαιρική ρύπανση
Επιτάχυνση
της χρήσης φυσικού αερίου
Συστηματικοί,
αυστηροί έλεγχοι
Ειδικό
πρόγραμμα μείωσης εκπομπών υδρογονανθράκων
Οικολογική
δόμηση
Σε
κάθε κάτοικο της Αθήνας αναλογούν μόλις 2,5 τ.μ. Πρασίνου (9 τ.μ./
κάτοικο στη Ρώμη
και 13 τ.μ/ κάτοικο στο Βερολίνο)
Μόνο
το 10% των καμένων δασών αναδασώθηκε τα τελευταία 20 χρόνια
Αποδίδουμε
τους μεγάλους χώρους πρασίνου στους δήμους με τους ανάλογους
πόρους
Αποπερατώνεται
το δασικό κτηματολόγιο
Αναδασώνουμε
με εντατικό ρυθμό την Πάρνηθα, την Πεντέλη, το όρος Αιγάλεω και τον
Υμηττό
Διασυνδέουμε
το αστικό με το περιαστικό πράσινο.
6
στους 10 κατοίκους του Λεκανοπεδίου ζουν και εργάζονται υπό
απαράδεκτα υψηλά επίπεδα θορύβου
Ιδιαίτερα
βεβαρημένο το ηχητικό περιβάλλον της Αττικής
Μειώνουμε
τα επίπεδα θορύβου(π.χ. αντιθορυβικός ασφαλτοτάπητας, φράκτες
«υψηλού» πρασίνου)
Θεσμοθετούμε
την υποχρεωτική χρήση ηχομονωτικών υλικών σε κτίρια που στεγάζουν
ευαίσθητες υπηρεσιες
Καταπολεμούμε
το θόρυβο σε περιοχές
όπου βρίσκονται νοσοκομεία και σχολεία
Αφιλόξενη
πόλη χωρίς υποδομή
900.000
συνάνθρωποί μας αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηρίας
8
στα 10 άτομα με αναπηρία δεν αναζητούν καν εργασία
Μόνο
1 στα 10 άτομα με αναπηρία χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
(ΜΜΜ)
Προσβασιμότητα
για όλα τα άτομα με αναπηρίες
Ενιαίο
Ταμείο Κοινωνικής Μέριμνας
Κίνητρα
στους εργοδότες για προσλήψεις
Αξιοποίηση
των δυνατοτήτων τηλεργασίας
Ειδικές
προδιαγραφές σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ)
3
στις 4 εγκληματικές ενέργειες γίνονται στην Αττική
Ανεπαρκής
αστυνόμευση στις γειτονιές
Σε
1.000 κατοίκους αντιστοιχούν μόλις 5 αστυνομικοί
Δίνουμε
προτεραιότητα στην πρόληψη και στην ασφάλεια στη γειτονιά
Ενισχύουμε
το θεσμό των πεζών περιπολιών
Βελτιώνουμε
το φωτισμό στις γειτονιές
Αναβαθμίζουμε
την οργάνωση και τη δομή της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και την εκπαίδευση
αστυνομικών
Το
ποσοστό των χρηστών του Internet στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 18%. Ο
αντίστοιχος μέσος όρος στις χώρες της Ε.Ε. είναι 51%
Το
77% όσων δεν έχουν σύνδεση στο Internet δε σκοπεύουν να αποκτήσουν
ποτέ
1
στους 2 νέους (ηλικίας 18-25) δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να
συνδεθούν με το Διαδίκτυο
Ο
κυριότερος λόγος της μικρής διείσδυσης είναι το μεγάλο κόστος
σύνδεσης και χρήσης, που είναι 2,5 με 3 φορές μεγαλύτερο από την
Κεντρική Ευρώπη
150.000
υπολογιστές για μαθητές και σπουδαστές
Επαναφορά
της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα της δαπάνης για αγορά
Η/Υ
Οι
πολίτες απευθύνονται σε μία μόνο Δημόσια Υπηρεσία για να υποβάλλουν
τα αιτήματά τους (Υπηρεσίες μιας Στάσης)
Ανάπτυξη
των ευφυών μεταφορών μέσω των υπηρεσιών τηλεματικής
Δημιουργία
μηχανισμού ανακύκλωσης ηλεκτρονικών συσκευών