Περί αποχής εμψύχων

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Έβαλαν ρολά οι άνθρωποι, να προστατέψουν τη βιτρίνα του κρεοπωλείου τους στην Καλλιδρομίου. Και με την ελπίδα ότι το χιούμορ, αν δεν μας εξημερώνει, τουλάχιστον μας υποχρεώνει να κάνουμε μια στάση ανάμεσα στην ιδεολογία και στη δράση μας, να το ξανασκεφτούμε το πράμα, ανέθεσαν σ’ έναν γκραφιτά, έναν καλλιτέχνη των δρόμων, να ζωγραφίσει πάνω στα ρολά. Κι εκείνος ζωγράφισε ένα χασάπη-ροκά: Ο μπαλτάς που κρατάει, ακριβώς όπως ένας μουσικός την κιθάρα του, είναι έγχορδος. Διότι και η μουσική εξημερώνει τους ανθρώπους, και τα θεριά ακόμα, σύμφωνα με τον παλιό μύθο του Ορφέα. Με κάποια μουσική ίσως έχει καλές σχέσεις το «Μέτωπο Απελευθέρωσης Ζώων, Αντισπισιστικός Πυρήνας Σφυροφόρων Καταδρομέων», που έσπασε τις προάλλες την τζαμαρία του κρεοπωλείου και τρύπησε τα λάστιχα του επαγγελματικού βαν, για να τιμήσει με τον τρόπο της καταστροφής την εβδομάδα «ενάντια στην καλλιέργεια ζώων και την κρεοφαγία». Για τις σχέσεις του όμως με το χιούμορ πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί. Η βαριά ιδεολογικίτιδα, όπως ξέρουμε από τους φανατικούς όλων των -ισμών και τη δράση τους στο πέρασμα των αιώνων, ξεραίνει και σκληραίνει το μυαλό. Το αποκλείει από τη δροσιά του χιούμορ. Και σίγουρα υψώνει τείχη ανάμεσα σε αυτό και τον ευλογημένο αυτοσαρκασμό.

Οι αντισπισιστές, οι πολέμιοι της διάκρισης των ειδών σε νοήμονα-θύτες και άλογα-βρώσιμα θύματα, θα υπηρετούσαν μια χαρά τις προπαγανδιστικές τους επιθυμίες αφήνοντας έξω από το κρεοπωλείο δυο-τρία καφάσια με πατάτες, χόρτα, κουνουπίδια και ό,τι άλλο θα είχε να τους προσφέρει η λαϊκή της Καλλιδρομίου. Αλλά μπορεί να κάνει τέτοια πράγματα το μίσος, στο οποίο ορκίζονται οι «Σφυροφόροι»; Στην προκήρυξή τους λένε ότι μισούν όλους εκείνους που «οι επιλογές τους βασίζονται στην αντικειμενοποίηση και την εκμετάλλευση άλλων αισθανόμενων όντων» και ότι «τρέφουν το ίδιο μίσος και για όσους επιλέγουν να εργαστούν σε τέτοιους χώρους [κρεοπωλεία δηλαδή] με τη γελοία δικαιολογία “δεν είχα άλλη επιλογή”». Επιστρατεύουν μάλιστα το αφόρητα ανιστόρητο και υβριστικό επιχείρημα ότι «στην εποχή τους εργάτες θεωρούνταν και όσοι στελέχωναν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης», με τους οποίους εξισώνουν τους κρεοπώλες. Θα μπορούσαν να διαβάσουν το «Περί αποχής εμψύχων», σύγγραμμα του Πορφύριου του Τύριου, φιλοσόφου του 3ου αι. μ.Χ., για να βρουν σοβαρά επιχειρήματα υπέρ της ακρεοφαγίας και της εγκράτειας. Αλλά διάβασμα και εγκράτεια με σφυριά στα χέρια δεν γίνεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή