Ερίκ Φεντί: Η αύξηση στην ελληνική αγορά ελαστικών για φορτηγά δείχνει ανάκαμψη

Ερίκ Φεντί: Η αύξηση στην ελληνική αγορά ελαστικών για φορτηγά δείχνει ανάκαμψη

4' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φως στην άκρη του τούνελ για την ελληνική οικονομία βλέπει ο κ. Ερίκ Φεντί, πρόεδρος και γενικός διευθυντής για τη Michelin Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, καθώς και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελαστικά Michelin ΑΕΒΕ. Ο ίδιος, μιλώντας σήμερα στην «Κ», αναλύει τους λόγους για τους οποίους ποτέ η εταιρεία δεν σκέφτηκε να αποχωρήσει από την Ελλάδα και αποκαλύπτει ποια είναι η αγωνιστική φόρμουλα του μέλλοντος.

– Η Ευρώπη βρίσκεται σε κρίση, οι ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη ανακάμψει, οι ρυθμοί ανάπτυξης στην Κίνα επιβραδύνονται. Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον όμιλο συνολικά και στην Ελλάδα ειδικότερα;

– Πράγματι η παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι λιγότερο καλή από αυτή που αναμενόταν πριν από μερικούς μήνες και ως συνέπεια η ανάπτυξη της Michelin στο εννεάμηνο είναι μικρότερη σε σχέση με αυτή που αρχικά είχαμε εκτιμήσει. Ωστόσο αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η Michelin είναι μια υγιής επιχείρηση. Είχαμε έσοδα στο εννεάμηνο 14,6 δισ. ευρώ και ακόμη σημαντικότερο, ειδικά στις μέρες μας, είναι ότι ο όμιλος έχει σχεδόν μηδενικό δανεισμό. Στην Ευρώπη τα πράγματα δεν είναι εύκολα, το γνωρίζετε αυτό εδώ στην Ελλάδα, το γνωρίζω κι εγώ διότι είμαι Γάλλος. Αυτό που βλέπουμε όμως αυτές τις ημέρες είναι ότι η ανάκαμψη έρχεται. Στην Ελλάδα πέρυσι η αγορά ελαστικών για φορτηγά είχε διψήφιο ποσοστό αύξησης και αναμένεται να είναι αυξημένη και φέτος. Το αναφέρω, διότι η αύξηση της αγοράς ελαστικών για φορτηγά αποτελεί πρόδρομο δείκτη οικονομικής ανάκαμψης. Οταν πουλάμε ελαστικά για φορτηγά δείχνει ότι η οικονομία έχει αρχίσει να κινείται, ακόμη και αν αυτό δεν είναι ορατό στην καθημερινότητα.

– Αναγκαστήκατε μες στην κρίση να διακόψετε τη συνεργασία με μεταπωλητές του δικτύου σας;

– Η συντριπτική πλειονότητα των εμπόρων με τους οποίους συνεργαζόμασταν προ κρίσης, εξακολουθούν να συνεργάζονται μαζί μας. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε αυξήσει τον αριθμό των μεταπωλητών. Αυτό που δεν κάναμε μέσα στην κρίση ήταν να πιέζουμε τους εμπόρους να αγοράζουν εμπόρευμα και να τους λέμε «δεν πειράζει, πληρώστε αργότερα». Με την εκδήλωση της κρίσης καταλάβαμε ότι θα έπρεπε να εφαρμόσουμε μία πιο συντηρητική διαχείριση. Αντί να αυξήσουμε το περιθώριο των ημερών εντός του οποίου θα γίνονταν οι πληρωμές, το μειώσαμε διότι θέλαμε να περιορίσουμε την έκθεση σε πιστωτικό κίνδυνο.

– Πέρυσι αναπτύχθηκε έντονη φημολογία ότι θα αποχωρήσετε από την ελληνική αγορά. Πώς προέκυψε αυτό;

– Είμαστε εδώ 45 χρόνια και ούτε ένα δευτερόλεπτο δεν μας πέρασε από το μυαλό η σκέψη να φύγουμε από την Ελλάδα. Ξέρω ότι αρκετές εταιρείες θα ήθελαν να κλείσουμε και να φύγουμε. Δραστηριοποιούμαστε σε μια σκληρή αγορά και οι ανταγωνιστές εκμεταλλεύονται και αξιοποιούν κατά το δοκούν κάθε πληροφορία. Δεν τέθηκε καν το ερώτημα «φεύγουμε ή μένουμε». Το ερώτημα που τέθηκε ήταν: Μπορούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για να μείνουμε σε μια αγορά που υποχωρεί σημαντικά; Και είπαμε: «Ας δουλέψουμε καλύτερα με τη διανομή, έτσι ώστε να αυξήσουμε την παρουσία μας στην αγορά και ας δημιουργήσουμε ένα νέο κέντρο ενοποιώντας κάποιες διευθύνσεις που θα εδρεύει στο Βουκουρέστι έτσι ώστε να κερδίσουμε από τις συνέργειες». Η Ελλάδα, άλλωστε, αποτελεί χώρα-κλειδί στη συγκεκριμένη περιοχή και έχει προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης.

– Αυτό σημαίνει ότι ο όμιλος σχεδιάζει ίσως και εργοστάσιο στην Ελλάδα;

– Εχουμε 67 εργοστάσια στην Ευρώπη. Για να διατηρήσουμε ισχυρή την παραγωγική βάση στην Ευρώπη δεν χρειάζεται να ανοίξουμε νέα εργοστάσια, αλλά να βελτιώσουμε την παραγωγή σε αυτά. Για παράδειγμα, προχωρούμε στην εξειδίκευση των μονάδων, έτσι ώστε κάθε εργοστάσιο να ειδικεύεται μόνο σε μια κατηγορία ελαστικών, αντί να παράγει όλες τις κατηγορίες.

– Αρκετοί στην Ελλάδα υποστηρίζουν την κατασκευή πίστας αγώνων Φόρμουλα 1. Με δεδομένο ότι η Michelin μέχρι και το 2006 ήταν προμηθευτής ελαστικών της F1 θα υποστήριζε ένα τέτοιο σχέδιο;

– Η Michelin αγαπά τον ανταγωνισμό, διότι μέσα από αυτόν αποκτάμε γνώση για να φτιάξουμε στη συνέχεια ένα εμπορικό προϊόν για την κατηγορία των «φυσιoλογικών» ελαστικών. Πιστεύω, λοιπόν, ότι το μέλλον είναι η Formula E (σ.σ. πρόκειται για αγώνες όπου τα αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρικούς κινητήρες). Πρώτον, διότι ανταποκρίνεται στην ολοένα και αυξανόμενη απαίτηση για προστασία του περιβάλλοντος. Δεύτερον, τα ελαστικά στα αυτοκίνητα της Formula E μοιάζουν σχεδόν με κανονικά ελαστικά. Τρίτον, η Formula E διεξάγεται μέσα σε πόλεις, σε δρόμους που διαμορφώνονται σε πίστες αγώνων. Για μένα η φόρμουλα του μέλλοντος είναι η Formula Ε, διότι είναι πιο κοντά στη φυσιολογική ζωή.

Ενίσχυση του δικτύου εμπόρων

Η Michelin έχει εμπορική παρουσία στην Ελλάδα από το 1969, ενώ από το 2006 διαθέτει στον Αυλώνα σύγχρονο κέντρο διανομής 10.000 τ.μ. Για το 2015, εκτός από την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου εμπόρων που διαθέτει σε όλη την Ελλάδα, η εταιρεία θέλει να αναλάβει πρωτοβουλίες και στη χώρα μας για την προώθηση της οδικής ασφάλειας. Ηδη σε άλλες χώρες συμμετέχει σε εκστρατείες για την οδική ασφάλεια που απευθύνονται τόσο σε ενηλίκους όσο και σε παιδιά. «Είναι μεγάλος ο αριθμός των ατυχημάτων στην Ελλάδα. Μπορεί, βεβαίως, σήμερα λόγω της κρίσης οι Ελληνες να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητό τους. Η παγκόσμια τάση, ωστόσο, είναι να χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι το δικό τους αυτοκίνητο σε καθημερινή βάση και μάλιστα κυρίως σε αστικές περιοχές», επισημαίνει ο κ. Φεντί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή