ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

«Ο Αρ. Αλαφούζος έβλεπε πολύ μπροστά»

amp-laquo-o-ar-alafoyzos-evlepe-poly-mprosta-amp-raquo-2191930

Κύριε διευθυντά
Στον Αριστείδη Αλαφούζο γνωρίσαμε μια λαμπρή προσωπικότητα, πολιτικό μηχανικό, επιτυχέστατο εργολήπτη, ακολούθως καινοτόμο και προοδευτικό πλοιοκτήτη και κατόπιν σε ιθύνοντα ρόλο στον Τύπο. Περί τα μέσα του 1960-70, τα 20 ετών τότε Liberty της ελληνικής ναυτιλίας έφθαναν στο τέλος τους. Σε ναυπηγεία Αγγλίας και Ιαπωνίας προβλήθηκαν τότε εις αντικατάστασιν τα SD14 και Freedom, με τιμές περί το ένα εκατομμύριο στερλίνες, αλλά με κρατικά δάνεια ως το ECGD Αγγλίας (Export Credit Guarantee) και ανάλογα Ιαπωνίας. Οι Ελληνες τότε παραδοσιακά αγόραζαν δεύτερο χέρι και πλήρωναν μετρητά. Με θιασώτες τον Μαυρολέων και τον Καρρά υιοθετήθηκε τότε το νέο σχήμα από μερικούς τολμηρούς παλιούς αλλά ιδίως νέους πλοιοκτήτες, μεταξύ των οποίων και πρώτων ο Αριστείδης Αλαφούζος. Ξεκίνησε στη ναυτιλία με περίπου 10 παραγγελίες νεότευκτων SD14 και Freedom. Τα επόμενα 10 χρόνια ναυπηγήθηκαν περί τα 210 SD14 και 160 Freedom, τα περισσότερα για Ελληνες. Οι τιμές, γύρω στο 1975, ήταν περί τα 3 εκατομμύρια στερλίνες. Υπήρξαν η αρχή της μεγάλης και ταχείας εξελίξεως της ελληνικής ναυτιλίας σε πρώτη παγκοσμίως. Με την τεχνική του ιδιότητα και πολλαπλές εμπειρίες, ο Αριστείδης Αλαφούζος συνταυτίστηκε με τη ραγδαία πρόοδο της ναυπηγικής, που είδε ιδίως όλο και μεγαλύτερα και αποδοτικότερα πλοία σε bulkers, tankers, Panamax, Suezmax, VLCC, containers, gas carriers κ.λπ., που υιοθέτησε εγκαίρως η ελληνική ναυτιλία. Η συμβολή του εις τα της ναυτιλίας αφήνει εποχή.

Δημητριος Γ. Καπαϊτζης, Ναυπηγός μηχανολόγος