Σε αναδιαρθρώσεις οδηγεί η μείωση της ζήτησης τη βιομηχανία τροφίμων

Σε αναδιαρθρώσεις οδηγεί η μείωση της ζήτησης τη βιομηχανία τροφίμων

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναδιαρθρώσεις στη βιομηχανία τροφίμων, τις οποίες μάλιστα θεωρεί απαραίτητες, «βλέπει» το επόμενο διάστημα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων. Ο κ. Ευάγγελος Καλούσης, μιλώντας σήμερα στην «Καθημερινή», αντικρούει τις κατηγορίες που δέχεται η βιομηχανία για την ακρίβεια και επισημαίνει τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Η κρίση

Η βιομηχανία τροφίμων έχει επιδείξει σημαντικές αντοχές στην κρίση. Ωστόσο η μείωση της ζήτησης ακόμη και σε τρόφιμα δημιουργεί προβλήματα. Θεωρείτε ότι είναι βιώσιμες όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου, ή να αναμένουμε αναδιαρθρώσεις το επόμενο διάστημα;

– Είναι αλήθεια ότι και η ελληνική βιομηχανία τροφίμων αντιμετωπίζει συσσωρευμένα προβλήματα μεταξύ των οποίων και η πτώση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, παρόλο που η ζήτηση για τα προϊόντα μας είναι πιο σταθερή σε σχέση με άλλους κλάδους. Προσαρμόζεται, ωστόσο, και παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αντιμετωπίσει την κρίση, δίνοντας έμφαση σε πρωτοβουλίες όπως η βελτίωση του κόστους παραγωγής, η προώθηση των εξαγωγών και η προώθηση προϊόντων με προστιθέμενη αξία, που βασίζονται στην ποιοτική ελληνική αγροτική παραγωγή. Θεωρούμε λοιπόν ότι η βιωσιμότητα του κλάδου δεν αμφισβητείται, αλλά βέβαια μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο αναδιοργάνωσης της οικονομίας μας, αυτό θα επιφέρει και τις απαραίτητες αναδιαρθρώσεις στον κλάδο.

Συχνά, τα τελευταία χρόνια τίθεται από τις βιομηχανίες το θέμα των σχέσεων με τους λιανεμπόρους και αρκετές διέκοψαν την τροφοδοσία αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι σχέσεις της βιομηχανίας με το λιανεμπόριο;

– Υπάρχουν καλές σχέσεις συνεργασίας μεταξύ της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου. Είναι κοινός στόχος να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, στην καλύτερη δυνατή τιμή, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τους καταναλωτές μας. Βέβαια, είμαστε σε μία ελεύθερη και ανταγωνιστική αγορά όπου μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να προκύψουν επιμέρους τριβές μεταξύ κάποιων «παικτών».

Για μια ακόμη φορά τίθεται από την κυβέρνηση το ζήτημα της ακρίβειας. Μπορούν οι βιομηχανίες να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές;

– Ο ρόλος μας είναι να παράγουμε προϊόντα ποιοτικά, ασφαλή και στην καλύτερη δυνατή τιμή, συνεπώς το θέμα αυτό αποτελεί βασικό μέλημά μας. Μέσα σε μια ανταγωνιστική αγορά, εάν χάσουμε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των καταναλωτών μας, η τιμωρία της αγοράς είναι αμείλικτη. Σας διαβεβαιώνω, λοιπόν, ότι κάθε φορά προσπαθούμε να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια και να απορροφήσουμε το οποιοδήποτε κόστος. Παράλληλα, με τις παραπάνω προσπάθειες, όσες βιομηχανίες έχουν τη δυνατότητα σχεδιάζουν εξαρχής και παράγουν νέα προϊόντα στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, σεβόμενες πάντα τα κριτήρια ασφάλειας και ποιότητας. Από τις ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων έχουν γίνει αισθητές μειώσεις, με την πτώση των τιμών την τελευταία τετραετία να φτάνει στο 10%, ενώ το 35% των ειδών της διατίθεται σε προσφορές.

Από την έναρξη της κρίσης δόθηκε, τουλάχιστον σε επίπεδο εξαγγελιών, ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάγκη αύξησης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων. Μπορούν να κερδίσουν αυτό το στοίχημα οι ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων;

– Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων εξακολουθεί να αποτελεί έναν κλάδο δυναμικό, ανταγωνιστικό και εξωστρεφή στην οικονομία της χώρας μας. Τα είδη διατροφής κατέχουν την 1η θέση, κατέχοντας το 26% του συνόλου των εξαγωγών και συνολική αξία 7,2 δισ. ευρώ, με θετική ανάπτυξη τα τελευταία 3 χρόνια.

Επένδυση στην ποιότητα

Για να γίνει μια ελληνική βιομηχανία εξαγωγική θα πρέπει να επενδύσει στην ποιότητα και στην καινοτομία και να αντιμετωπίσει τις αγορές με μεγάλη συνέπεια. Θα πρέπει να στοχεύσει περιοχές που την ενδιαφέρουν, να δει τα περιθώρια που έχει να εισχωρήσει σε αυτές τις αγορές και δυναμικά, βασιζόμενη στην ποιότητα της ελληνικής αγροτικής παραγωγής και μεταποίησης, να κατακτήσει συστηματικά τις καινούργιες αγορές. Η Πολιτεία μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο δίνοντας λύσεις σε ορισμένα από τα κύρια προβλήματα των εξαγωγέων, όπως η επιστροφή ΦΠΑ, η γραφειοκρατία, οι φόροι υπέρ τρίτων. Σίγουρα η εξωστρέφεια αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης και είναι ένα στοίχημα που μπορεί να κερδηθεί. Πρέπει όμως να υπάρχει μακρόπνοος και σταθερός σχεδιασμός και σωστή τακτική με έμφαση στην ποιότητα και στη συνέπεια.

Πόσο σημαντική είναι η καινοτομία στη βιομηχανία τροφίμων;

– Η επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία αποτελούν βασικά εφόδια για να μπορέσουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλύψουν τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών, εντός κι εκτός Ελλάδος. Εμείς δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή μέσα και από τον διαγωνισμό Ecotrophelia όπου φοιτητές παράγουν καινοτόμα τρόφιμα και μάλιστα για δύο από αυτά υπάρχει συνεργασία με εταιρείες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή