Το σύστημα… είναι γκαζοζέν

Το σύστημα… είναι γκαζοζέν

Κύριε διευθυντά

Εβδομάδες τώρα μας ταλαιπωρούν από το αρμόδιο υπουργείο εξαγγέλλοντας ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα αλλάξουν προκειμένου να ευνοηθούν τα υπερήλικα και ρυπογόνα αυτοκίνητα με τους μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρες των οποίων οι πινακίδες έχουν κατατεθεί και για τα οποία το ελληνικό Δημόσιο κόπτεται να ξαναβγούν στους δρόμους, ώστε να μας πνίγουν στους ρύπους και να καταναλώνουν 1 λίτρο καυσίμου για κάθε 5 χιλιόμετρα. Φαίνεται να είναι εξαιρετικά δυσχερές για τους αρμοδίους του υπουργείου να κατανοήσουν ότι αποσύρθηκαν όχι βεβαίως λόγω των υψηλών τελών κυκλοφορίας αλλά κυρίως για το τεκμήριο και γιατί η συντήρησή τους απαιτεί κάθε φορά μια μικρή περιουσία, το κόστος του καυσίμου μηνιαίως μπορεί να ισοδυναμεί με το σύνολο του αντιστοίχου εισοδήματος του κατόχου και γιατί τα ασφάλιστρα είναι επίσης επαχθέστατα.  Η βούληση αυτής της αλλαγής εμφανίστηκε μάλιστα σαν δημοκρατική ευαισθησία, βάσει των όσων δήλωσε ο προσφάτως απομακρυνθείς αναπληρωτής υπουργός, ο οποίος μας είπε ότι δεν είναι δίκαιο ένα αυτοκίνητο του οποίου η αγοραστική αξία βρίσκεται στο ύψος των περίπου 500 ευρώ, επειδή κανείς βέβαια δεν ενδιαφέρεται να το αποκτήσει, να πληρώνει για τέλη κυκλοφορίας ποσό πολύ μεγαλύτερο από την αξία του. Προχώρησε μάλιστα και στην επίσης ενδιαφέρουσα σκέψη ότι είναι δικαιότερο να επιβαρυνθούν με πρόσθετα τέλη, ώστε να καλυφθεί η αντίστοιχη απώλεια εσόδων, εκείνοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων οι οποίοι αγόρασαν καθαρά και χαμηλής κατανάλωσης αυτοκίνητα προκειμένου να περιορίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και ταυτόχρονα να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στη βελτίωση της δημόσια υγείας.  Με βάση αυτούς τους υψηλής διανόησης και κοινωνικής ευαισθησίας συλλογισμούς μας βομβάρδιζαν με διαφορετικές επικείμενες εκδοχές των τελών κυκλοφορίας του έτους 2017 μέχρις ότου έγινε ο ανασχηματισμός. Τότε, ω του θαύματος, ο νέος υπουργός ανακάλυψε ότι αυτοί οι σχεδιασμοί είναι ανέφικτο να εφαρμοσθούν λόγω του ότι ο βραδυκίνητος μηχανισμός των αρμοδίων υπηρεσιών δεν προλαβαίνει να τους υλοποιήσει, κάτι που φαίνεται ότι ο απελθείς ομόλογός του δεν το είχε καν υποπτευθεί.  Ετσι λοιπόν θα εφαρμοστεί και το 2017 το σοφό και δοκιμασμένο σύστημα που εφαρμόστηκε το 2016, σύμφωνα με το οποίο δύο ολόιδια τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα εξαιρετικά οικονομικά στη λειτουργία τους και με ελάχιστους εκπεμπόμενους ρύπους αγορασμένα την ίδια ημέρα αλλά που κυκλοφόρησαν με διαφορά 48 ωρών το ένα από το άλλο θα πληρώσουν και φέτος για τέλη κυκλοφορίας το μεν πρώτο 192 ευρώ, το δε δεύτερο θα απαλλαγεί λόγω χαμηλών εκπομπών CO2.  Οσοι αμφιβάλλουν για του λόγου το αληθές, ας το ελέγξουν. Το παράδειγμα αναφέρεται σε δύο απολύτως όμοια υβριδικά αυτοκίνητα με κινητήρα 1800 κ.ε. και εκπομπές CO2 89 γρ./χλμ. τα οποία κυκλοφόρησαν το μεν πρώτο το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010, το δε δεύτερο τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010.  Δυστυχώς ούτε αυτές τις ανοησίες δεν κατέστη δυνατό να διορθώσει αυτό το ταλαίπωρο σύστημα – γκαζοζέν ύστερα από έναν ολόκληρο χρόνο εφαρμογής τους.  Τι άλλο χρειάζεται άραγε για να πεισθούμε ότι είμαστε άξιοι της μοίρας μας;

Διονυσιος Νεγκας – Ναυπηγός – Μηχανικός

«Και ο διχασμός που έσπειρε ο Τραμπ;»

Κύριε διευθυντά

Αν κατάλαβα καλά το άρθρο του κ. Μιχάλη Καρλούτσου στην εφημερίδα σας «God bless America! Και την Ελλάδα όμως…» έμμεσα μας προτείνει να αγνοήσουμε και να ξεχάσουμε τους διχαστικούς λόγους που ξεστόμισε ο υποψήφιος Τραμπ στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας εναντίον ομάδων συνανθρώπων του, αφού δεν ανέφερε καθόλου αυτό το θέμα.  Προτείνει να τον αντιμετωπίσουμε σαν έναν αξιόλογο οραματιστή που «έπιασε» τον σφυγμό της χώρας του και υπόσχεται την πολυπόθητη πολιτική «αλλαγή», μια λέξη προσφιλή αλλά και αμφιλεγόμενη για το ελληνικό κοινό.

Και να χαρούμε από το γεγονός ότι «ο ξάδελφος της Κούλας που είχε πάει στην Αμερική είναι δεύτερος ξάδελφος του κολλητού αυτού που λένε ότι θα γίνει επιτελάρχης του Τραμπ» για να χρησιμοποιήσω μια δική σας έκφραση. Υπονοεί ότι σαν Ελληνες, πρέπει να παραταχθούμε πιστά πίσω από τον νέο πλανητάρχη γιατί αν τον θυμώσουμε θα δώσουμε πλεονέκτημα στους αντιπάλους μας στην περιοχή.  Σας θυμίζω απλά, χωρίς να αμφισβητώ τη νομιμότητα της εκλογικής του νίκης, ότι πάνω από το 73% των εγγεγραμμένων Αμερικανών ψηφοφόρων δεν τον ψήφισε και ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα μέλη μειονοτήτων στις ΗΠΑ ζουν τώρα στιγμές αγωνίας.  Ο διχασμός τον οποίο προκάλεσαν τα λόγια του υποψήφιου Τραμπ είναι άνευ προηγουμένου και δηλητηριάζει το μέλλον της Αμερικής αλλά και το ηθικό κύρος του νεοεκλεγμένου προέδρου της. Αλλά τέτοια «soft» θέματα ο κ. Καρλούτσος τα θεωρεί φαίνεται δευτερεύοντα και ασήμαντα για τον μέσο Ελληνα αναγνώστη της «Καθημερινής» μπροστά στο δέος μιας νέας αμερικανικής realpolitik με πυγμή η οποία θα είναι συνάμα ευκαιρία αλλά και απειλή για την Ελλάδα και τους Ελληνες αν δεν συμπαραταχθούν.

Α. Μωυσης – Καλιφόρνια ΗΠΑ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή