ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Μια «μαθητοσκόπηση» για τη Βουλή

mia-amp-laquo-mathitoskopisi-amp-raquo-gia-ti-voyli-2191731

Κύριε διευθυντά
Οταν ανοίγουμε το κανάλι της Βουλής, πολύ συχνά ακούγεται ο προεδρεύων να λέει: «Γνωρίζω στο Σώμα ότι από τα θεωρεία της Βουλής παρακολουθούν τη συνεδρίαση οι μαθητές του τάδε σχολείου αφού περιηγήθηκαν τους χώρους του κτιρίου και ενημερώθηκαν επί της λειτουργίας της». Μέχρις εδώ όλα καλά. Τι διαπιστώνουν όμως οι μαθητές μας όταν κοιτάζουν προς τα κάτω; Αδειανά τα έδρανα των βουλευτών, έναν ομιλητή που βοά σχεδόν εν ερήμω, ένα ή το πολύ δύο στα υπουργικά έδρανα και βία 10-15 βουλευτές από τους 300. Οταν τυχαίνει να είναι περισσότεροι τότε, κατά κανόνα, γίνονται μάρτυρες αγρίων διαπληκτισμών σε γλώσσα, συχνά πεζοδρομίου. Οι εκφράσεις ψεύτες, διαπλεκόμενοι, απατεώνες, ανίκανοι, συκοφάντες, πουλημένοι, υπηρέτες των μεγάλων συμφερόντων, δουλοπρεπείς, εκτελεστές ξένων εντολών, γερμανοτσολιάδες, προσκυνημένοι, κότες με λειριά κόκορα, ανθρωπάκια, υποκριτές χωρίς τσίπα, γλείφτες εκεί που έφτυναν, παντελόνια που γίνονται φουστάνια ή φουστίτσες, διαστρεβλωτές της αλήθειας, μικροσυμφεροντολόγοι, ανεπάγγελτοι, καρεκλοκένταυροι, παράσιτα του δημοσίου ταμείου, ασυνείδητοι, προδότες, ασυγκίνητοι από τη δυστυχία του ελληνικού λαού, διχαστές, φασίστες, χειραγωγημένα και πολλά άλλα ων ουκ έστιν αριθμός.

Αυτά, δυστυχώς, αποκομίζουν φεύγοντας από τον Ναό της Δημοκρατίας οι μαθητές μας. Τούτων δοθέντων διερωτάται κανείς αν πρέπει να οδηγούνται οι μαθητές σ’ ένα τέτοιο ναό που αντί να τους προάγει αισθήματα ευθύνης, αλληλεγγύης και πατριωτισμού, τους αφήνει αισθήματα απογοήτευσης και αυτό είναι κακό για το μέλλον της δημοκρατίας αυτής της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας ας εξετάσει το θέμα και ο συνάδελφος κ. Μαραντζίδης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ας κάνει μια «μαθητοσκόπηση» με ένα κατάλληλο ερωτηματολόγιο, ώστε οι μαθητές αυτοί, που παρακολούθησαν τις συνεδριάσεις της Βουλής «αφού πρώτα περιηγήθηκαν στους χώρους της και ενημερώθηκαν επί του τρόπου λειτουργίας της…», να μας πουν ποιες είναι οι εντυπώσεις τους από αυτή την εμπειρία τους. Αυτό θα είναι πολλαπλώς χρήσιμο για μικρούς και μεγάλους.

Παναγιωτης Καρακατσουλης, Ομότ. καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών