Η CEO της Visa Europe στην «Κ»: Η Visa «δείχνει» τους καλύτερους τουρίστες

Η CEO της Visa Europe στην «Κ»: Η Visa «δείχνει» τους καλύτερους τουρίστες

Οποιος έρθει δεύτερη φορά στην Ελλάδα δαπανά διπλάσια από την πρώτη, λέει η CEO της Visa Europe Σάρλοτ Χογκ

6' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στοχευμένη προσέγγιση για την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, που είναι ζωτικής σημασίας, μπορεί να αναπτύξει η χώρα μας αξιοποιώντας τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει η Visa για τις τάσεις δαπανών των τουριστών που επισκέπτονται στην Ελλάδα. Αυτό επισημαίνει στη συνέντευξή της στην «Κ» η διευθύνουσα σύμβουλος της Visa Europe Σάρλοτ Χογκ, που επισκέφθηκε την περασμένη εβδομάδα τη χώρα μας για να υπογράψει αυτή τη συνεργασία με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια. Η επικεφαλής της Visa Europe εξηγεί τις διεθνείς τάσεις στον χώρο των πληρωμών και περιγράφει τις ενέργειες που αναπτύσσουν οι παγκόσμιοι οργανισμοί για την πρόληψη της απάτης.

– Την περασμένη εβδομάδα υπογράψατε με το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού μια συμφωνία με στόχο τη στήριξη της βιώσιμης τουριστικής ανάκαμψης της χώρας το 2022. Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της συμφωνίας;

– Η Visa είναι μια εταιρεία που από την ίδρυσή της και με την 60ετή εμπειρία της βασίζεται σε δεδομένα. Αποτελεί μια αξιόπιστη παγκόσμια επιχείρηση βασιζόμενη στην ασφαλή μετάδοση δεδομένων, μεταφέροντας πληροφορίες από καταναλωτές, πωλητές και συνεργάτες σε περισσότερες από 200 αγορές και σε 160 νομίσματα.

Στην Ελλάδα, όλοι γνωρίζουμε τον καίριο ρόλο που διαδραματίζει ο τουρισμός για την οικονομία και στη Visa πιστεύουμε ότι οι ψηφιακές πληρωμές μπορούν να αποτελέσουν μέσο για την περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση του τουρισμού. Αυτό είναι που με έφερε στην Ελλάδα αυτή την εβδομάδα, ώστε να υπογράψω, εξ ονόματος της Visa, συμφωνία συνεργασίας με τον Ελληνα υπουργό Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, για τη στήριξη του σχεδιασμού του υπουργείου για τη βιώσιμη ανάκαμψη του τουρισμού.

Η Visa θα στηρίξει τις ελληνικές τουριστικές αρχές με τη βοήθεια ενός Πίνακα Αναφοράς Τουριστικών Τάσεων στη Μεσόγειο για την καλύτερη κατανόηση των προτύπων δαπανών και της εποχικής δυναμικής, βοηθώντας τες να εντοπίσουν και να αναπτύξουν στρατηγικές για την προσέλκυση νέων επισκεπτών στη χώρα, ιδιαίτερα από τους τέσσερις κύριους διαδρόμους, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

– Τι συμπεράσματα προκύπτουν από αυτή την καταγραφή και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν από την πολιτεία;

– Τα δεδομένα μάς δείχνουν, για παράδειγμα, ότι όσοι έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα στο παρελθόν τείνουν να δαπανούν διπλάσια ποσά ανά επίσκεψη στο επόμενο ταξίδι τους. Αρα η ενθάρρυνση επαναλαμβανόμενων επισκέψεων μπορεί να αποφέρει οφέλη όχι μόνο στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, αλλά και στους εμπόρους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Οι δραστηριότητες ταξιδιών – αναψυχής είναι οι πιο δημοφιλείς τομείς δαπανών για τους τουρίστες.

