Φλ. Ζάιχε: «Θέλω σε τρία με πέντε χρόνια να είμαστε από τους κυρίαρχους παίκτες της αγοράς»

Φλ. Ζάιχε: «Θέλω σε τρία με πέντε χρόνια να είμαστε από τους κυρίαρχους παίκτες της αγοράς»

5' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η επιστροφή της Nokia στην κορυφή των κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια αποτελεί τον κεντρικό στόχο της HMD, της εταιρείας που έχει αναλάβει από τον περασμένο Δεκέμβριο την αναβίωση του γνωστού φινλανδικού σήματος. Η αρχή γίνεται με την τοποθέτηση στην αγορά τριών νέων μοντέλων – διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά από τα μέσα Ιουνίου. Πριν από λίγες ημέρες η «Κ» συνάντησε στην Αθήνα και συνομίλησε με τον κ. Φλόριαν Ζάιχε, πρόεδρο της HMD Global, ο οποίος παρουσιάζει στο ελληνικό κοινό τους στόχους και τα σχέδιά της.

– Τώρα εισέρχεστε στις περισσότερες αγορές, αλλά έχει προηγηθεί η αγορά της Κίνας για ένα μοντέλο. Ποια ήταν η υποδοχή των καταναλωτών στη νέα εποχή της Nokia;

– Eχουμε πάει πάρα πολύ καλά, διότι εκεί συνεργαστήκαμε με μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, την JD.com. Μέσω αυτής της συνεργασίας μπορέσαμε να μετρήσουμε και την ικανοποίηση των καταναλωτών από το τηλέφωνο. Κι εκπλαγήκαμε ευχάριστα, καθώς αυτή έφτασε το 97%.

– Ποια θεωρείτε ότι είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά σας έναντι των άλλων κατασκευαστών;

– Στηριζόμαστε σε τρεις πυλώνες. Πρώτον, o πρωτοποριακός σχεδιασμός και τα υψηλής ποιότητας υλικά, δεύτερον η εμπειρία του χρήστη. Η κατηγορία των smartphones δεν είναι καινούργια και πλέον ο καθένας έχει ένα smartphone. Ετσι εμείς αποφασίσαμε να επικεντρώσουμε σε αυτά που πραγματικά χρησιμοποιεί ο χρήστης καθημερινά. Να σας δώσω ένα παράδειγμα: εδώ στην Ελλάδα έχετε πολύ ήλιο. Οι οθόνες των συσκευών μας είναι κατασκευασμένες έτσι, ώστε να μπορείς να τη δεις εύκολα ακόμη και στον ήλιο. Επίσης, δώσαμε έμφαση στη φωτογραφική μηχανή, καθώς όλοι πλέον τραβούν φωτογραφίες με τα κινητά τους και τις μοιράζονται με άλλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και στη μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ο τρίτος πυλώνας είναι το μοναδικό λειτουργικό σύστημα της Google, το Pure Android που χρησιμοποιείται στα μοντέλα μας, δηλαδή «καθαρό» λειτουργικό Android, χωρίς να είναι επιβαρυμένο από εφαρμογές του κατασκευαστή.

Κάναμε πρώτα έρευνα αγοράς για το τι θέλουν οι καταναλωτές και τι όχι. Τα κινητά Αndroid καταλαμβάνουν μερίδιο 84% και αυτό που δεν θέλουν οι καταναλωτές είναι να μην ενημερώνεται το λογισμικό τους ή όταν οι κατασκευαστές «φορτώνουν» από πριν τις συσκευές με πολλά διαφορετικά πράγματα (εφαρμογές). Ετσι αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε το τρίπτυχο «Pure – Secure – Up to Date» (αγνό, ασφαλές και ενημερωμένο). Δίνουμε στον καταναλωτή συσκευή με το τελευταίο διαθέσιμο λογισμικό Android, χωρίς να τη φορτώνουμε με επιπλέον εφαρμογές, και δεσμευόμαστε ότι παρέχουμε σε όλους ασφαλείς ενημερώσεις σε μηνιαία βάση. Επίσης, κάθε φορά που θα αναβαθμίζεται το λογισμικό της Google, π.χ. 2 φορές τον χρόνο, εμείς επίσης δεσμευόμαστε ότι θα παρέχουμε αυτή την ενημέρωση σε όλους τους χρήστες των συσκευών μας. Κάτι που δεν το κάνουν άλλοι κατασκευαστές ή το αναβαθμίζουν μετά από έξι μήνες και όχι για όλα τα μοντέλα τους.

– Ποιος είναι ο στόχος σας σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς;

– Eχουμε πει ότι μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια θέλουμε να είμαστε ένας από τους κυρίαρχους «παίκτες» της αγοράς, κάτι που αποτελεί έναν πολύ φιλόδοξο στόχο. Πιστεύουμε όμως ότι μπορούμε να τον πετύχουμε χάρη στο μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο που έχουμε επιλέξει. Ενα μοντέλο που βασίζεται πολύ στις διάφορες συνεργασίες. Ο κεντρικός πυλώνας είναι το σήμα Nokia το οποίο παρέμεινε ισχυρό, παρά τη «σιωπή» της τα δύο τελευταία χρόνια. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η στενή συνεργασία με την FIH Mobile. Και βεβαίως είναι η συνεργασία με την Google. Ο τελευταίος πυλώνας είναι το δικό μας σχήμα, η HMD. Εχουμε την εμπειρία από το παρελθόν και ένα ισχυρό όνομα ήδη από τα παλαιού τύπου κινητά τηλέφωνα, κάτι που δεν ισχύει για τους άλλους κατασκευαστές. Αυτοί έπρεπε να «συστηθούν» σε κάθε χώρα, να δημιουργήσουν συνεργασίες. Εμείς έχουμε ένα σήμα που είναι παγκοσμίως γνωστό και αγαπητό. Εχουμε έναν οργανισμό με ανθρώπους που έχουν 10 έως 20 χρόνια εμπειρίας. Για παράδειγμα ερχόμαστε ως φίλοι στην Ελλάδα, όχι ως καινούργιος επισκέπτης. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι η εταιρεία μας είναι νέα, έρχεται ήδη με την αληθινή πείρα.

– Αναφέρεστε συχνά στο παρελθόν. Τι συνέβη όμως και η Nokia κατέρρευσε τα τελευταία χρόνια;

– Ο ρόλος του κινητού τηλεφώνου για τον καταναλωτή εξελίχθηκε ραγδαία. Πριν από 5-10 χρόνια ο ρόλος του ήταν καθαρά για επικοινωνία. Πλέον έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του. Με το κινητό επικοινωνείς, κάνεις τη δουλειά σου, αγοράζεις πράγματα, κάνεις σχεδόν τα πάντα. Παλιά η Nokia τα είχε όλα: σχεδιασμό, έρευνα και ανάπτυξη, κατασκευή. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να έχει πρόσβαση στα καλύτερα και να συνεργάζεται με τους καλύτερους. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να έχουμε εμείς το εργοστάσιο κατασκευής των συσκευών, αλλά να συνεργαζόμαστε με την FIH που κατασκευάζει τις συσκευές. Εμείς στην HMD θεωρούμε ότι πρέπει να είμαστε ευέλικτοι, γρήγοροι και να συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους. Να γνωρίζουμε επίσης σε κάθε αγορά τους συνεργάτες μας και να ξέρουμε ακριβώς τι πιστεύει και τι θέλει ο καταναλωτής.

– Θεωρείτε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθείτε θα μπορούσε να είναι ο οδηγός γενικώς για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, προκειμένου να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τις ασιατικές;

– Απολύτως. Εχουμε στην Ευρώπη μία εξαιρετικά δυνατή μάρκα και γνωρίζουμε καλά την αγορά. Πρέπει λοιπόν να επικεντρωθούμε σε αυτά που είμαστε πράγματι καλοί και να αξιοποιούμε τις δυνατότητες που έχουν οι άλλοι σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα την κατασκευή των προϊόντων σε μεγάλη κλίμακα και με ανταγωνιστικό κόστος. Τα μοντέλα σχεδιάζονται στη Φινλανδία και στο Λονδίνο και κατασκευάζονται στην Κίνα.

– Αποφασίσατε την αναβίωση του Nokia 3310. Για ποιο λόγο να το αγοράσει κάποιος;

– Κατ’ αρχάς σε ορισμένα μέρη του κόσμου, όπως σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας, αλλά ακόμη και για αρκετούς ανθρώπους στην Ευρώπη θεωρείται premium μεν, προσιτό οικονομικά προϊόν δε. Υπάρχουν επίσης πολλοί καταναλωτές που χρησιμοποιούν συνεχώς smartphone και θέλουν μια, θα έλεγα, «αποτοξίνωση» από την ψηφιακή τεχνολογία. Αλλοι το θέλουν για να μην παίρνουν μαζί τους το ακριβό smartphone και το χάσουν σε ένα μπαρ, σε ένα πάρτι.

– Ας αφήσουμε το παρελθόν και ας μιλήσουμε για το μέλλον. Ετοιμάζετε νέα μοντέλα; Θα δραστηριοποιηθείτε στις κατηγορίες των tablets ή ακόμη και wearables;

– Στην κατηγορία των smartphones θα τοποθετήσουμε στην αγορά μοντέλα ακριβότερα, αλλά και φθηνότερα. Επίσης, η Nokia έχει εξαγοράσει την εταιρεία Withings, η οποία δραστηριοποιείται στις ψηφιακές συσκευές υγείας. Ανακοίνωσαν μαζί μας στη Βαρκελώνη το επαναλανσάρισμα από το καλοκαίρι αυτών των προϊόντων υπό το σήμα πλέον Nokia. Επίσης, εμείς ως HMD θα έχουμε και ηλεκτρονικό κατάστημα, από όπου θα μπορούν οι καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας τα προϊόντα μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή