Ο Αλέξης Πανταζής στην «Κ»: Η Hellas Direct επεκτείνεται στην Ευρώπη

Ο Αλέξης Πανταζής στην «Κ»: Η Hellas Direct επεκτείνεται στην Ευρώπη

Για τα σχέδια της ασφαλιστικής μιλάει στην «Κ» ο Αλέξης Πανταζής, συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας

7' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ελληνική αγορά των startups εταιρειών μπορεί να τριπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια και να λειτουργήσει ως πόλος έλξης για την αναστροφή του brain drain. Αυτό επισημαίνει στη συνέντευξή του στην «Κ» ο Αλέξης Πανταζής, συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct, της πρώτης startup ασφαλιστικής εταιρείας, που έκλεισε φέτος 10 χρόνια λειτουργίας στην ελληνική αγορά. Η Hellas Direct βρίσκεται πλέον στις 10 κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες, με περισσότερους από 250.000 πελάτες και 50 εκατ. ευρώ έσοδα και όπως εξηγεί ο κ. Πανταζής, στόχος είναι η εταιρεία να γίνει 10 φορές μεγαλύτερη και ισχυρή περιφερειακή δύναμη τα επόμενα 3 με 5 χρόνια.

– Το τελευταίο διάστημα και παρά τη στροφή στο digital, βλέπουμε κινήσεις στην ασφαλιστική αγορά όπου μεγάλοι ασφαλιστικοί όμιλοι επενδύουν στα ασφαλιστικά δίκτυα. Ποια τελικά πιστεύετε ότι θα είναι η κυρίαρχη τάση στην ασφαλιστική αγορά τα προσεχή χρόνια και πώς ερμηνεύετε τις παραπάνω κινήσεις;

– Παρατηρούμε τις ίδιες τάσεις παγκοσμίως. Το digital έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίσει σε υψηλούς ρυθμούς, ειδικά όσο οι νέες γενιές που έχουν μεγαλώσει με την τεχνολογία (Generations Y, Z και Alpha) ενηλικιώνονται. Επιπροσθέτως, ο COVID-19 έχει επιταχύνει την εξοικείωση της αγοράς με την τεχνολογία, σημειώνοντας τεράστια άλματα στους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου, των online χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, της ψηφιακής διακυβέρνησης κ.λπ. Ισχυρή απόδειξη ο τριψήφιος ρυθμός ανάπτυξης εταιρειών, όπως Skroutz, eFood και Amazon, από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα. Και όχι μόνο: αρκεί να δει κανείς την ταχύτητα με την οποία ο Ελληνας καταναλωτής προσαρμόστηκε στη χρήση της πλατφόρμας gov.gr σε καθημερινή βάση. Το ίδιο ισχύει και για την ασφάλεια.

Ανέκαθεν πιστεύαμε ότι μέχρι το 2025 το τοπίο διανομής ασφαλειών στην Ελλάδα θα αλλάξει δραστικά, με τα direct κανάλια και τις πλατφόρμες σύγκρισης να κατέχουν το 30% της αγοράς, με τα τραπεζικά δίκτυα να κατέχουν άλλο ένα μερίδιο της τάξης του 30% και με τα φυσικά δίκτυα να περιορίζονται στο 40% – από το 70% στο οποίο βρίσκονται σήμερα. Μια τέτοια εξέλιξη είναι σε απόλυτη συνάφεια με όσα έχουν ήδη συμβεί σε άλλες μεσογειακές αγορές. Φυσικά θα υπάρχει πάντα ρόλος για ικανούς ασφαλιστικούς πράκτορες στην ελληνική αγορά, ειδικά για όσους έχουν αγκαλιάσει την τεχνολογία και την καινοτομία. Θα συνεχίσει να υπάρχει ανάγκη παροχής ανεξάρτητων συμβουλών στους πελάτες όταν πρόκειται για περίπλοκα ασφαλιστικά προϊόντα.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα επιτύχουν είναι όσες μπορέσουν να γίνουν distribution agnostic, δηλαδή να προσφέρουν ευρεία γκάμα καινοτόμων, white-labelled προϊόντων σε διαφορετικά κοινά και μέσω διαφορετικών καναλιών διανομής, ενώ παράλληλα αξιοποιούν τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις προηγμένες δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων και την άψογη εμπειρία στις διαδικασίες αποζημιώσεων. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση που ακολουθούμε σαν εταιρεία από την πρώτη ημέρα.

– Η Hellas Direct κλείνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας. Ποιες είναι οι υπηρεσίες που τη διαφοροποιούν σε σχέση με τους μεγάλους παίκτες της ασφαλιστικής αγοράς; Θεωρείτε ότι έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της ως εταιρεία startup;

– Στην Hellas Direct προσφέρουμε προϊόντα και υπηρεσίες

Απευθείας στους καταναλωτές (μέσω του site μας hellasdirect.gr ή μέσω δυνατών συνεργατών, όπως η Aegean και η Praktiker).
Μέσω πλατφορμών σύγκρισης ασφαλιστικών υπηρεσιών (insurancemarket.gr, cosmote.gr και pricefox.gr).
Μέσω παραδοσιακών ασφαλιστικών συμβούλων.

Πιστεύουμε ότι η Hellas Direct μπορεί να γίνει 10 φορές μεγαλύτερη και ισχυρή περιφερειακή δύναμη τα επόμενα 3 με 5 χρόνια.

Το χαρτοφυλάκιό μας διευρύνεται ιδιαίτερα γρήγορα τα τελευταία χρόνια και στα τρία κανάλια, παρ’ όλα αυτά η ανάπτυξη στο digital είναι εντυπωσιακή.

Παρά το γεγονός ότι κλείσαμε 10 χρόνια δραστηριότητας νιώθουμε ότι βρισκόμαστε στην αρχή του ταξιδιού μας και –υπό αυτή την έννοια– είμαστε ακόμα startup σε μεγάλο βαθμό. Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων μας είναι 31 ετών, το οργανόγραμμά μας μοιάζει περισσότερο με αυτό μιας εταιρείας τεχνολογίας αντί μιας παραδοσιακής ασφαλιστικής (με 50+ software engineers και data scientists!), ενώ η νοοτροπία μας εξακολουθεί να είναι προσανατολισμένη στην αμφισβήτηση των δεδομένων, μιας εταιρείας που θέλει να καινοτομεί και να αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο σε καθημερινή βάση. Είμαστε πλέον μία από τις 10 κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες, με περισσότερους από 250.000 πελάτες και 50 εκατ. ευρώ έσοδα. Πιστεύουμε ότι η Hellas Direct μπορεί να γίνει 10 φορές μεγαλύτερη και ισχυρή περιφερειακή δύναμη τα επόμενα 3 με 5 χρόνια. Είμαστε περήφανοι για τα επιτεύγματά μας μέχρι σήμερα, αλλά είμαστε ακόμη περισσότερο περήφανοι για τα θετικά σχόλια που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας, που μας υποστηρίζουν για τις αλλαγές που φέραμε στην ελληνική ασφαλιστική αγορά (ασφάλεια με την ημέρα, στιγμιαίες αποζημιώσεις, 24ωρη εξυπηρέτηση κ.λπ.).

– Ποια είναι τα σχέδιά σας για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας και την εξεύρεση κεφαλαίων που θα χρηματοδοτήσουν αυτή την ανάπτυξη;

–Οσον αφορά τα στρατηγικά μας σχέδια: θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας ώστε να γίνουμε μία από τις 5 κορυφαίες εταιρείες μέσα στα επόμενα χρόνια και να προσφέρουμε στους καταναλωτές ένα καλύτερο προϊόν, στην καλύτερη τιμή και με την καλύτερη εξυπηρέτηση, μέσω ενός καθετοποιημένου μοντέλου λειτουργίας. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τις δραστηριότητές μας και να βρίσκουμε νέα καινοτόμα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Για παράδειγμα, λανσάραμε πρόσφατα το wallet+, μια καινοτόμο υπηρεσία χρηματοδότησης για το οικοσύστημα κινητικότητας, η οποία προσφέρει μικροδάνεια σε καταναλωτές που θέλουν να πληρώσουν για την ασφάλιση, τα τέλη κυκλοφορίας, το σέρβις και τις μηχανικές βλάβες των οχημάτων τους. Η ιδιόκτητη πλατφόρμα μας με 2.500 συνεργεία τα οποία είναι ψηφιακά συνδεδεμένα μαζί μας, μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε πελάτες μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ προσφέρει μια εντελώς απρόσκοπτη last-mile προσφορά σε περίπτωση ζημιάς. Με την προσθήκη της χρηματοδότησης κινητικότητας, λύνουμε ένα πραγματικό πρόβλημα που πλήττει τα δύο τρίτα των Ελλήνων – την αδυναμία πληρωμής ποσών άνω των 500 ευρώ σε απρόβλεπτες δαπάνες μέσα σε έναν δεδομένο μήνα.

Οσον αφορά το γεωγραφικό μας αποτύπωμα, επιδιώκουμε να επεκταθούμε στην αναδυόμενη Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Ρουμανία τους επόμενους δύο μήνες και στη συνέχεια με επέκταση στην Τσεχία, στη Σλοβακία, στην Κροατία κ.λπ. τον επόμενο χρόνο. Αυτές οι αγορές έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με την Ελλάδα και προσφέρουν μια μεγάλη ευκαιρία για disruption, καθώς βρίσκονται στο τυφλό σημείο των παγκόσμιων παικτών.

Είχαμε την τύχη να έχουμε μια εντυπωσιακή λίστα υποστηρικτών, από την Portage Ventures (μέλος του Power Corporation of Canada και έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους στον Καναδά), τον IFC (μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας) και τον EBRD (ο οποίος έχει επενδύσει περισσότερα από 4,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια). Εχουμε συγκεντρώσει 56 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα και δεν χρειαζόμαστε επιπλέον κεφάλαια για να ολοκληρώσουμε τους στόχους μας. Ωστόσο, είμαστε πάντα σε επιφυλακή για πολύτιμους στρατηγικούς εταίρους.

– Εχετε εκτιμήσει ότι η αγορά των startups μπορεί να τριπλασιαστεί τα προσεχή χρόνια στη χώρα μας. Ποιοι είναι οι όροι για να οδηγηθούμε σε αυτή τη μεγέθυνση;

– Η ελληνική startup αγορά έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Οταν ξεκινήσαμε, η λέξη entrepreneurship θεωρείτο ακόμα ταμπού, ενώ ήταν εξαιρετικά δύσκολο να εξασφαλίσει κανείς χρηματοδότηση. Για να αναφέρουμε ένα παράδειγμα, έπρεπε να προσεγγίσουμε 2.500 επενδυτές για να εξασφαλίσουμε τα πρώτα μας 8,5 εκατ. ευρώ. Με την υποστήριξη οργανισμών όπως η Endeavor και το European Investment Fund, έχουμε πλέον μπροστά μας ένα συναρπαστικό τοπίο. Εταιρείες έχουν χαράξει θεαματικές επιχειρηματικές πορείες και αποτελούν πλέον πρότυπο για τις επόμενες γενιές, με χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτά των Viva Wallet, Skroutz, Instashop, Beat. Στη Hellas Direct είμαστε υπερήφανοι που βρισκόμαστε ανάμεσα σε τέτοιους αξιόλογους εταίρους. Δεν είναι λίγοι οι επιτυχημένοι entrepreneurs στην Ελλάδα και μάλιστα έχουν αρχίσει να επιστρέφουν την προσφορά στο οικοσύστημα των startups, δημιουργώντας θετικές ενισχυτικές κινήσεις, όπως έχουμε ήδη δει στο Ισραήλ, στη Silicon Valley και το Βερολίνο. Επίσης και οι επενδυτές έχουν εξοικειωθεί πολύ με τις early-stage επενδύσεις, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση πρότεινε πλήθος νέων νομοθετικών πρωτοβουλιών, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτού του οικοσυστήματος.

Βλέπουμε ήδη ένα mini brain gain

– Είναι ισχυρό το σύστημα των startups στη χώρα μας ώστε να μας οδηγήσει σε ένα brain gain;

– Οπωσδήποτε ναι. Η χώρα έχασε περισσότερο από μισό εκατομμύριο ανθρώπους κατά την οικονομική κρίση. Πολλοί εκ των οποίων, παρακινούμενοι και από την αποκτηθείσα εμπειρία τους, εξετάζουν το ενδεχόμενο της επιστροφής τους. Εταιρείες όπως η Hellas Direct έχουν αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για ανθρώπους που επιθυμούν να επιστρέψουν και με χαρά βλέπουμε ήδη την κινητικότητα προς ένα mini brain gain. Οι φορολογικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης βοηθούν επίσης προς αυτή την κατεύθυνση, όπως επίσης και η τάση των digital nomads, αλλά και η γενικότερη προτίμηση των ανθρώπων να εργάζονται από απόσταση. Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον της Ελλάδας και για τον ρόλο που θα διαδραματίσουν οι startups στον επαναπροσδιορισμό των επιχειρηματικών μας πλάνων ως μια χώρα που προχωράει μπροστά.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή