Γρ. Δημητριάδης: Αμεσος κίνδυνος για τον δημόσιο χαρακτήρα ΟΑΣΑ

Γρ. Δημητριάδης: Αμεσος κίνδυνος για τον δημόσιο χαρακτήρα ΟΑΣΑ

3' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης βρίσκεται σε ένα απροσδόκητο σταυροδρόμι, ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια στο τιμόνι του ΟΑΣΑ: το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού, το οποίο είχε διαπραγματευθεί με την τρόικα επί κυβέρνησης Σαμαρά, έχει νομοθετηθεί από την κυβέρνηση Τσίπρα. Είναι ένα σχέδιο που δεν περιλαμβάνει απολύσεις και, σύμφωνα με τον ίδιο, θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη των δημοσίων συγκοινωνιών. Παρ’ όλ’ αυτά, ο πολιτικός του προϊστάμενος, Χρήστος Σπίρτζης, αρνείται εδώ και εννέα μήνες να συναντηθεί μαζί του και τον κατηγορεί ότι είναι… άνθρωπος των δανειστών. «Ο υπουργός πρέπει να ενημερωθεί για το εύρος του προβλήματος», αναφέρει σχετικά με την εισιτηριοδιαφυγή και σημειώνει ότι «έχουμε μία κουλτούρα που θεωρεί ότι είναι ανέξοδο να παρέχουμε δωρεάν συγκοινωνίες». Παραδέχεται, μάλιστα, ότι οι έλεγχοι εισιτηρίων είναι ανεπαρκείς.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ τονίζει στην «Κ» ότι πρέπει, ανεξαρτήτως προσώπων, να προχωρήσει το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ομίλου, αλλιώς διακυβεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών.

– Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών που ψηφίστηκε προ ημερών δεν έχει διαφορές από αυτό που ανακοινώθηκε πέρυσι. Γιατί δεν υλοποιήθηκε τότε;

– Το περυσινό σχέδιο ανακοινώθηκε, δεν νομοθετήθηκε, όμως, με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει συνολικά η υλοποίησή του. Αυτό το σχέδιο ήταν που αποτέλεσε το ισοδύναμο για να μειωθεί η τιμή των εισιτηρίων, ενώ απέτρεψε και την απόλυση 800 ατόμων από τον Οργανισμό. Το σχέδιο προβλέπει την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών, βελτίωση της οικονομικής θέσης του ομίλου και του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος. Προωθεί την ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και τη συνεργασία με τις υπηρεσίες του ΟΗΕ (UNECE – Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη) για την παροχή της απαραίτητης διεθνούς τεχνογνωσίας.

– Η επιβίωση των συγκοινωνιακών εταιρειών εξαρτάται από την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου;

– Προσωπικά ήμουν αυτός που μείωσε τις τιμές. Αν δεν είναι προσιτές οι τιμές, οι πολίτες δεν θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα. Τον Σεπτέμβριο του 2013 τα έσοδα του ομίλου ήταν περίπου 20 εκατ. ευρώ, τον ίδιο μήνα του 2014, όταν μειώσαμε τις τιμές, τα έσοδα ήταν ίδια. Τον Σεπτέμβριο του 2015 τα έσοδα έπεσαν σε περίπου 17 εκατ. ευρώ, αν και οι τιμές ήταν οι ίδιες με τον περυσινό αντίστοιχο μήνα. Επομένως, δεν είναι μόνο οι τιμές που καθορίζουν τα έσοδα, αλλά η γενικότερη πολιτική που ασκείται στις συγκοινωνίες. Αν δεν βοηθήσουμε να πετύχει η αναδιοργάνωση, τότε κινδυνεύει ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών.

– Δεν έχετε συναντήσει ποτέ τον πολιτικό σας προϊστάμενο, ο οποίος σας κατηγορεί ότι συνομιλείτε απευθείας με την τρόικα. Η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ σας στάθηκε εμπόδιο στην αναδιάρθρωση του Οργανισμού;

– Προφανώς και έχω συνεργαστεί με την τρόικα, γιατί αλλιώς θα είχαμε απολυμένους. Εχω παρευρεθεί και στο Χίλτον, κατόπιν πρόσκλησης της αντιπροεδρίας τον περασμένο Απρίλιο προκειμένου να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες της αναδιάρθρωσης του Οργανισμού. Δεν υπάρχει κάτι μεμπτό σε αυτό. Οσον αφορά τη συνεργασία με τον κ. Σπίρτζη, έχω απευθύνει μια σειρά αιτημάτων για συνάντησή μας, καθώς και μια σειρά υπομνημάτων με θέσεις και προτάσεις για το μέλλον των συγκοινωνιών, ήδη από τον Φεβρουάριο 2015, στα οποία δεν υπάρχει μέχρι σήμερα καμία ανταπόκριση. Ελλειψη επικοινωνίας σημαίνει έλλειψη πληροφόρησης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες αποφάσεις. Το κόστος για τον Οργανισμό θα ήταν πολύ μεγαλύτερο αν δεν είχα αρμονική συνεργασία με άλλα κυβερνητικά στελέχη, όπως το γραφείο του κ. Γ. Σταθάκη ή τη γενική γραμματέα κ. Π. Πέρκα. Φοβάμαι ότι πρόσθετες καθυστερήσεις ή κακή υλοποίηση θα βάλουν πάλι τους εργαζομένους στο στόχαστρο, κάτι το οποίο είχαμε, ύστερα από διαπραγματεύσεις, καταφέρει να αποτρέψουμε.

– Γιατί δεν προχώρησε ο κ. Σπίρτζης στην αντικατάστασή σας;

– Δεν γνωρίζω. Η αξιολόγηση του καθενός προκύπτει μέσα από το έργο και τα αποτελέσματα. Πιστεύω ότι έχει παρέλθει η εποχή που η αλλαγή ενός υπουργού σήμαινε αυτομάτως το «ξήλωμα» των διοικήσεων των φορέων και την πλήρη ασυνέχεια στις δημόσιες δομές. Ανέλαβα με πενταετή θητεία και στην πρώτη μου κιόλας χρονιά έδωσα θετικά δείγματα. Αν παρ’ όλα αυτά ο μέτοχος θεωρεί ότι η διοίκηση του ΟΑΣΑ πρέπει να αλλάξει, τότε υπάρχουν οι θεσμικές διαδικασίες που πρέπει να κινηθούν και ο καθιερωμένος τρόπος που ζητούνται οι αυτονόητες διευκολύνσεις. Το στοίχημα, άλλωστε, είναι αν θα «τρέξει» η αναδιοργάνωση και όχι από ποιον.

– Επιβάτες υποστηρίζουν ότι δεν διενεργούνται έλεγχοι εισιτηρίων στα μέσα. Γιατί συμβαίνει αυτό;

– Οι έλεγχοι στο δίκτυο δεν είναι επαρκείς. Στα λεωφορεία καταργήθηκαν οι εθελοντές ελεγκτές, αλλά δεν αντικαταστάθηκαν από κάποιο άλλο σώμα. Αρα υπάρχει κενό. Και το κενό συνεπάγεται πρόσθετο έλλειμμα στα έσοδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή