ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Να πώς σιώπησε ο Γερμανός φίλος

na-pos-siopise-o-germanos-filos-2299975

Κύριε διευθυντά
Ενας Γερμανός φίλος μου μού είπε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί γίνεται όλος αυτός ο σαματάς για τη FYROM. Αναγκάστηκα τότε να του αναπτύξω ένα υποθετικό σενάριο: Εστω, του είπα, ότι ένα μικρό τμήμα της δυτικής Πολωνίας (που συνορεύει με τη Γερμανία) αποσπάται από την Πολωνία και αυτοονομάζεται «Πρωσία». Εστω, ακόμα, ότι αυτό το μικρό κρατίδιο, με πληθυσμό περίπου δύο εκατομμυρίων, φροντίζει να αναγνωριστεί με αυτό το όνομα από πολλά κράτη και τον ΟΗΕ. Και επίσης ότι η γλώσσα που μιλιέται εκεί, και που είναι ένα μείγμα από γερμανικές και πολωνικές λέξεις, αναγνωρίζεται ως πρωσική γλώσσα. Ας υποθέσουμε ακόμα ότι αυτό το κρατίδιο αποβλέπει στο μέλλον να ελευθερώσει «τους σκλάβους αδελφούς» που κατοικούν στη γειτονική Γερμανία, και έτσι αυτοί, (μαζί με τα σχετικά εδάφη, και τη Δρέσδη) να προστεθούν σε αυτό. Η Γερμανία, φυσικά, αντιτίθεται στην αναγνώριση αυτού του κρατιδίου, ενώ οι Αμερικανοί και η Ευρωπαϊκή Ενωση επθυμούν σφόδρα την αναγνώρισή του, καθώς και την ένταξή του στο ΝΑΤΟ, ώστε να μην περιέλθει αυτό στη ζώνη επιρροής της Ρωσίας.

«Εσύ», τον ρώτησα, «προσωπικά, θα δεχόσουν το όνομα Πρωσία αυτού του κρατιδίου, όπως και το ότι οι πολίτες του να ονομάζονται Πρώσοι και η γλώσσα τους πρωσική;». Αφού ο φίλος μου, ο Γερμανός, σκέφτηκε λίγο, μετά μου δήλωσε ότι κατάλαβε το πρόβλημα με τη FYROM, Βόρεια Μακεδονία, πια. Κάλλιο αργά παρά ποτέ!

Νικος Δυοβουνιωτης, Πολιτικός μηχανικός, Κηφισιά

Το ιστορικό αποτύπωμα του Χριστόδουλου

Κύριε  διευθυντά
Το αρχιερατικό μνημόσυνο  του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστοδούλου, που ετελέσθη προσφάτως με την ευκαιρία της συμπληρώσεως ένδεκα ετών από την εκδημία του, μας έφερε στον νου μερικά σημάδια που άφησε με το έργο του στη ζωή της Εκκλησίας και του Εθνους μας.

(1. Εφερε στον λαό και, ιδιαίτερα κοντά στη νεολαία, την Εκκλησία και έδειξε έτσι ότι αυτή είναι και Εκκλησία του Δήμου και όχι μόνο Εκκλησία του θεολογικού σπουδαστηρίου και της Σκήτης.

(2. Με τις λαοσυνάξεις και τα τρία εκατομμύρια υπογραφές για το θέμα των ταυτοτήτων που συγκέντρωσε, έστησε ένα ανάχωμα κατά των επιδιώξεων των αντεκκλησιαστικών στοιχείων να ταπεινώσουν την Εκκλησία και να περιορίσουν την παρουσία της στη ζωή του Εθνους και του λαού μας. Οι πολιτικοί μας και οι διάφοροι «προοδευτικοί» που επιχειρούν και σήμερα να απομακρύνουν την Εκκλησία από τη ζωή μας, πιστεύω ότι παίρνουν σοβαρώς υπόψη, και ας μη το ομολογούν, τον όγκο των λαϊκών εκδηλώσεων που μπορεί να κινητοποιεί η Εκκλησία, όταν οι Προκαθήμενοί της έχουν το σθένος, όπως ο μακαριστός Χριστόδουλος, να αντιδράσουν στα σχέδια των εχθρών της.

(3. Εφερε σε σχέση ισοτιμίας την Εκκλησία της Ελλάδος με την παπική Εκκλησία με την επίσκεψη στην Ελλάδα του Πάπα από τον οποίο επέτυχε να ζητήσει συγγνώμη για την Τέταρτη Σταυροφορία και τις καταστροφές που προξένησαν στον ελληνισμό οι «σταυροφόροι».

(4. Με την ίδρυση ειδικού γραφείου στις Βρυξέλλες επέτυχε να ακούεται η φωνή της Εκκλησίας μας ως ισότιμου συνομιλητού απευθείας και χωρίς διάμεσο στην καρδιά της Ευρώπης.

(5. Απέτρεψε την υπαγωγή των Μητροπόλεων των κακώς λεγομένων «Νέων Χωρών», δηλαδή του μισού σχεδόν της Ελληνικής Επικρατείας και στη διοικητική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με ό,τι η υπαγωγή αυτή θα συνεπήγετο για την εθνική συνοχή και την ομοψυχία του λαού μας και για τις ευκαιρίες επεμβάσεως των Τούρκων στην εθνική μας ζωή.

(6. Επέτρεψε την ίδρυση Γραφείου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθήνα και έτσι εδημιούργησε μια επιπλέον δυνατότητα για την ανάπτυξη στενότερων σχέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος με τη Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως.

Με τις λιγοστές αυτές γραμμές είναι δυνατόν μόνο μια μικρή ιδέα να λάβουμε για το όλο έργο του, η πλήρης αξιολόγηση του οποίου ανήκει στην Ιστορία.

Ευαγγελος Ανδριανος, Επίτιμος αρεοπαγίτης, Καστόρειον Λακωνίας