ΑΠΟΨΕΙΣ

Ενας ήρωας του ελληνισμού

​Προς τι η αγανάκτηση και η άσκοπος διάρρηξη των ιματίων; Ο κ. Πολάκης μίλησε από στήθους. Ναι, αυτό το δασύτριχο στήθος που προβάλλει μέσα από το άνοιγμα του σκουρόχρωμου υποκαμίσου της σφακιανής ενδυμασίας, απαραίτητο συμπλήρωμα της επίσης δασυτρίχου και γενειοφόρου κεφαλής. Προσωπικότης ακραιφνούς ανδρισμού, απ’ αυτές που δεν μασάνε. Και τι περιμένατε δηλαδή να κρύβει στα πολύτιμα υλικά της αυτή η ψυχή; Pochette με λαχούρια σαν του κυρίου Κατρουγκάλου; Οχι, όχι. Αυτή θα πει τα πράγματα με το όνομά τους, θα μιλήσει για «βοθροκάναλα της διαπλοκής» –συγγνώμη για τη δυσοσμία–, θα μιλήσει για «χθεσινά αβγά» –την υπερήφανη νεολαία– και αν τολμήσει κάποιος να αντιμιλήσει, «θα σηκωθεί επάνω και θα τον πάει τρία μέτρα κάτω από το χώμα». Διότι, εν πάση περιπτώσει, θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι «ο τροχός γυρνάει».

Κατ’ αρχάς, για να ηρεμήσετε λάβετε υπ’ όψιν πως ο κ. Πολάκης ομιλεί απταίστως πανάρχαιη ελληνική διάλεκτο. Διότι, αν ακούγατε τους ήρωες της Ιλιάδος να απειλούν ο ένας τον άλλον, θα διαπιστώνατε πως με χειρότερα δεινά τους απειλούν και την αθυροστομία τους μόνον με τους δακτυλικούς εξάμετρους του Ομήρου μπορείς να την αντέξεις. Μόνον κάτι απατημένοι σύζυγοι, όπως ο Μενέλαος, και κάτι εραστές, όπως ο Πάρις, μετρούσαν κάπως τα λόγια τους. Ομως ο κ. Πολάκης είναι φτιαγμένος από τα υλικά των ηρώων της εποχής του χαλκού.

Ο κ. Πολάκης υπήρξε ήρωας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Επέδειξε τον ηρωισμό του κρατώντας διπλά βιβλία στον δήμο του ως δήμαρχος. Δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος, θα μου πείτε. Πόσοι όμως τολμούν να το ομολογήσουν δημοσία, και κυρίως πόσοι το θεωρούν τίτλο τιμής για το βιογραφικό τους. Η πράξη αυτή, όμως, ωχριά μπροστά στα ναυτικά του κατορθώματα. Διότι ο κ. Πολάκης συμμετείχε, ως ναύαρχος να υποθέσω, στον στολίσκο που προσπάθησε να εμποδίσει τη διάλυση των χημικών από τη Συρία στη Μεσόγειο. Τα χημικά διελύθησαν αισίως, ο στολίσκος επέστρεψε στον ναύσταθμο, και ο ήρωας της εποχής του χαλκού επέστρεψε οίκαδε ως θριαμβευτής του αγώνος.

Ο κ. Πολάκης είναι γιατρός. Επειδή δε είναι ο δεύτερος γιατρός από την Κρήτη, μαζί με τον κ. Μιχελογιαννάκη, που γνωρίζει το πανελλήνιο, αναρωτιέμαι αν το σύστημα υγείας της Μεγαλονήσου λειτουργεί βάσει ειδικών κριτηρίων. Ομως αυτό είναι το λιγότερο. Το περισσότερο είναι ότι ο κ. Πολάκης αισθάνεται ήρωας του ελληνισμού και δεν παύει να μας το υπενθυμίζει. Διότι μπορεί το αγροίκον της συμπεριφοράς του, η αθυροστομία του και η εν γένει παρουσία του να ενοχλεί όσους πιστεύουν ότι ο τροχός έχει γυρίσει από την εποχή του χαλκού, αγγίζει όμως τα αισθήματα άλλων τόσων.

Η μαγκιά, ο «τσαμπουκάς», η αθυροστομία είναι αρετές δημοκρατικά μοιρασμένες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της ελληνικής κοινωνίας. Η ευγένεια θεωρείται δουλική και η συγκράτηση αναπηρία. Αν μάλιστα τις αρετές αυτές τις διαθέτει κάποιος που κατέχει κάποια αρχή και ασκεί εξουσία, άρα λειτουργεί ως πρότυπο –τέλος πάντων– τότε κερδίζει σε δημοφιλία, διότι θεωρείται ότι αγγίζει το λαϊκό αίσθημα χωρίς περιστροφές. Αυτή, δε, η ηθική λασπουριά θεωρείται δημοκρατική, και όσο πιο λασπουριά τόσο πιο δημοκρατική.

Σκεφθείτε μόνον ότι αν συμβεί το δυστύχημα, αν μας εγκαταλείψει η Ευρώπη, θα μείνουμε μόνοι με τον κ. Πολάκη και τους λοιπούς ήρωες του ελληνισμού.