80 χρoνια πριν… 31-I-1938

1' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΟΣ ΓΙΑ ΔΙΚΤΑΙΟ:  (Από κριτικές σημειώσεις του Αιμιλίου Χουρμουζίου με τίτλο «Τρεις ποιητικαί συλλογαί».) « […] Η “Αγνεία” ή το τραγούδι της εφηβικότητος του κ. Αρη Δικταίου (φωτογραφία) είναι μια προσποιητή λυρική ακολασία. Φέρει βαρύτατα την επίδραση του καβαφισμού, από την οποίαν ο νέος ποιητής δεν κατόρθωσε ακόμη ν’ απαλλαγή. Ωστόσο στο τραγούδι αυτό ο κ. Δικταίος εμφανίζει προτερήματα αξιόλογα. Είναι αληθινά να λυπάται κανείς που μερικοί νέοι ποιητές αναζητούν πυροτεχνήματα για να επιβάλουν ένα ταλέντο που αυθόρμητα εκδηλούμενο θα είχε ίσως σημαδέψη με σταθερότητα τα βήματα στον ποιητικό του δρόμο».

«ΡΕΑ» ΤΩΝ ΣΑΜΑΡΑ, ΠΟΡΙΩΤΗ:  (Τα νέα βιβλία.) «Ρέα». Μελόδραμα του Σπ. Σαμάρα σ’ ελληνικούς στίχους του Ν. Ποριώτη, παραφρασμένους με τον ρυθμό της μουσικής από το ιταλικό κείμενο του Paul Milliet. (Απόσπασμα από το περιοδικό «Ελληνική Επιθεώρησις». Αθήναι 1937. Σχ. 4ον.)

«ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»:  Μηνιαίο λογοτεχνικό περιοδικό. Φύλλο 3. Συνεργασία Β. Βαρίκα, Γιάννη Ρίτσου, Θαν. Πετσάλη, Μ. Στασινοπούλου, Μιχ. Πετρίδη, Αντρέα Αριου, Αγγ. Τερζάκη, Αντρ. Καραντώνη, Αλ. Φράγκου, Κλ. Μιμίκου.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΡΙΒΑΣ:  (Δημοσιεύεται εικαστική κριτική του για τις εκθέσεις Τσεχοσλοβακικής και Πολωνικής τέχνης που παρουσιάστηκαν στην Αθήνα.) « […] Γενικά η έκθεσή τους [των Τσεχοσλοβάκων] παρουσίαζε ποικίλες κατευθύνσεις (πράγμα αναπότρεπτο εξ άλλου για χώρες ελεύθερες και σε μια εποχή σημερινή σαν τη δική μας) επηρεασμένες ως επί το πλείστον από γερμανικά πρότυπα. Ολιγώτερη επήρεια γερμανική έδειχνε η Πολωνική έκθεση. Στο βάθος υπήρχε το θερμό της σλαυορούσικης ψυχής, διαμορφωμένο σε μορφές ευρωπαϊκές: κοντά στην ελεύθερη σχολή του Παρισιού ανεγνώριζε κανείς παλαιότερες πηγές μουσειακές».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή