Iστορία για Νομπέλ γραφειοκρατίας

Iστορία για Νομπέλ γραφειοκρατίας

Κύριε διευθυντά

Είμαι κάτοχος κάρτας ελεύθερης στάθμευσης και, ως συνήθως, στάθμευσα στην επιτρεπόμενη θέση. Στο παρμπρίζ είδα αυθημερόν μια κλήση για παράνομη στάθμευση και επιβολή προστίμου 40 ευρώ. Σε λίγες ημέρες πήγα στο κατάστημα δημοτικής στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου στον πρώτο όροφο και η αρμοδία υπάλληλος έλεγξε την κάρτα μου και παράλληλα την κλήση, όπου αναφερόταν η οδός στάθμευσης. Με παρέπεμψε στην παρακαθήμενη υπάλληλο, η οποία μου υπέδειξε να καταθέσω έγγραφη ένσταση και ακολούθως με τον σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου να απευθυνθώ στον προϊστάμενο, του οποίου το γραφείο είναι στον τρίτο όροφο. Το ασανσέρ ήταν εκτός λειτουργίας και με τα πόδια ανέβηκα στον τρίτο όροφο στο γραφείο του προϊσταμένου. Η ευειδής γραμματέας παρέλαβε την ένσταση και την κλήση και διασταύρωσε στη διπλανή αίθουσα τα στοιχεία κλήσης και άδειας στάθμευσης. Ακολούθως μου ανακοίνωσε ότι όλα είναι εντάξει για τη διαγραφή του προστίμου και ότι όφειλα περαιτέρω να απευθυνθώ στο δημαρχείο, οδός Λιοσίων αρ. 10.

Διαμαρτυρήθηκα για την ταλαιπωρία, έλαβα ως απάντηση «έτσι γίνεται» και τέλος μου σύστησε ν’ απευθυνθώ στον ίδιο τον προϊστάμενο στο διπλανό γραφείο. Αυτός, με άκουσε, μάλλον βλοσυρά και, όταν στις διαμαρτυρίες μου προσέθεσα τα χρόνια της ηλικίας μου, υποχώρησε και μου είπε «καλώς, θα τα διαβιβάσουμε υπηρεσιακώς».

Ο διευθυντής Δημοτικών Προσόδων με πληροφόρησε εγγράφως ότι «προχωράμε τις απαραίτητες ενέργειες ικανοποιήσεως του αιτήματος κατ’ εφαρμογήν των αρχών της χρηστής διοίκησης» και ότι τα σχετικά θα αποσταλούν στο Δημοτικό Συμβούλιο για διαγραφή.

Στη συνέχεια, η διευθύντρια της Δημοτικής Αστυνομίας με έγγραφο προς τη Διεύθυνση Δημοτικών Προσόδων και κοινοποίηση: 1) Γραφείο Αντιδημάρχου Κέντρου, 2) Γραφείο Γενικού Γραμματέα, 3) Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας και σε μένα, αναφέρει ότι πρέπει «να επανεξετασθεί και ανακληθεί η έκθεση παράβασης». Στο τέλος του εγγράφου προστίθεται ότι «παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενέργεια άπτεται των αρμοδιοτήτων μας». Επισημαίνω πόσο με εντυπωσίασε αυτό το «άπτεται των αρμοδιοτήτων τους» και «κατ’ εφαρμογήν των αρχών της χρηστής διοίκησης», ενώ θα έπρεπε να γράφει των αρχών της άχρηστης διοίκησης.

Δεν γνωρίζω εάν η οργάνωση της διαδικασίας ερείδεται αποκλειστικά σε κανονιστικές πράξεις του Δήμου Αθηναίων ή και σε υπουργικές αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση, είναι άξιο θαυμασμού το γεγονός ότι για την έκδοση μιας απλής διοικητικής πράξης ασχολήθηκαν πέντε δημοτικές υπηρεσίες και περισσότεροι υπάλληλοι!

Κατά τα λοιπά, η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τη χώρα…

Χρηστος Πετροπουλος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή