Το λεωφορείο χωρίς οδηγό

Κύριε διευθυντά

Σύμφωνα με άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη (Π.Μ.) που δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή» της Κυριακής 11-10-2015, το Μέτωπο Λαού Τρικάλων, οι «συνοδοιπόροι του Λαφαζάνη», οι «ποικιλώνυμες» πρωτοβουλίες και επιτροπές πολιτών και τα αντιμνημονιακά κινήματα αποτελούν το «μέτωπο του αναχρονισμού» (που είναι και ο τίτλος του άρθρου) ή ακόμα την «παλαβή Αριστερά»!  Πρόκειται για «πειρατικά κινήματα» που «ανθούν στη χώρα με πολλά ψεύδη και υπό την ανοχή όλων μας», συνεχίζει ο γνωστός για τις νεοφιλελεύθερες απόψεις του αρθρογράφος της «Καθημερινής», ενώ όσοι συμμετέχουν σ’ αυτά αποκαλούνται «προοδευτικάριοι»! Ο λόγος είναι γιατί –κατά τον Π.Μ.– «(μας) αποτρέπουν να δοκιμάσουμε οτιδήποτε καινούργιο για να λύσουμε τα παλιά προβλήματα». Γιατί «σε κάθε βήμα προόδου, είναι εκεί: θα ψευδολογήσουν, θα κινδυνολογήσουν»! Κι ακόμα, γιατί χαρακτηρίζουν τις «αλλαγές» –αυτές που τόσο αγαπά ο κ. Π.Μ.– «νεοφιλελεύθερες» και τις αντιμάχονται, ενώ, κατά τον εκπρόσωπο του τούρμπο νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, θα έπρεπε να τις αποδέχονται ασυζητητί, αφού αυτές επιχειρούνται από τις εκλεγμένες και νόμιμες δημοτικές αρχές ή κυβερνήσεις.

Με αυτές τις ιδέες και απόψεις του και χωρίς να γνωρίζει ή προσποιούμενος άγνοια γύρω από βασικές πλευρές του θέματος, ο κ. Π.Μ. κατηγορεί και επιτίθεται λυσσασμένα στο Μέτωπο Λαού για τον αγώνα του να διακοπεί αμέσως το απαράδεκτο πείραμα του λεωφορείου χωρίς οδηγό:

Αγνοεί ή αδιαφορεί εσκεμμένα ότι οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έχουν γίνει στους κεντρικούς δρόμους για τη διέλευση των 4 οχημάτων του πειράματος έχουν δημιουργήσει πρωτοφανή συμφόρηση, καθημερινή ταλαιπωρία σε οδηγούς και πεζούς και σοβαρούς κινδύνους ατυχημάτων. Φαίνεται όμως πως η καθημερινότητα των απλών πραγματικών ανθρώπων αφήνει παγερά αδιάφορο τον ιδεοληπτικό κ. Π.Μ. Το Μέτωπο Λαού και οι αντιδρώντες Τρικαλινοί προφανώς και δεν είναι γενικώς κατά των νέων τεχνολογιών, πιλοτικών προγραμμάτων και πειραμάτων. Η Δημοτική Αρχή Τρικκαίων θα μπορούσε το «ευρωπαϊκό πείραμά» της να το πραγματοποιήσει εκτός κέντρου πόλης, χωρίς τα μύρια προβλήματα που δημιουργούνται τώρα. Προτίμησε όμως –επειδή κουβαλάει και αυτή τα μυαλά του Πάσχου Μανδραβέλη– να μετατρέψει την πόλη μας σε ανοιχτό υπαίθριο εργαστήριο και τους Τρικαλινούς σε πειραματόζωα, με το ζόρι!

Η αγανάκτηση, ο θυμός, ακόμα και η οργή των Τρικαλινών κατά του πειράματος είναι καθολική, αναμφισβήτητα. Βγάζει μάτι σε όποιον γυρίζει στην πόλη. Γι’ αυτό και η αθρόα συλλογή υπογραφών από το Μέτωπο Λαού.

Περαιτέρω, ο μεγαλοδημοσιογράφος Π.Μ., καίτοι ολοφάνερα εκπρόσωπος της ολιγαρχίας και της ελίτ ο ίδιος, μας αρνείται το δικαίωμα να επικαλούμαστε τον λαό, τους ιστορικούς αγώνες του και ονομασίες που να περιέχουν το «λαός, λαϊκός κ.λπ.»! Εκεί όμως που πραγματικά αυτοαποκαλύπτεται ποιανών συμφέροντα εκφράζει και εξυπηρετεί ο πολύς κ. Π.Μ. είναι όταν χαρακτηρίζει «μεγάλα λόγια» και «κινδυνολογίες» τα «περί μνημονιακής Ελλάδας, όπου τα οικονομικά, κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών κατακρεουργούνται…». Τα ταξικά του γυαλιά τον εμποδίζουν να δει την πραγματικότητα που ζούμε εμείς ο λαός.

Τέλος, θα ήταν ενδιαφέρον για τον Π.Μ. να μάθαινε πως όσον αφορά το Μέτωπο Λαού Τρικάλων, που μήτρα του είναι το κίνημα κατά των διοδίων, που στην κορύφωσή του ένα εκατομμύριο οδηγοί αρνούνταν να τα πληρώσουν, τα μέλη και οι φίλοι του προέρχονται από διάφορους πολιτικούς κομματικούς χώρους και σήμερα μετράει 5,5 χρόνια συνεχούς παρουσίας και δράσης, όσα και τα μνημόνια, εναντίον τους.

Χρηστος Σταμοπουλος – Δικηγόρος, Μέλος του Μετώπου Λαού Τρικάλων

Απάντηση

Πολλά λέει ο κ. Σταμόπουλος, σε ένα δεν απαντάει: με ποια διαδικασία ο ίδιος και η παρέα του χρίσθηκαν λαός, αφού «το Μέτωπο Λαού Τρικάλων, που μήτρα του είναι το κίνημα κατά των διοδίων που στην κορύφωσή του ένα εκατομμύριο οδηγοί αρνούνταν να τα πληρώσουν», πήρε μόλις 1,8% στις πρόσφατες εκλογές. Επιπλέον: αφού στα Τρίκαλα δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων, εναντίον ποίων αγωνιζόταν η παρέα του Μετώπου, πού βρέθηκε το ένα εκατομμύριο οδηγών που στήριζαν τους αγώνες του;

Πασχος Μανδραβελης

Τηλεόραση και πολιτικός λόγος

Κύριε διευθυντά

Οι εκλογές τελείωσαν. Ο κυρίαρχος ελληνικός λαός (άρθρο 1 Συντάγματος) εξέφρασε τη βούλησή του και αποφάσισε ως λύση τη συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας.

Σήμερα, απαλλαγμένοι από τις προεκλογικές σκοπιμότητες και εξαγγελίες, μπορούμε ελεύθερα και ανεπηρέαστα να διατυπώσουμε μερικές σκέψεις, απόψεις και θέσεις σχετικά με τη στάση, την παρουσίαση, τη συμπεριφορά και τον πολιτικό λόγο των υποψηφίων βουλευτών. Η πραγματοποίηση των εκλογών με λίστα και όχι με σταυρό προτίμησης είχε ως συνέπεια αρκετές μεταβολές και αλλαγές στη διεξαγωγή του προεκλογικού αγώνα. Διεξήχθη, κατά κανόνα, με την παρουσίαση των υποψηφίων στις οθόνες των τηλεόρασεων, με μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα και στις σελίδες της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Οι διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα είναι ποικίλα.

Ιδιαίτερα επισημαίνονται οι περιπτώσεις της παρουσίας παιδιών, παρά τις σχετικές συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη στην από 3-9-2015 επιστολή του «να αποφεύγεται η φωτογράφηση και μαγνητοσκόπηση των πολιτικών με παιδιά, καθώς και η εμφάνιση και η συμμετοχή των παιδιών σε πολιτικά μηνύματα, διαφημίσεις, αφίσες, προεκλογικές ομιλίες και εκδηλώσεις».

Ομοίως, συνεχής ήταν η υποβάθμιση και απαξίωση του πολιτικού λόγου, δεδομένου ότι παρακολουθήσαμε με θυμό, θλίψη, απογοήτευση και απελπισία υστερικές φωνές, αλληλοκατηγορίες, προσβολές, απειλές και πομπώδεις αποχωρήσεις από τις συζητήσεις.

Γίναμε μάρτυρες ακραίων καβγάδων, ασύλληπτων και ασυνήθιστων εκφράσεων και απερίγραπτων χαρακτηρισμών, όπως «προδότες», «δωσίλογοι», «γερμανοτσολιάδες» κ.λπ. Στις περισσότερες περιπτώσεις απουσίαζαν παντελώς τα επιχειρήματα, η λογική, η γόνιμη κριτική, η ευπρέπεια και ο σεβασμός τόσο μεταξύ τους όσο και προς τους τηλεθεατές.

Καταδείχθηκε από την παρουσίαση των υποψηφίων η χαμηλή μέχρι ανύπαρκτη ποιότητα του πολιτικού τους λόγου, όπως και η αδυναμία συνειδητοποίησης της κρισιμότητας και της αγωνίας των πολιτών. Οι περισσότεροι αδυνατούσαν να κατανοήσουν την αγωνία της επιβίωσης και την ανασφάλεια που αισθάνονται η ελληνική οικογένεια και οι συνταξιούχοι, τον θυμό του βιοπαλαιστή, την απόγνωση του ελεύθερου επαγγελματία, του μικρομεσαίου επιχειρηματία και του αγρότη, την απελπισία του ανέργου και του νέου επιστήμονα.

Βέβαια, δεν είμαι θιασώτης της απαξιωτικής αρχής «όλοι το ίδιο είναι», αφού πολλοί πολιτικοί διακρίνονται και ξεχωρίζουν για το ήθος, την σοβαρότητα, την υπευθυνότητα, τη σωφροσύνη, την ευρυμάθεια, τα επιχειρήματα και τιμούν τον διάλογο. Ομιλούν και προβάλλουν λογικές θέσεις και συμβάλλουν σημαντικά στην πραγματική ενημέρωση. Αποφεύγουν την επιθετικότητα, τον χλευασμό και την εύκολη απόρριψη του συνομιλητή τους.

Οι άρχοντες της δημοκρατίας είναι απαραίτητο να διαθέτουν όραμα, διορατικότητα, δύναμη χαρακτήρα και αυτοπεποίθηση και να μην παρουσίαζονται ως «έμποροι της ελπίδας και ρήτορες της συμφοράς».

Νικολαος Ζαρκαδας – Υποστράτηγος ε.α. – Θεσσαλονίκη

Tα Θρησκευτικά

Kύριε διευθυντά

Διαρρέεται, ψιθυρίζεται, γράφεται και ακούγεται πως το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Eρευνας ετοιμάζεται για… κάποιες «αλλαγές» στο μάθημα των Θρησκευτικών!

Yπενθυμίζεται λοιπόν στους κυρίους αυτούς, αλλά και στον κ. πρωθυπουργό, πως στη συντριπτική μας πλειοψηφία (άνω του 90%) ως λαός, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των ψηφοφόρων του ΣYPIZA (εξαιρουμένων, φυσικά, εκείνων των μελών και των αξιωματούχων του κόμματος που δηλώνουν άθεοι), είμαστε θρησκευόμενοι και χριστιανοί ορθόδοξοι μάλιστα! Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνούν πως η συγκυβέρνηση κυβερνάει με μόνο το 39,22% και χάρη στο bonus των 50 εδρών που ως αντιπολίτευση λοιδορούσε… Eξάλλου και στην Eυρώπη και σε ολόκληρη την οικουμένη οι άθεοι και οι κομμουνιστές αποτελούν μια πολύ μικρή μειοψηφία.

Aυτός ίσως είναι και ο λόγος που τον τελευταίο καιρό ο κ. Aλ. Tσίπρας «ερωτοτροπεί», και πολύ καλά κάνει, με τους Eυρωπαίους Σοσιαλιστές.

Φριξος Δημου – Πλοίαρχος E.N.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή