Υλη δυσνόητη, φορτική, βάσανο των μαθητών και άγχος των γονέων

Υλη δυσνόητη, φορτική, βάσανο των μαθητών και άγχος των γονέων

Κύριε διευθυντά

Μέσω της «Καθημερινής» απευθύνομαι εν είδει ανοικτής επιστολής στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου: «Πριν από λίγες ημέρες έτυχε να ακούσω τον συνάδελφό σου καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη σε μία εκπομπή του διαύλου (όχι “καναλιού”) ΚΟΝΤΡΑ, που αναφερόταν στη σύγχρονη σχολική εκπαίδευση. Μεταξύ των άλλων συγκράτησα το ακόλουθο σχόλιο: Η Παιδεία σήμερα πάσχει από ανεπάρκεια χρόνου διδασκαλίας και διδακτικού προσωπικού, ποιοτική και ποσοτική.  Και σκέπτομαι πως, με πρώτη θεώρηση, ο κ. Μπαμπινιώτης έχει δίκαιο: Φτάνει να διαβεί κανείς τις θύρες των φροντιστηρίων για να διαπιστώσει πως εκείνα τα παιδιά, σε μια ασφυκτική προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρόνο και… καθηγητές, καταφεύγουν στις αίθουσες των ιδιωτικών… πανεπιστημίων! Και ο μεν κ. Μπαμπινιώτης δεν φαίνεται να αξιολόγησε την αιτία του κακού αν και φοίτησε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ανοιξε όμως, συ, για παράδειγμα, ένα σχολικό βιβλίο Ανθρωπολογίας/Βιολογίας: όπου, ανερυθρίαστα, παρελαύνουν τάγματα ανωτάτων βιολογικών και ιατρικών γνώσεων, καταλλήλων μόνον για τους πτυχιούχους βιολόγους/ιατρούς.

Το ίδιο, ίσως και χειρότερο, ισχύει και για τη Φυσική, τα Μαθηματικά και τη Χημεία, εκεί κι αν εκτυλίσσεται το μαθησιακό μαρτύριο: ύλη δυσνόητη, σχολαστικά φορτική, ασκήσεις απαγχονιστικές… Και η πολιτεία, με κύριο μέλημα να καλύψει την ανεπάρκειά της σε τριτοβάθμια ποσοτική χωρητικότητα, αποδέχεται και υιοθετεί τη σφαγή των Πανελλαδικών με τα δίκοπα σχολικά κατασκευάσματα…

Οχι, υπουργέ μου: Καλύτερα θα έκανες, αντί για όλα τα μέτρα για τα οποία –δικαίως ή αδίκως– σε κατηγορούν, να λάβαινες υπ’ όψιν ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν χρειάζεται να παράγει επιστήμονες, αλλά άτομα ικανά να γίνουν επιστήμονες.

Κατ’ επέκταση, είναι εγκληματικό ο σημερινός μαθητής του Λυκείου (και μετέπειτα σπουδαστής) να βγαίνει στην κοινωνία ψυχολογικά παραμορφωμένος από σχολική κακομεταχείριση. Ναι, κύριε Γαβρόγλου: Τόλμησε να μπεις στον θεοσκότεινο χώρο των σχολικών “μεταπτυχιακών” συγγραμμάτων. Αυτό θα ωφελούσε τη δική σου πανεπιστημιακή και κυβερνητική επιφάνεια πολύ περισσότερο από τις εκδρομές και τα “άνευ εξετάσεων”»…

Ιωαννης Κανδυλας, MD, PhD, τέως διευθυντής καρδιολόγος, Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή