Χάρο Γιούλιους Πέτερσεν: «Οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα ό,τι και να γίνει στην οικονομία»

Χάρο Γιούλιους Πέτερσεν: «Οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα ό,τι και να γίνει στην οικονομία»

4' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανέπαφη παρέμεινε η επιβατική κίνηση της Lufthansa από την επιβολή του ελέγχου κεφαλαίων στην Ελλάδα, με τον Ιούλιο να «κλείνει» με υψηλές πληρότητες για την εταιρεία. Οι πτήσεις προς την Ελλάδα παραμένουν κερδοφόρες, όπως εξηγεί σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ» ο Χάρο Γιούλιους Πέτερσεν, διευθυντής πωλήσεων του ομίλου της Lufthansa για την Ελλάδα και την Κύπρο.

Ο ίδιος αναφέρεται στην Ελλάδα ως μια χώρα «φανταστική για να ταξιδεύει κανείς, στην οποία έχει πολλά πράγματα να κάνει και να δει». Υποστηρίζει μάλιστα ότι «οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να έρχονται ό,τι και να γίνει», ενώ επιμένει ότι δεν θα αποχωρήσει η χώρα από το ευρώ.

– Πώς επηρεάστηκε η επιβατική κίνηση της Lufthansa στις πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας μετά την επιβολή των ελέγχων κεφαλαίων στη χώρα;

– Ο προγραμματισμός μας ήθελε αύξηση της χωρητικότητας κατά 16% το φετινό καλοκαίρι και έχουμε διατηρήσει πληρότητες που προσεγγίζουν το 90%. Εχουμε καταφέρει να πουλήσουμε τις διαθέσιμες θέσεις μας, ενώ μέχρι και τα τέλη Ιουλίου δεν διαπιστώσαμε καμία απολύτως αρνητική επίδραση στην κίνησή μας από τα οικονομικά γεγονότα στην Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό μάλιστα ότι η Lufthansa «ρίχνει» στην αγορά 20.000 θέσεις κάθε εβδομάδα. Τα δρομολόγια προς την Ελλάδα είναι κερδοφόρα και ως εταιρεία είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την επιβατική κίνηση. Δεν φαίνεται να έχουμε επηρεαστεί, στο ελάχιστο, από τις εξελίξεις.

– Υπήρξε κάποια στιγμή κατά την οποία ανησυχήσατε πραγματικά για την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα;

– Ομολογουμένως προβληματίστηκα, έως και φοβήθηκα όταν αποφασίστηκε το κλείσιμο των τραπεζών στη χώρα. Οσο περνούσαν οι μέρες όμως διαπίστωνα με ανακούφιση και χαρά, μπορώ να πω, ότι οι Γερμανοί τουρίστες αγνόησαν τις συνθήκες, παρά την αρνητική εικόνα που μεταδιδόταν για την Ελλάδα από τα ξένα δίκτυα.

Στο σημείο αυτό βέβαια θα πρέπει να επισημάνω ότι το 18% των επιβατών μας προέρχεται από τις ΗΠΑ (μεγάλο μέρος του οποίου αφορά την ελληνική ομογένεια στις ΗΠΑ), το 8% από τη Γαλλία, το 17% από τη Γερμανία, το 10% από την Ελβετία, το 28% από την Ελλάδα και το υπολειπόμενο ποσοστό από άλλες χώρες. Η πλειονότητα, λοιπόν, των επιβατών που διακινούνται δεν είναι Ελληνες, έρχονται από άλλες χώρες.

Μεγάλη μερίδα των επιβατών μας ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Παράλληλα παρατηρείται σημαντική άνοδος των επιβατών που έρχονται για κρουαζιέρα από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, καθώς ως όμιλος παρέχουμε μεγάλη ευελιξία επιλογών κυρίως μέσω της Lufthansa και της Swiss. Ερχονται από τις βάσεις του ομίλου της Lufthansa στην Ελλάδα όπου επιβιβάζονται σε κρουαζιερόπλοια. Αυτή ομολογουμένως ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς και ένα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό δείγμα για τον τουρισμό στο μέλλον.

Οι Γερμανοί δεν θα εγκαταλείψουν την Ελλάδα και σίγουρα δεν θα αποχωριστούν το τουριστικό προϊόν της χώρας, γεγονός το οποίο εκτιμώ ότι θα διαπιστωθεί και στην αύξηση της χωρητικότητας το επόμενο καλοκαίρι. Για παράδειγμα υπάρχει η εποχική πτήση Μόναχο – Ηράκλειο, η οποία δεν πωλείται στην Ελλάδα μεν, αλλά έχει πάει εξαιρετικά, γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι ο εισερχόμενος στην Ελλάδα τουρισμός διατηρεί την ανοδική του πορεία.

– Η αύξηση του ΦΠΑ θα επηρεάσει αρνητικά τον εισερχόμενο τουρισμό;

– Εχει γίνει υπερβολικά μεγάλη συζήτηση για το θέμα του ΦΠΑ στην εστίαση και στα ξενοδοχεία. Θεωρώ ότι η επιβάρυνση είναι υπερβολικά μικρή και θα αφήσει ανεπηρέαστους τους τουρίστες. Το τουριστικό προϊόν που παρέχει η Ελλάδα είναι συγκεκριμένο. Κανείς δεν έρχεται για τις πελώριες ξενοδοχειακές μονάδες. Η πλειονότητα των επισκεπτών αναζητά ένα ζεστό, οικογενειακό κατάλυμα, περιβάλλον ευχάριστο, μια οικογενειακή ταβέρνα με καλό σπιτικό φαγητό, γραφικά τοπία. Αυτά που ζητάει κανείς από τη χώρα δεν επηρεάζονται σημαντικά από τις αλλαγές στον ΦΠΑ. Η Ελλάδα είναι μια φανταστική χώρα για να ταξιδεύει κανείς, έχεις πολλά πράγματα να κάνεις εδώ και να δεις, και οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να έρχονται ό,τι και να γίνει.

Δεν θα υπάρξει Grexit

– Ποιο είναι το plan B της Lufthansa σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί ένα Grexit;

– Δεν θα γίνει και δεν πρέπει να γίνει η αποχώρηση της Ελλάδας από τη Ζώνη του Ευρώ. Μέχρι στιγμής, πάντως, στις αερομεταφορές δεν έχουμε δει κάποια αρνητική επίδραση. Επίσης τα όποια τεχνικά προβλήματα θα λύνονταν γρήγορα. Η μετάβαση από τη μία κατάσταση στην άλλη θα γινόταν γρήγορα, οι επιβάτες δεν θα ταλαιπωρούνταν. Επίσης, πιστεύουμε στη χώρα και κυρίως στην ανάπτυξη του τουρισμού κατά το δεύτερο 6μηνο του έτους. Μας έχουν δυσκολέψει τα capital controls γιατί εμείς δεν εκτελούμε πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό. Πουλάμε εδώ μεγάλο μέρος των θέσεών μας, αλλά τα έξοδά μας πρέπει να τα καλύψουμε στη Φρανκφούρτη. Και όσο υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας εδώ, ταλαιπωρούμαστε στο να καλύψουμε τις υποχρεώσεις μας στο εξωτερικό. Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε οι εταιρείες να κρατάμε τα χρήματα που εισπράττουμε εγκλωβισμένα στην Ελλάδα, λόγω της επιβολής των ελέγχων κεφαλαίων, γιατί πρέπει να καλύψουμε δαπάνες στις βάσεις μας, που προκύπτουν από τις πτήσεις που εκτελούμε στην Ελλάδα. Ομολογώ πάντως ότι οι αρχές υπήρξαν ιδιαίτερα υποστηρικτικές και νομίζω ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα βοηθήσουν προκειμένου να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη λειτουργία τους στην Ελλάδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή