49 χρόνια πρίν… 23-Χ-1966

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΑΡΣΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΙΤΤΕΡΡΑΝ: Παρίσιοι, Οκτώβριος.- (Ανάλυση Serge Meffert.) Από τινων ημερών το Κομμουνιστικόν Κόμμα Γαλλίας έχει εξαπολύσει μίαν λυσσώδη επίθεσιν εναντίον του συνασπισμού των μη κομμουνιστικών αριστερών κομμάτων, επί κεφαλής του οποίου ευρίσκεται ο Φρανσουά Μιττερράν. Τα κύρια άρθρα της «Ουμανιτέ», του δημοσιογραφικού οργάνου του Κ.Κ. Γαλλίας, αι δηλώσεις του ηγέτου του Κομμουνιστικού Κόμματος Βαλντέκ Ροσέ και, τέλος, το κατηγορητήριον το οποίον διετύπωσε κατά του πολιτικού του αντιπάλου ο Ζωρζ Μαρσαί εις την τελευταίαν σύνοδον της Κεντρικής Επιτροπής του Κ.Κ. Γαλλίας, αποτελούν ένα πραγματικόν «σφυροκόπημα», αποσκοπούν εις την διαπίστωσιν των «σοβαρών ευθυνών» που βαρύνουν τον ηγέτην του συνασπισμού των αριστερών κομμάτων. (Στη φωτογραφία, Ζωρζ Μαρσαί και Φρανσουά Μιττερράν κατά την περίοδο της πολιτικής τους σύμπραξης στο μεταίχμιο της δεκαετίας του ’70 με ’80.)

ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑ:  (Από συνέντευξη της Κατερίνας Ι. Κακούρη στον Στέλιο Ι. Αρτεμάκη, με αφορμή την αμερικανική έκδοση του βιβλίου της «Προϊστορία του θεάτρου».) «Η δημιουργία των μεγάλων της τέχνης δεν απασχολεί την προϊστορία του θεάτρου. Σε τέτοιες άλλωστε κορυφές δεν φτάνει ο Πρωτόγονος ή ο καθυστερημένος ποιμενοαγρότης των εξελιγμένων λαών. Ωστόσο “μια στάλα θείο φως” κλείνουν και των αφανών δημιουργών τα αυτοσχεδιάσματα. Πιότερο τα ιερά χορομιμοδράματα, όπου σμίγεται η έφεση του ανθρώπου, για “μεταφυσική” ανάταση και για καλλιτεχνική έκφραση. Σ’ αυτά τα ταπεινά δρώμενα –πρωτοβλάσταρα του θεατρικού είδους στης προϊστορίας το έδαφος– σμιλέφτηκε ο εμβρυακός σκελετός της θεατρικής μορφής. Σ’ αυτά κυοφορείται το μελλοντικό θαύμα της θεατρικής τέχνης, της πιο συνθετικής αισθητικής δημιουργίας του ανθρώπου».

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ. ΜΑΣΤΡΟΔΗΜΗΤΡΗΣ:  (Από σημείωμα του Μιχάλη Σταματελάτου για τη σειρά εκδόσεων «Κείμενα και Μελέται Νεοελληνικής Φιλολογίας» του Γεωργίου Θ. Ζώρα.) Παναγιώτου Μαστροδημήτρη, λέκτορος νεοελληνικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών: «Η αρχαία παράδοσις εις την ποίησιν του Σεφέρη». Ερευνώνται αι επιδράσεις που είχαν οι κλασικές πηγές στο ποιητικό έργο και γενικότερα στην έμπνευση του Σεφέρη.

Γ. Θ. ΖΩΡΑΣ – Γ. ΒΕΛΟΥΔΗΣ:  (Από το ίδιο παραπάνω σημείωμα.) Γεωργίου Θ. Ζώρα – Γεωργίου Βελουδή: Οι σπουδές του Μαβίλη στη Γερμανία, με επισημείωσιν περί των σπουδών του εις το Πανεπιστήμιον Αθηνών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή