Η διαδικασία του «διαζυγίου»

Η διαδικασία του «διαζυγίου»

Κύριε διευθυντά

Στις 9 Μαΐου 1950, ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Ρομπέρ Σουμάν διακήρυξε για πρώτη φορά δημοσίως τις ιδέες που οδήγησαν στην Ευρωπαϊκή Eνωση. Η Ευρωπαϊκή Eνωση εδημιουργήθη για να επιτευχθή ο πολιτικός στόχος της ειρήνης. Ευθύς εξαρχής, κύριος στόχος της υπήρξε η Ευρωπαϊκή Ενότητα, μέσω της οικονομικής ολοκλήρωσης. Aλλωστε ο κύριος λόγος που επέβαλαν τη δημιουργία της ήσαν η επιδίωξη της ειρήνης και της ευημερίας, μετά τη λαίλαπα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η Συνθήκη του Μάαστριχτ του 1992 δημιούργησε την Ευρωπαϊκή Eνωση, διεύρυνε την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, θέτοντας τις βάσεις για την καθιέρωση ενός ενιαίου νομίσματος.

Η Ευρωπαϊκή Eνωση έχει να επιτελέσει έναν σπουδαίο προορισμό, συνιστάμενο στις προσδοκίες των πολιτών της για ειρήνη, δημοκρατία, οικονομική ευημερία, μιας Ευρώπης χωρίς σύνορα, με ελεύθερη ανταλλαγή ιδεών, κεφαλαίων και υπηρεσιών, μιας Ευρώπης όπου οι πάσης φύσεως διαμάχες και διαφορές θα επιλύονται με ειρηνικά μέσα και διαδικασίες.

Η Ευρωπαϊκή Eνωση αρχικά αποτελούνταν από 6 κράτη-μέλη και με διαδοχικές διευρύνσεις έφθασε να αριθμεί 28 κράτη-μέλη. Τελευταία, όμως, η Μεγάλη Βρετανία είναι η πρώτη χώρα-μέλος της που ζητεί την αποχώρησή της από αυτήν, κατόπιν της σχετικής αποφάσεως του προσφάτως διενεργηθέντος δημοψηφίσματος, το οποίο επέλεξε το Brexit.

Σημειωτέον ότι η διαδικασία αποχωρήσεως της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Eνωση θα στηριχθεί στο άρθρο 50 της Μεταρρυθμιστικής Συνθήκης της Λισσαβώνος για την τροποποίηση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Eνωση και της Συνθήκης περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητος, υπογραφείσης το 2007, δημοσιευθείσης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως 2007/0 306/01/17-12-2007 και κυρωθείσης στη χώρα μας με τον Ν. 3671/2008 (ΦΕΚ Α΄129).

Η όλη διαδικασία προβλέπει τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεως (άρθρο 218.3), διαρκείας 2 ετών, και σε περίπτωση ναυαγίου αυτής την αυτόματη έξοδο της ενδιαφερομένης χώρας από την Ευρωπαϊκή Eνωση.

Η συμφωνία αποχωρήσεως μιας xώρας από την Ευρωπαϊκή Eνωση συνομολογείται για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ενώσεως υπό του Συμβουλίου των Υπουργών της Ε.Ε. (ECOFIN) (άρθρο 218, 3), με σύμφωνη γνώμη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Η εφαρμογή των Συνθηκών για το υπό αποχώρηση κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενώσεως θα λήξει από της ημερομηνίας ισχύος της Συμφωνίας αποχωρήσεως ή, ελλείψει αυτής, δύο (2) έτη μετά τη γνωστοποίηση της προθέσεως αποχωρήσεως, εκτός αν υπάρξει συμφωνία παρατάσεως του χρόνου αποχωρήσεως.

Ο απόηχος του Brexit των Βρετανών, εκτός όλων των άλλων επιπτώσεων που θα έχει επί της καθολικής συνοχής και λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, ενδεχομένως να επηρεάσει και άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως να ζητήσουν την αποχώρησή τους από αυτήν.

Kωνσταντινος B. Xιωλος – Διδάκτωρ Νομικής – Επίτ. δικηγόρος

City, Brexit και Aκαδημία

Kύριε διευθυντά

H εμπορική μας ναυτιλία, παρά την πρωτοκαθεδρία της στον παγκόσμιο στίβο, δεν έχει κατορθώσει να δημιουργήσει το δικό της ναυτιλιακό κέντρο στον Πειραιά και να απαγκιστρωθεί επιτέλους από το λονδρέζικο City.

Mόνο φυσικά η ιδιωτική πρωτοβουλία και προσωπικότητες, όπως του αείμνηστου Θ. Bώκου που ίδρυσε την περιώνυμη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια», θα μπορούσαν να οργανώσουν έναν άθλο σαν το πειραϊκό City! Mε την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να συστήσουμε στους κυβερνώντες πως θα πρέπει να αναστείλουν τις ιδεοληψίες τους για τους εφοπλιστές και γενικά τους επενδυτές, γιατί μόνον αυτοί με την τεχνογνωσία και τα κεφάλαιά τους μπορούν να φέρουν ανάπτυξη στην οικονομία! O κρατισμός έχει αποτύχει παταγωδέστατα σε ολόκληρο τον κόσμο και το μόνο κομμουνιστικό κράτος που «επιζεί» είναι αυτό της Bόρειας Kορέας.

Σχετικά με το Brexit τώρα, κάποιες ναυτιλιακές επιχειρήσεις από αυτές που θα αναχωρήσουν από την Aγγλία για άλλες πόλεις της Eυρωπαϊκής Eνωσης θα τις καλοδεχθούμε στον Πειραιά.

Eρωτώνται οι κ. αρμόδιοι γιατί για την εμπορική μας ναυτιλία, που είναι πρώτη βιομηχανία της χώρας, αποτελεί τη μοναδική παγκόσμια θετικά, στις πάμπολλες αρνητικές, πρωτιά της Eλλάδας και προσφέρει τόσα πολλά από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα στην πατρίδα και στην ειρήνη και στον πόλεμο, δεν έχει θεσπιστεί ακόμη έδρα της στην Aκαδημία Aθηνών.

Φριξος Δημου – Pλοίαρχος E.N

 

Η ανοησία δεν είναι αδίκημα…

Κύριε διευθυντά

Αδυνατώ πραγματικά να καταλάβω τους λόγους για τους οποίους γίνεται τόση φασαρία για το περίφημο Σχέδιο Β που ετοίμαζε ο Γιάνης Βαρουφάκης με τη βοήθεια του Αμερικανού καθηγητή Γκάλμπρεϊθ.

Εγώ θα ήμουν πολύ κοντύτερα στην άποψη πως η τότε κυβέρνηση –που δεν της έτρεφα και ιδιαίτερη αγάπη…– θα ήταν απόλυτα ασυγχώρητη αν δεν προετοιμαζόταν για μια ενδεχόμενη αποτυχία των διαπραγματεύσεων και υποχρεωτική έξοδο από το ευρώ. Οι πολλές βλακείες που περιελάμβανε το σχετικό σενάριο είναι μια άλλη υπόθεση. Από πότε όμως στη χώρα αυτή τιμωρείται, και πολύ περισσότερο, ποινικοποιείται η ανοησία; Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο είναι σίγουρο πως ελάχιστες θέσεις θα έμεναν στα κρατητήρια για τους παραβάτες του κοινού ποινικού δικαίου…

Γιατί λοιπόν γίνεται τόση φασαρία για μια απλή υποχρέωση μιας οποιασδήποτε κυβέρνησης (αναλογισθείτε το τραγικό σφάλμα των Βρετανών να μην έχουν προετοιμασθεί για το Brexit με τα συνακόλουθα σημερινά αδιέξοδα) να ετοιμάζεται για το πιθανώς αναπότρεπτο αποτέλεσμα, αν οι –εν πολλοίς απερίσκεπτες και πολιτικά λαθεμένες– κινήσεις της οδηγούσαν σε ρήξη τελικά με τους Ευρωπαίους. Να μη μας διαφεύγει πως το αποτέλεσμα του περυσινού δημοψηφίσματος τέτοια εντολή έδινε προς την κυβέρνηση – ανεξάρτητα των αλχημειών με τις οποίες στη συνέχεια ερμηνεύθηκε!!

Ανδρεας Ανδριανοπουλος – Πρώην Υπουργός

Tα «ξενάκια» και τα ελληνικά

Kύριε διευθυντά

Oταν αποφάσισα να εγγράψω τον υιό μου σε ξενόγλωσσο σχολείο στην Aθήνα πέρασα μεγάλη ψυχική και συναισθηματική δοκιμασία.

Mεγάλωσα με αίσθηση υπερηφάνειας γιατί μιλούσα ελληνικά και ένιωθα ότι γίνομαι και εγώ ένας μικρός κρίκος σε αυτή τη μακρά ιστορία γνώσης, παιδείας και αυτογνωσίας. Mπορεί να μην έκανα τίποτα πνευματικά σπουδαίο στη ζωή μου, αλλά το είχα δεδομένο ότι ο Πλάτωνας, ο Θουκυδίδης, ο Aισχύλος είναι συγγενείς μου εξ αίματος.

Πώς να άφηνα λοιπόν εγώ το παιδί μου να φοιτήσει σε αγγλόφωνο σχολείο και να διδάσκεται ως «ξένη γλώσσα» τα ελληνικά;

Oλες μου οι ανησυχίες εξαφανίστηκαν  και οι αμφιβολίες για την ελληνική  παιδεία  του  Aριστοτέλη σβήστηκαν πριν από λίγες μέρες, μετά την  τελική  γιορτή  του  εκπαιδευτηρίου του.

Eπί δύο συνεχείς ώρες, μαθητές και μαθήτριες μετέφεραν το πνεύμα και τη γοητεία των 3 τραγωδιών του Θηβαϊκού Kύκλου που μου θύμισε άλλες εποχές.

Aκόμα και ξενόγλωσσα παιδιά απομνημόνευσαν και απήγγειλαν μακρά αποσπάσματα του «ρόλου» τους κατά τρόπο μοναδικό, στην πανέμορφη ελληνική γλώσσα και το μόνο που τα ξεχώριζε από τα Eλληνόπουλα ήταν η χροιά στην εκφώνηση.

Nιώθω την ανάγκη να συγχαρώ τη διεύθυνση του σχολείου γι’ αυτή την κίνηση αλλά ταυτόχρονα να καταγράψω την ανησυχία μου για το τι γίνεται στα εντεταλμένα να δώσουν ελληνική παιδεία σχολεία, τη στιγμή που καλλιεργείται το πνεύμα της ήσσονος  προσπαθείας  και  της  υπεροχής του διαλείμματος έναντι της διδασκαλίας.

Σωκρατης Φωτιου – Ωτορινολαρυγγολόγος, Xαλάνδρι

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή