Master Chef και εκπαίδευση

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις προάλλες, ομάδα επτακοσίων γονέων με επιστολή τους ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να καταργήσει την ενότητα περί «έμφυλων ταυτοτήτων» από τις ειδικές εβδομάδες επιμόρφωσης, ή όπως αλλιώς τις λένε. Μου σηκώθηκε η τρίχα. Υπάρχουν, ακόμη, τόσο συντηρητικοί γονείς που κυκλοφορούν ελεύθεροι ανάμεσά μας και κανείς δεν σκέφθηκε να τους αφαιρέσει την επιμέλεια των παιδιών τους; Και δηλαδή τι έχουν στο μυαλό τους αυτοί οι άνθρωποι; Πώς θα ανοίξουν τα μάτια των παιδιών τους, αν κάποιος δεν τους καθοδηγήσει ώστε να ξέρουν, όταν έρθει με το καλό η ώρα να ψηφίσουν, ποια έμφυλη ταυτότητα έχουν επιλέξει; Ωραία, μπορεί να αστειεύομαι, όμως, το ζήτημα είναι σοβαρότερο κι από την κατάτμηση της Β΄ Αθηνών σε πολλές περιφέρειες. Είμαστε μια κοινωνία η οποία ασχολείται με μια εκλογική περιφέρεια, όσο σημαντική κι αν είναι αυτή, και αδιαφορεί πλήρως για την εκπαίδευση. Θα μου πείτε, πάντα έτσι δεν ήταν η Ελλάδα μας; Με κρίση ή χωρίς κρίση, πλούσια ή φτωχή, την έπιανε φαγούρα με τα υδραυλικά της πολιτικής και αδιαφορούσε για την ποιότητα του νερού.

Εξηγούμαι. Ολες οι λεγόμενες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν καταστρέψει την εκπαίδευση έχουν γίνει στο όνομα του εκσυγχρονισμού της. Ο δε εκσυγχρονισμός της νοείται ως απαλλαγή του μαθητή από τις περιττές γνώσεις και τα βάρη τους, ώστε να μπορεί όχι μόνον να ερωτευθεί όπως είπε ο κουτοπόνηρος υπουργός, αλλά και να αποκτήσει επαφή με τον σύγχρονο κόσμο. Δεν ξέρω τι τελικά αποφάσισαν με τη διδασκαλία του «Επιταφίου» του Θουκυδίδη. Ομως και μόνον το γεγονός ότι σκέφθηκαν να την καταργήσουν, μου αρκεί για να πω ότι η εκπαίδευση δεν είναι κατάστημα ψιλικών που προσφέρει τα προϊόντα της ανάλογα με τη ζήτηση. Θα μου πείτε, δύσκολο να το κατανοήσει αυτό ένας Γαβρόγλου που μισεί το εκπαιδευτικό σύστημα, επειδή ευλόγως περιφρονεί το πανεπιστήμιο που τον ανέχθηκε ως διδάσκοντα τόσες δεκαετίες.

Κάποτε καταργήσαμε την καθαρεύουσα γιατί τη θεωρούσαμε περιττή. Δυστυχώς, το έκανε ένας καθ’ όλα αξιοσέβαστος συντηρητικός πολιτικός, ο Γεώργιος Ράλλης. Μετά κατήργησαν τα πνεύματα και την περισπωμένη για να μη χάνουν χρόνο τα παιδιά. Μετά ήθελαν να καταργήσουν τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, πάλι για να μη χάνουν χρόνο τα παιδιά. Μετά περιόρισαν τη διδασκαλία της νέας ελληνικής γραμματείας σε κάτι ταλαίπωρα εγχειρίδια, γραμμένα από προοδευτικούς συνδικαλιστές. Διάβασα ότι και στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών διαβάζουν συνταγές μαγειρικής. Το Master Chef έχει περισσότερες προοπτικές από τον Καμύ, χωρίς αμφιβολία.

Ναι, τα παιδιά έχουν όλο τον χρόνο πια να μυηθούν στην κλασική γνώση της έμφυλης ταυτότητας. Τα υπόλοιπα, μπορούν να τα βρουν στη Wikipedia.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή