Η γραβάτα του κ. Τσίπρα ως ζητούμενο…

Η γραβάτα του κ. Τσίπρα ως ζητούμενο…

3' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τ​​ο τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση έχει αποδυθεί σε μια προσπάθεια περί δήθεν ρύθμισης του χρέους. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι αναζητεί πάση θυσία μια σανίδα σωτηρίας μέσω του χρέους. Δεν ενδιαφέρεται να καταστήσει βιώσιμο το ελληνικό χρέος. Ενδιαφέρεται μόνο για την πολιτική της επιβίωση. Είναι διατεθειμένη να δώσει τα πάντα για να πάρει το ελάχιστο δυνατό στο θέμα του χρέους.

Το θέμα του χρέους τέθηκε δύο φορές, κατά το παρελθόν, στο τραπέζι και τις δύο φορές ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αρνητικοί σε οποιαδήποτε συζήτηση. Η ελληνική κυβέρνηση προσέρχεται στη διαπραγμάτευση δίχως κανένα όπλο. Αντίθετα, είναι έτοιμη να υπογράψει μείωση του αφορολογήτου στα 5.000 ευρώ και την κατάργηση του μοντέλου της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις. Είναι έτοιμη να υποθηκεύσει, περαιτέρω, το μέλλον της χώρας αποδεχόμενη πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% μετά το 2018. Ο κ. Τσίπρας ήδη, από τον Μάιο του 2016 στο Eurogroup των Βρυξελλών, έχει αποδεχθεί τη μετάθεση της οριστικής λύσης για το χρέος, μετά την ολοκλήρωση του 3ου μνημονίου. Δηλαδή, για μετά το 2018. Σήμερα, εγκλωβισμένος στα αδιέξοδα της δικής του πολιτικής, αναζητεί αγωνιωδώς μια οποιαδήποτε ρύθμιση για να παρατείνει την επιβίωση της κυβέρνησής του. Η θέση της Νέας Δημοκρατίας, την οποία έχει διατυπώσει με σαφήνεια ο πρόεδρος του κόμματος, Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι ότι «η ρύθμιση του χρέους είναι αναγκαία συνθήκη για την οριστική έξοδο της χώρας από την κρίση». Ωστόσο, δεν αρκεί μόνο η ρύθμιση του χρέους. Απαιτούνται τολμηρές και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στην οικονομία και το κράτος για να πάρει η χώρα μπροστά. Η ελάφρυνση του ελληνικού χρέους είναι κάτι που η Νέα Δημοκρατία πέτυχε με τη διπλή αναδιάρθρωση του 2012. Αρχικά, με το PSI τον Μάρτιο και στη συνέχεια με την επαναγορά χρέους τον Δεκέμβριο του 2012.

Η μείωση του χρέους κατά περίπου 130 δισ. έγινε με ρυθμίσεις, που τότε ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε και συκοφάντησε, αλλά σήμερα ως κυβέρνηση υπερασπίζεται σε δικαστήρια. Το όφελος για την Ελλάδα ήταν ακόμη μεγαλύτερο, εάν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι οι τόκοι για το χρέος μειώθηκαν κατά 10 δισ. ευρώ περίπου ετησίως έως το 2023. Από το τέλος του 2012, είναι γνωστό ότι θα υπάρξουν παραμετρικές αλλαγές, που θα μειώσουν την παρούσα αξία του χρέους. Μάλιστα, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η λαίλαπα ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αυτό θα είχε ήδη συμβεί. Οσο για τη βιωσιμότητα του χρέους, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι επιδεινώθηκε με ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Πιο συγκεκριμένα, από το 2015 και μετά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προχώρησε σε μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων το 2015 και το 2016, παρά το γεγονός ότι επέβαλε πρόσθετα μέτρα ύψους 9 δισ. ευρώ, εξαιτίας της ύφεσης που η ίδια προκάλεσε, ενώ επιβράδυνε τις αποκρατικοποιήσεις. Επίσης καταγράφηκε: καθυστέρηση στην υλοποίηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, αύξηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου κατά 7 δισ., «στράγγισμα» των αποθεματικών του κράτους και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και κλείσιμο των τραπεζών με συνέπεια να προκύψει ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησής τους. Οι καταστροφικές πολιτικές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατέστησαν μη βιώσιμο το δημόσιο χρέος. Η διαπραγμάτευση για το χρέος πρέπει να γίνει από μια αξιόπιστη και ικανή κυβέρνηση. Και αυτή δεν είναι η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου. Κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς πιστεύει ο κ. Τσίπρας για το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Τη μία θεωρεί το ΔΝΤ πολύτιμο σύμμαχο στο θέμα του χρέους και την άλλη το κατηγορεί για αναλγησία και εμμονές στα ζητήματα των μεταρρυθμίσεων. Οταν ούτε ο ίδιος ο κ. Τσίπρας δεν ξέρει τι θέλει, πώς είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι θα διαπραγματευτεί αποτελεσματικά για το συμφέρον της χώρας; Δυστυχώς, έχουμε μια κυβέρνηση περιορισμένης αποτελεσματικότητας και χαμηλών στόχων. Η Νέα Δημοκρατία θα εφαρμόσει ένα εντελώς διαφορετικό μείγμα οικονομικής πολιτικής με βασικούς άξονες μια πολιτική λιγότερων φόρων ιδιωτών και επιχειρήσεων, με λιγότερες κρατικές δαπάνες και αποτελεσματικότερο κράτος, που θα ενθαρρύνει και δεν θα αποθαρρύνει την υγιή επιχειρηματικότητα. Η οικονομική πολιτική θα συμπληρώνεται με προώθηση των μεταρρυθμίσεων, σε αντίθεση με την παρούσα κυβέρνηση που κωλυσιεργεί, και με επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων. Η επιμήκυνση της περιόδου χάριτος και αποπληρωμής με τη μετατροπή των κυμαινόμενων επιτοκίων σε σταθερά, χαμηλότερα επιτόκια, θα επιτρέψει τη μείωση του στόχου για πρωτογενή πλεονάσματα στο 2% του ΑΕΠ. Η μείωση του δημοσιονομικού στόχου κατά 1,5% του ΑΕΠ ή 2,6 δισ. ευρώ ετησίως θα δώσει νέο περιθώριο μείωσης των εξοντωτικών φόρων και εισφορών που επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Αυτό το δημοσιονομικό περιθώριο, όπως περιέγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη Συμφωνία Αλήθειας στη ΔΕΘ, θα χρησιμοποιηθεί για να μειωθούν ο φόρος εισοδήματος, ο ΦΠΑ και οι ασφαλιστικές εισφορές. Η αποτελεσματικότητα της οικονομικής πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας είναι εκείνη που θα δώσει στη χώρα την απαραίτητη αξιοπιστία για να διαπραγματευτεί μια ευνοϊκή ρύθμιση του χρέους. Τα όσα γίνονται σήμερα από τον θίασο ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για το χρέος δεν έχουν παρά ως ζητούμενο τη… γραβάτα του κ. Τσίπρα.

*Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης είναι βουλευτής Ηρακλείου και γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή