Η εγκατάλειψη της περιφέρειας

Η εγκατάλειψη της περιφέρειας

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

​Οι καταστροφικές πλημμύρες (και) στην Εύβοια και ο αποκλεισμός του οδικού της δικτύου θύμισαν πόσο παρανοϊκά οπισθοδρομική είναι η κεντρική πολιτική για την ελληνική περιφέρεια. Η Εύβοια ψήφιζε ΠΑΣΟΚ. Οταν ήταν να χρηματοδοτηθούν οι βασικές υποδομές, όπως είναι οι δρόμοι, τα έργα έμεναν πίσω. Εφταιξε και η μικροπολιτική αιωνίων πολιτευτών της (που έριχναν τα λεφτά της νομαρχίας σε ιδιωτικά έργα, δήθεν οικιστικής-τουριστικής ανάπτυξης, όπως είναι τα ΠΕΡΠΟ).

Κάπως έτσι, τα 250 χιλιόμετρα του άξονα της Εύβοιας θα έπρεπε να διαφημίζονται για να ζουν οι ξένοι επισκέπτες μια περιπέτεια τριτοκοσμικής κατάστασης, αφού επί περισσότερα από 25 χρόνια θυμίζουν τι σημαίνει εγκατάλειψη και επικινδυνότητα. Δεκάδες νεκροί, εκατοντάδες βαριά ατυχήματα, χιλιάδες ώρες χαμένες δεν έπεισαν το κράτος να κάνει κάτι σοβαρό.

Τρέχει ο σημερινός περιφερειάρχης να φτιάξει 2-3 χιλιόμετρα προς τον Αγιο (ένα χρήσιμο έργο στις ανηφόρες για το Μαντούδι). Ξεκίνησαν και τέλειωσαν σωστά οι κυβερνήσεις της Ν.Δ., πριν από λίγα χρόνια, ένα τμήμα πριν και μετά τα Στείρα στον δρόμο προς την Κάρυστο, αλλά όσοι κυκλοφορούν στο Χαλκίδα -Αλιβέρι – Κύμη υποτίθεται ότι δεν είναι Ευρωπαίοι, αλλά ιθαγενείς κι ας πάνε να πνιγούν!

Το θυμάμαι κάθε φορά που η κυβέρνηση «των Αθηνών» κόβει τις δημόσιες επενδύσεις. Ποιοι εμπόδισαν δύο σωστές ιδέες: (α) τη δημιουργία νέου άξονα Χαλκίδας – Κύμης για την ανάπτυξη του λιμανιού (η επέκταση του οποίου τελειώνει και θα μείνει ανεκμετάλλευτη) και (β) σήραγγα τριών χιλιομέτρων μετά την Αρτάκη προς τα βόρεια, που θα μπορούσε να έχει φθηνά διόδια;

Η Ελλάδα έχει μείνει απελπιστικά πίσω στις υποδομές της και η Εύβοια είναι ένα εξαιρετικά κακό παράδειγμα: το 2000 οι δρόμοι της εξαιρέθηκαν από το εθνικό δίκτυο και επανεντάχθηκαν το 2013, όταν όμως τα κοινοτικά χρήματα είχαν λιγοστεύσει.

Η αντίσταση στην πρόοδο έρχεται συνήθως εκδικητικά. Εβαλε ο Σαμαράς τον περιφερειακό Χαλκίδας στο πρόγραμμα; Τον έβγαλε ο Σπίρτζης για να δώσει τα λεφτά στον φίλο του Καλογρίτσα, ο οποίος υποτίθεται ότι θα έφτιαχνε τον «κομματιασμένο» δρόμο Πάτρα – Πύργος που δεν μπήκε ποτέ πραγματικά στους μεγάλους άξονες της Πελοποννήσου.

Τι χρειαζόμαστε; Η Εύβοια, όπως οι περισσότεροι νομοί της χώρας που δεν εξυπηρετούνται από τους εξαιρετικούς ιδιωτικούς άξονες, χρειάζεται δρόμους κανονικούς και σύγχρονους ως προς τα εξής: κανονικό πλάτος, ομαλό οδόστρωμα, πρόσφατη διαγράμμιση, ρεαλιστική σηματοδότηση και αυστηρή αστυνόμευση. Εργα απλά, απαραίτητα και αποδοτικά. Μέχρις ότου μεταφερθούν πραγματικοί πόροι σε μια υπεύθυνη περιφέρεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή