ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Γωνία καινοτομίας και μάρκετινγκ

gonia-kainotomias-amp-nbsp-kai-marketingk-2289967

Κύριε διευθυντά
Η καινοτομία και το μάρκετινγκ είναι ένα ζευγάρι ταχυτήτων που δουλεύουν μαζί και το οποίο κινεί την επιχειρηματική μηχανή  προς τα εμπρός. Για να γίνει αυτό, η καινοτομία πρέπει να ενταχθεί εντός της συνολικής κουλτούρας της επιχείρησης και να έχει ως αποτέλεσμα να κινείται στο πλαίσιο της στρατηγικής μάρκετινγκ της επιχείρησης. Αυτή η συνεργατική προσέγγιση του μάρκετινγκ και της καινοτομίας βοηθάει στη δημιουργία ιδεών και την προσφορά τους στην αγορά. Γι’ αυτό χρειάζεται μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ καινοτομίας και μάρκετινγκ.

Ο σύγχρονος ορισμός του μάρκετινγκ περιλαμβάνει κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με την απόκτηση και τη διατήρηση πελατών. Αυτή είναι η διαφορά από παραδοσιακής απόψεως ότι μάρκετινγκ ήταν ιδιαίτερα διαφήμιση ή πωλήσεις. Το μάρκετινγκ στοχεύει στην επίδραση της εξυπηρέτησης του πελάτη και ότι είναι καταναλωτής. Ο παράγοντας της ανάπτυξης απαντά στην ερώτηση τι μπορώ να πράξω σήμερα για να προσφέρω στους πελάτες μου ένα μεγαλύτερο πλεονέκτημα ή όφελος για να τους φέρω πιο κοντά στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο αυτοί επιθυμούν. Αυτό είναι μια ερώτηση που απαντάται μέσω της καλύτερης συνεργασίας των στελεχών του μάρκετινγκ και της καινοτομίας. Το μάρκετινγκ ασχολείται με το τι γίνεται, τι δεν γίνεται και τι χρειάζεται να γίνει. Είναι δηλαδή στη συνοριακή γραμμή μεταξύ επιχείρησης και αγοράς, ενώ η καινοτομία είναι στην εσωτερική γραμμή της επιχείρησης προσφέροντας ιδέες και δυνατές λύσεις. Γι’ αυτό σήμερα η καινοτομία θεωρείται ένα νέο εργαλείο του μάρκετινγκ.

Τέλος, πρέπει να θυμηθούμε ότι ο διάσημος Peter Drucker ανέφερε εδώ και πάρα πολλά χρόνια ότι επειδή σκοπός της επιχείρησης είναι να «δημιουργήσει» πελάτες, έχει δύο και μόνο δύο βασικές λειτουργίες: το μάρκετινγκ και την καινοτομία. Αυτή η θεώρηση πρέπει να αποτελεί το αύριο της ελληνικής οικονομίας.

Νικολαος Παπαβασιλειου, Ομότιμος καθηγητής Μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών