ΑΠΟΨΕΙΣ

Αλιεύοντας στο Δημόσιο

Ο υπηρεσιακός τόνος της ανακοίνωσης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης λειτουργεί υπονομευτικά σε μια προσπάθεια ωφέλιμη. Το Δημόσιο εκπαιδεύεται και συγκεκριμένα 70 έως 100 υπάλληλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα σπουδάσουν στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, με στόχο να αποκτήσουν πανεπιστημιακό πτυχίο.

Για ποιο λόγο θα σπουδάσουν; «Σκοπός του προγράμματος είναι η μελέτη σύγχρονων διαστάσεων της δημόσιας πολιτικής, η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα και ο εξοπλισμός των στελεχών του δημόσιου τομέα με εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τον ρόλο της διοίκησης και των δημοσίων πολιτικών στη σύγχρονη εποχή», λέει το υπουργείο.

Tι θα σπουδάσουν; Μερικά από τα μαθήματα είναι οι Βασικές Αρχές Δημοσίου Δικαίου, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, η Εισαγωγή στην Πολιτική Επιστήμη, οι Βασικές Αρχές Διοίκησης, η Εισαγωγή στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και η Επεξεργασία Δεδομένων, η Ηθική και Δεοντολογία στο Δημόσιο». Και όχι μόνο αυτά. Οι φοιτητές του 6ου εξαμήνου θα βρουν μπροστά τους το Μεταρρυθμιστικές Τάσεις και Αλλαγές στη Δημόσια Διοίκηση, ενώ στο όγδοο και τελευταίο εξάμηνο θα προσφερθούν εξειδικευμένα σεμινάρια πάνω στη σύνταξη δημοσίων εγγράφων, την ηλεκτρονική διαχείριση εγγράφων, τη σύνταξη και παρουσίαση εκθέσεων, την «καλή νομοθέτηση και νομοπαραγωγική διαδικασία» και τη «διοίκηση ολικής ποιότητας».

Το βαρύγδουπο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του προπτυχιακού για το Δημόσιο μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως, αφού αυτά τα μαθήματα προσφέρονται σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών για τους δημοσίους υπαλλήλους που δεν έχουν δρασκελίσει την είσοδο ενός ΑΕΙ, οι υπόλοιποι –εκείνοι, δηλαδή, με πτυχίο ΑΕΙ– θα είναι ειδικοί σε όλα τα παραπάνω!

Ωστόσο η εκπαίδευση ωφελεί πάντα. Αλλωστε, όπως ανέφερε σε ρεπορτάζ του στο προχθεσινό φύλλο της «Κ» ο καλός συνάδελφος Κώστας Καρκαγιάννης, «ο ΟΟΣΑ προτείνει οι κυβερνήσεις να προσεγγίσουν “έξυπνα” τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις», τονίζοντας ότι «οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν περισσότερο τις γνώσεις τους στην εργασία τους είναι περισσότερο παραγωγικοί, απολαμβάνουν υψηλότερο μισθό και τελικά αποκομίζουν μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία τους»· αλλά δυστυχώς η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση του ΟΟΣΑ όσον αφορά στο κατά πόσον οι εργαζόμενοι μελετούν στο πλαίσιο της εργασίας τους (για να γίνουν πιο παραγωγικοί), ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Τουρκία.

Ετσι, καλό είναι –έστω 100– Ελληνες δημόσιοι υπάλληλοι να βελτιωθούν αποκτώντας ένα πτυχίο. Βεβαίως μιλάμε για το ελληνικό Δημόσιο, οπότε οι δύσπιστοι πολλοί, ενώ υπάρχει φόβος οι πτυχιούχοι να μη φθάσουν ποτέ στο τρίτο και το τέταρτο έτος σπουδών. Μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλα ποσοστά «αιώνιων» φοιτητών…