Αλλα ενδιαφέροντα δεδομένα αποτελούν η γεωγραφική κατανομή και η εποχικότητα των δαπανών. Οι βασικές δαπάνες των τουριστών πραγματοποιούνται στην Αθήνα, εκτός από τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που υπερέχουν τα ελληνικά νησιά, ενώ η Θεσσαλονίκη ανεβαίνει στην τρίτη θέση από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, λόγω των τουριστών από τις γειτονικές χώρες.

Η ανάλυση καταδεικνύει επίσης τους κορυφαίους τομείς δαπανών, οι οποίοι μέχρι στιγμής είναι σχετικά σταθεροί ανά μήνα. Ετσι, οι δραστηριότητες ταξιδιών – αναψυχής είναι οι πιο δημοφιλείς τομείς δαπανών για τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα, με το γενικό λιανικό εμπόριο και τον τομέα ένδυσης να ακολουθούν. Αναδεικνύεται επίσης ο τομέας υγειονομικής περίθαλψης, υποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να διαφοροποιήσει τη στόχευσή της για τον εισερχόμενο τουρισμό και να προωθήσει τις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης της χώρας στους ξένους επισκέπτες.

Τέλος, η ανάλυση συγκρίνει την Ελλάδα με μια σειρά από άλλες μεσογειακές χώρες για να βοηθήσει στον εντοπισμό των δυνατών σημείων του ελληνικού τουρισμού και πώς μπορεί να προσελκύσει πιο αποτελεσματικά ακόμη περισσότερους τουρίστες. Επίσης, φαίνεται ότι η Ελλάδα έχει ξεπεράσει τις περισσότερες ομόλογες τουριστικές χώρες σε όρους ανάπτυξης, αν και εξακολουθεί να υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη.

– Πώς βλέπετε το μέλλον των συναλλαγών με δεδομένη τη στροφή προς τις άμεσες πληρωμές, δηλαδή απευθείας πληρωμές από τον τραπεζικό λογαριασμό αντί της χρήσης κάρτας;

– Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι οι άμεσες πληρωμές συνήθως δεν διαθέτουν τα χαρακτηριστικά για την προστασία των καταναλωτών από απάτη, όπως η Visa. Η Πολιτική Μηδενικής Ευθύνης παρέχει εγγύηση ότι δεν θα θεωρηθείτε υπεύθυνοι για τυχόν μη εξουσιοδοτημένες πληρωμές που πραγματοποιούνται με την κάρτα σας. Η προστασία των καταναλωτών που προσφέρουμε σημαίνει ότι θα μπορούσατε να πάρετε τα χρήματά σας πίσω αν κάτι δεν πάει καλά κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής.

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι, ενώ η Visa είναι περισσότερο γνωστή για τις συναλλαγές των καταναλωτών, σήμερα δραστηριοποιούμαστε και προσθέτουμε αξία σε όλες τις μορφές μεταφοράς ψηφιακού χρήματος, είτε στο δίκτυο Visa είτε εκτός αυτού. Για παράδειγμα, η τεχνολογία Visa Direct και οι πληρωμές Visa Direct υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις να πραγματοποιούν πληρωμές από λογαριασμό σε λογαριασμό σε πραγματικό χρόνο, και μέσω ενός ενιαίου σημείου σύνδεσης και μιας συνεχώς αυξανόμενης λίστας συσκευών, όπως ρολογιών και τηλεφώνων. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για να μπορέσουν συνεργάτες μας όπως η Uber και η Airbnb να πληρώνουν τους χρήστες σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας έτσι τους gig workers (εργαζόμενοι της οικονομίας του διαμοιρασμού) και την οικονομία που παράγουν.

Πιστεύω ακράδαντα ότι στην Ευρώπη βρισκόμαστε στο επίκεντρο της καινοτομίας και του ανταγωνισμού. Η Visa διαχειρίζεται ένα ανοιχτό δίκτυο, δημιουργώντας ένα πλαίσιο δίκαιου ανταγωνισμού που παράγει καινοτομία και στο οποίο όλοι είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν. Επειδή ακολουθούμε μια «ανοιχτή» προσέγγιση, οι fintechs που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η Giving Streets, η Plum, η Ferryhopper και η Revolut, αλλά και καθιερωμένες τράπεζες, όπως η Τράπεζα Πειραιώς και η Alpha Bank, μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία και την ασφάλεια που προσφέρει η Visa για να καινοτομήσουν και να παρέχουν τις καλύτερες εμπειρίες πληρωμών σε καταναλωτές και εμπόρους.

Η Visa λειτουργεί ως κοινότητα κορυφαίων ειδικών στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, της ψηφιοποίησης, των κρυπτονομισμάτων, των οικονομικών και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που εργάζονται μαζί αλλά και με τους πελάτες μας για να ανακαλύψουν τα καλύτερα μέσα και τεχνολογίες πληρωμών του μέλλοντος.

Προτεραιότητα η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο

– Η χρήση κρυπτονομισμάτων επεκτείνεται παγκοσμίως και μεγάλες διεθνείς τράπεζες ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να δεχτούν ορισμένα από αυτά στις συναλλαγές. Σκέφτεστε παρόμοιες πρωτοβουλίες;

– Υπάρχουν πολλές συναρπαστικές εξελίξεις στις πληρωμές, συμπεριλαμβανομένης της εμφάνισης των crypto assets, αλλά και το σπουδαίο έργο που επιτελούν οι κεντρικές τράπεζες σε σχέση με το ψηφιακό ευρώ. Από την πλευρά των crypto assets, εργαστήκαμε για να επιτρέψουμε την πρόσβαση των καταναλωτών σε περισσότερες από 60 πλατφόρμες κρυπτονομισμάτων σε όλο τον κόσμο ως απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση, τηρώντας τις οδηγίες μας προς όλους τους συμμετέχοντες στο δίκτυο αυτό. Είμαστε επίσης η πρώτη εταιρεία που γεφυρώνει τους κόσμους των ψηφιακών και παραδοσιακών, παραστατικών νομισμάτων χρησιμοποιώντας από τον Μάρτιο του 2021 το USDC, ένα stablecoin που υποστηρίζεται από το δολάριο των ΗΠΑ για να διευθετήσει συναλλαγές. Με όλα αυτά κατά νουν, τον Δεκέμβριο ξεκινήσαμε την Παγκόσμια Συμβουλευτική Πρακτική Κρυπτογράφησης, που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους πελάτες και τους συνεργάτες μας στην ενασχόλησή τους με τα κρυπτονομίσματα. Το παγκόσμιο δίκτυό μας συμβούλων και ειδικών προϊόντων διαθέτει βαθιά τεχνογνωσία για να βοηθήσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να αξιολογήσουν τις ευκαιρίες που ανοίγονται, να αναπτύξουν συγκεκριμένες στρατηγικές και να διαχειριστούν και να υποστηρίξουν προσεκτικά τους καταναλωτές που επενδύουν σε αυτές τις κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων.
 
– Η ανάπτυξη των ψηφιακών συναλλαγών εξελίσσεται παράλληλα με την αύξηση της απάτης. Τι δείχνουν τα δεδομένα της Visa;

– Τα ποσοστά απάτης έχουν μειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια στο δίκτυό μας στην Ευρώπη. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να εφησυχάζουμε, γι’ αυτό και επενδύουμε συνεχώς στην πρόληψη της απάτης και στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Visa έχει επενδύσει, μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, 9 δισ. δολάρια στην πρόληψη της απάτης και στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Αυτή η επένδυση έχει αποτέλεσμα την πρόληψη μιας εκτιμώμενης παγκόσμιας απάτης ύψους 25 δισ. δολαρίων κάθε χρόνο, ενώ το ποσοστό απάτης στο δίκτυό μας είναι 0,1%, από τα χαμηλότερα ανάμεσα σε όλες τις μεθόδους πληρωμών. Απασχολούμε περίπου 800 ειδικούς στον τομέα της κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, με εξειδικευμένα κέντρα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο που εντοπίζουν και αποτρέπουν καθημερινά εκατομμύρια απόπειρες κυβερνοεπιθέσεων.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT