ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι Ελληνες πιο «ώριμοι» στο Διαδίκτυο

11s6facebook
twitter

Μέσω Twitter συνεχάρη ο πρωθυπουργός τη «χρυσή» ολυμπιονίκη Αννα Κορακάκη, για να λάβει τη λακωνική αλλά με νόημα απάντηση «ευχαριστώ κύριε». Λίγα λεπτά αργότερα, κοινοποιήθηκε από την πλευρά της νεαρής αθλήτριας ότι ο λογαριασμός και η απάντηση δεν ανήκαν στην ίδια.

Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι ο πρωθυπουργός επέλεξε το κοινωνικό δίκτυο για να συγχαρεί δημόσια την ολυμπιονίκη. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μέρος της καθημερινής πραγματικότητας. Ακόμη και τα πρωθυπουργικά «τιτιβίσματα» έχουν γίνει σύστημα το τελευταίο διάστημα. Πρόσφατη, μάλιστα, έρευνα διαπιστώνει ότι ακόμη και το ελληνικό κοινό, το οποίο είδε το Διαδίκτυο και κατ’ επέκτασιν τα κοινωνικά δίκτυα να μπαίνουν στη ζωή του με σημαντική καθυστέρηση, εμφανίζει πλέον σημάδια ωριμότητας στη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων. Παρ’ όλα αυτά, δεν εκλείπουν ακόμη φαινόμενα επικίνδυνης διαδικτυακής συμπεριφοράς με γονείς να αναρτούν φωτογραφίες των ανήλικων παιδιών τους ή χρήστες να «ανεβάζουν» προσωπικά δεδομένα δικά τους ή άλλων.

Η ευκολία με την οποία αποκτά κανείς πρόσβαση στο Διαδίκτυο επιτρέπει τη συνεχή και άμεση χρήση των κοινωνικών δικτύων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν – ELTURN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το κινητό τηλέφωνο αποτελεί το κύριο μέσο πρόσβασης αφού το 62% των χρηστών δηλώνει ότι «μπαίνει» στο Facebook μέσω εφαρμογής που έχει εγκαταστήσει στο κινητό τηλέφωνο. Το ποσοστό πρόσβασης στο Facebook μέσω Διαδικτύου περιορίζεται στο 53%. Οι μισοί χρήστες απλώς ενημερώνονται για τις εξελίξεις και τις κινήσεις των φίλων τους μέσω Facebook. Οι άλλοι μισοί χρήστες που δεν περιορίζονται στην αξιοποίηση της ηλεκτρονικής «κλειδαρότρυπας» που τους παρέχει το μέσο, αλληλεπιδρούν με τους διαδικτυακούς τους φίλους κάνοντας like (58%), chat (54%), share (20%), ενώ μόλις το 8% «ανεβάζει» φωτογραφίες ή βάζει ταμπέλες (tag) σε προϊόντα.

Πλέον οι χρήστες του Facebook εμφανίζουν περιορισμένη στατικότητα, αλληλεπιδρώντας με το περιεχόμενο που αναρτάται. Το 19% κάνει like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο, το 12% σε εταιρείες και το 8% σε προϊόντα. Την ίδια στιγμή, είναι πιο υποψιασμένο το κοινό ως προς το περιεχόμενο του Facebook, με το 45% να υποστηρίζει ότι λαμβάνει αναξιόπιστες ειδήσεις, το 23% ότι χάνει πολύτιμο χρόνο, ενώ το 20% καταγγέλλει ότι παραβιάζεται η προσωπική του ζωή. Το 8% παραδέχεται ότι το Facebook το απομακρύνει από τους φίλους του, το 6% ότι επηρεάζεται αρνητικά ο τρόπος σκέψης του, το 5% θετικά, ενώ μόλις το 2% αποδέχεται ως αξιόπιστα όσα αναρτώνται.

Δεύτερο στις προτιμήσεις των χρηστών Διαδικτύου είναι το YouTube, με τη συντριπτική πλειονότητα (92%) να το χρησιμοποιεί για την ακρόαση ραδιοφώνου. Το 62% προσπερνά τις διαφημίσεις, το 79% αναζητεί οπτικό υλικό το οποίο αφορά την καθημερινότητα (κάποιο βίντεο που έγινε viral, κάποια δήλωση, κάποιο αστείο περιστατικό), ενώ το 12% επισκέπτεται τις διαφημίσεις που βρίσκονται στο πλάι της οθόνης.

Ενας στους τέσσερις χρήστες παρακολουθεί τις εξελίξεις μέσω Twitter, το οποίο φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος.