Πολιτευομένη Εκκλησία

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καλές κι άγιες οι συζητήσεις. Μπορεί να άρουν παρεξηγήσεις, όπως τονίστηκε και από τις δύο πλευρές, Πολιτεία και Εκκλησία, και να προσδιορίσουν τι όντως επανεξετάζεται, τι αναθεωρείται, με ποιες προϋποθέσεις και με ποιο χρονικό πλάνο. Ομως το στρογγυλό τραπέζι του επίσημου διαλόγου για τα Θρησκευτικά είχε και μια γωνία: τον κ. Καμμένο. Αν δεν κάνω λάθος, ο αρχηγός των ΑΝΕΛ δεν είναι αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Και δεν διαθέτει οποιονδήποτε άλλο τίτλο που να του προσδίδει οιονεί συμπρωθυπουργική αρμοδιότητα. Υπουργός των Ενόπλων Δυνάμεων είναι. Μέσα στο χαρτοφυλάκιό του, όσο κι αν ψάξουμε, δεν θα βρούμε οτιδήποτε σχετικό με την ύλη της Παιδείας και των Θρησκευμάτων, η διαχείριση της οποίας είναι αρμοδιότητα άλλου υπουργείου. Ισως ο κ. Καμμένος έχει στην τσάντα του αυτοκόλλητες εικονίτσες του Αγίου Γεωργίου, προστάτη των στρατιωτικών, ή της Αγίας Βαρβάρας, του Πυροβολικού. Αυτό όμως δεν τον καθιστά θεολόγο ή θεσμικά αρμόδιο. Οπότε; Οπότε ο Αρχιεπίσκοπος «παρακάλεσε», «απαίτησε» ή «επέβαλε» (ας βάλει κι ας βγάλει ο καθείς τα εισαγωγικά κατά την κρίση του) να συμμετάσχει και ο Ανέλαρχος. Ενας από τους πολλούς πολιτευόμενους άλλωστε που ποντάρει και στη δημόσια εκδήλωση της ευλάβειάς του. Στους πολιτευόμενους, όμως, ανήκει και η Εκκλησία.

Η προς Ρωμιούς επιστολή του κ. Ιερωνύμου ήταν πλήρες μανιφέστο, που έδινε απτό περιεχόμενο σε όσα εννοούσε ο αποδημήσας Χριστόδουλος όταν μιλούσε υπαινικτικά-απειλητικά για τη «Δεξιά του Κυρίου». Ηταν τόσο βαριά και τόσο μονόπλευρα πολιτική η αρχιεπισκοπική προκήρυξη που ξύπνησε ακόμα και το ΚΚΕ, το οποίο μέχρι τότε αδιαφορούσε, για ένα θέμα ωστόσο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. Οπως αδιαφορεί επίσημα και η Ν.Δ., που κρατάει τις τόσο διαφημιζόμενες μεταρρυθμιστικές ιδέες της για τον εαυτό της, και δεν ρισκάρει να τις καταθέσει στην αγορά, για να μην κακοκαρδίσει ψηφοφόρους. Καθαρή θέση πήραν μόνο η ΔΗΜΑΡ, αδύναμη όμως μπρος στο υπεροπτικό και βενιζελότροπο ΠΑΣΟΚ, και το Ποτάμι, αυτοκαταστροφικά θολό κατά τα λοιπά. Ο Προκαθήμενος χλεύασε ονομαστικά τα κόμματα της Αριστεράς και τα κόμματα του νεοφιλελεύθερου χώρου. Χλεύασε, δηλαδή, ένα μεγάλο τμήμα του δυνάμει ποιμνίου του. Ποιος ευνοεί, λοιπόν, τον χωρισμό Εκκλησίας και κοινωνίας;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή