«H πρωτιά στην ελληνική αγορά smartphones στόχος της Sony»

«H πρωτιά στην ελληνική αγορά smartphones στόχος της Sony»

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν και ο επίσημος στόχος της Sony Mobile για την κατηγορία των smartphones είναι η πρώτη τριάδα σε όλες τις μεγάλες αγορές, με κριτήριο το value share, ειδικά για τη χώρα μας ο κ. Αντώνης Μπαρούνας φιλοδοξεί πως μέχρι το τέλος του 2015 η εταιρεία θα κατέχει την πρώτη θέση. Ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Customer Unit Μεσογείου της Sony Mobile, ο οποίος έχει στην αρμοδιότητά του εννέα ακόμη χώρες πέρα από την Ελλάδα, καθώς και δύο μεγάλους παρόχους (Orange και Telefonica), λέει στην «Κ» πως γι’ αυτόν τον σκοπό, παράλληλα με τα κορυφαία και ακριβά μοντέλα, η εταιρεία θα έχει ισχυρή παρουσία και στις προσιτές συσκευές, με τιμές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από τα 100 ευρώ.

Ο κ. Μπαρούνας αναφέρει επίσης πως αν και οι πωλήσεις των smartphones δείχνουν σημάδια κορεσμού στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, οι συγκεκριμένες αγορές έχουν ακόμη περιθώρια ανάπτυξης, με δεδομένο ότι το 25% των καταναλωτών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί απλά τηλέφωνα. Από την άλλη πλευρά, προβλέπει πως η αγορά των tablet θα συνεχίσει να κινείται με θετικά πρόσημα, ενώ οι wearable συσκευές θα γνωρίσουν εκρηκτική ανάπτυξη στο μέλλον, όταν ο μέσος καταναλωτής εξοικειωθεί με τις δυνατότητές τους.

– Με ποιον τρόπο η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων επηρέασε τους καταναλωτές στην επιλογή smartphone – για παράδειγμα, βλέπετε κι εσείς μια στροφή από τα πιο ακριβά στα οικονομικότερα μοντέλα;

– Πέρα από τη μείωση της αγοραστικής δύναμης, μια παράμετρος που παίζει καθοριστικό ρόλο είναι το κατά πόσον οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προσφέρουν ή όχι επιδότηση για νέο smartphone. Εκεί όπου δεν υπάρχει πλέον επιδότηση, όπως στην Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα, η αγορά είναι πολωμένη, με την έννοια πως η μεσαία κατηγορία (300-400 ευρώ) έχει συρρικνωθεί. Αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές κινούνται είτε στις ακριβές συσκευές είτε στα φθηνότερα μοντέλα (έως 200-250 ευρώ), το μερίδιο των οποίων, όντως, αυξάνεται συνεχώς.

– Επομένως ποια είναι η στρατηγική της Sony Mobile σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου η αγορά των smartphones είναι πολωμένη;

– Θέλουμε να έχουμε ισχυρή παρουσία και στις δύο επιλογές των αγοραστών. Οσον αφορά την υψηλή οικονομική κατηγορία, κατ’ αρχάς θέλουμε να προσφέρουμε ό,τι πιο εξελιγμένο τεχνολογικά, γι’ αυτό και πριν από λίγες ημέρες παρουσιάσαμε το Xperia Z3, το νέο κορυφαίο μοντέλο μας. Παράλληλα, για πρώτη φορά δεν θα αποσύρουμε την προηγούμενη «ναυαρχίδα» μας, το Ζ2, αλλά θα μειώσουμε αρκετά την τιμή της.

Αναφορικά με τις φθηνές συσκευές, η στρατηγική μας σχηματικά είναι η τιμή του πιο προσιτού προϊόντος μας να βρίσκεται λίγο πάνω από τα 100 ευρώ, ενώ θα προσφέρουμε 4G smartphone γύρω στα 200 ευρώ.

– Ορισμένες εταιρείες μελετών βλέπουν σημάδια κορεσμού στις πωλήσεις των «έξυπνων» τηλεφώνων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Συμμερίζεστε αυτές τις εκτιμήσεις;

– Είναι αλήθεια πως τα μεγάλα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων δεν προέρχονται πια από τις ανεπτυγμένες αγορές. Πάντως, ακόμη και σε αυτές τις χώρες, το 25% των χρηστών έχει ακόμη απλά τηλέφωνα, κάτι που σημαίνει πως υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω διείσδυση. Υπό προϋποθέσεις, μια ακόμη ευκαιρία ίσως δώσει η μετάβαση από τις 3G συσκευές στις 4G.

– Σε αυτό το πλαίσιο, ποιοι είναι οι στόχοι της Sony Mobile;

– Η επίσημη θέση της εταιρείας είναι, με κριτήριο το value share, να είμαστε στις τρεις πρώτες θέσεις σε όλες τις μεγάλες αγορές. Σε ορισμένες χώρες κατέχουμε ήδη τη δεύτερη θέση, π.χ. στην Ισπανία, ενώ σε άλλες θέλουμε να μειώσουμε την «ψαλίδα» με τους δύο ανταγωνιστές μας που προηγούνται. Πάντως, ειδικά η Ελλάδα είναι για εμένα προσωπικό στοίχημα και η φιλοδοξία μου είναι να «κλείσουμε» το 2015 στην πρώτη θέση.

Το μέλλον ανήκει στα tablet

– Πρόσφατα παρουσιάσατε μία ακόμη ταμπλέτα, το 8 ιντσών Xperia Z3 Tablet Compact. Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθεί η αγορά των tablet από εδώ και στο εξής;

– Θεωρούμε ότι θα συνεχίσει να παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξη, με δεδομένο ότι το παραδοσιακό PC «πεθαίνει». Επομένως, η εν λόγω κατηγορία μάς ενδιαφέρει πολύ, αν και θα κινηθούμε αρκετά προσεκτικά. Ο λόγος είναι πως η Apple με τα iPad κατέχει ακόμη πολύ μεγάλο μερίδιο, κοντά στο 85%, γεγονός που κάνει τον ανταγωνισμό πιο δύσκολο.

– Η Sony έχει ήδη χρησιμοποιήσει δοκιμαστικά το διαμετακομιστικό κέντρο του Πειραιά για τη μεταφορά συγκεκριμένων προϊόντων της στην Ευρώπη. Πόσο πιθανό είναι να γίνει μία από τις μόνιμες ευρωπαϊκές «πύλες» εισόδου της εταιρείας;

– Ο Πειραιάς προσφέρει σήμερα ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για την ελάττωση του μεταφορικού κόστους. Από τη στιγμή που η Sony επιβεβαιώσει αυτή τη μείωση στην πράξη, και διαπιστώσει πως όλα λειτουργούν σωστά, νομίζω ότι θα αξιοποιήσει το λιμάνι για όλα τα προϊόντα της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή