Η εκπαίδευσή μας και ο αδύναμος κρίκος

Η εκπαίδευσή μας και ο αδύναμος κρίκος

Κύριε  διευθυντά

Είναι κοινός τόπος ότι οι τρεις κρίκοι του συστήματος της εκπαίδευσής μας  (δηλ. πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας   και  τριτοβάθμιας) είναι ασύνδετοι  και  αδύναμοι, με  αποτέλεσμα  η  θέση  που κατέχει η χώρα μας στον  σχετικό  πίνακα  του  ΟΟΣΑ να  είναι  κάτω  του  μέσου  όρου. Οσοι  γνωρίζουν  το  κλασικό  θεώρημα του  αδυνάτου  του  Κ. Arrow (βραβείο Nομπέλ 1971) δεν  θα εκπλαγούν  από  το  ακόλουθο  συμπέρασμα, που  ισχύει για  την  ελληνική  εκπαίδευση.Oι   επόμενες   πέντε   προτάσεις:

Α1: Οι  θέσεις  των  πολιτικών  κομμάτων  στα θέματα  της  εκπαίδευσης  είναι  ασύμβατες μεταξύ τους.

Α2: Το  ποσοστό  δαπανών  για  την  εκπαίδευση  είναι  πολύ  χαμηλό.

Α3: Ο  εκπαιδευτικός  σχεδιασμός  και  προγραμματισμός γίνεται  χωρίς  μέθοδο.

Α4: Τα  κίνητρα για τους  εκπαιδευτικούς  είναι   ασήμαντα.

Α5:  Εκπαίδευση σύγχρονη και  αποτελεσματική είναι αδύνατον να συνυπάρχουν.

Δεν  είναι γνωστό  εάν οι ιθύνοντες  της  Παιδείας έχουν επίγνωση αυτού του συμπεράσματος. Από  τις  πολιτικές  τους, των τελευταίων δεκαετιών, προκύπτει  ότι εφαρμόζουν παρασυνεπή (paraconsistent)  λογική.

Αντωνιος Παναγιωτοπουλος, Ομότιμος  καθηγητής Πανεπιστημίου  Πειραιώς

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή