Η στάθμευση Ι.Χ. και τα πρόστιμα

Η στάθμευση Ι.Χ. και τα πρόστιμα

Κύριε διευθυντά

Πριν από λίγες ημέρες, ο αρμόδιος για τη Δημοτική Αστυνομία αντιδήμαρχος Αθηναίων φιλοξενήθηκε στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84 και υπεραμύνθηκε του έργου της Δημοτικής Αστυνομίας. Υπεστήριξε με ιδιαίτερη έμφαση ότι τα πρόστιμα για «παράνομη στάθμευση» που αφειδώς μοιράζει η Δημοτική Αστυνομία στόχο έχουν να διατηρήσουν ελεύθερες τις υπάρχουσες σε πολλά σημεία των δρόμων προσβάσεις για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) και ότι τα εκατοντάδες καθημερινά πρόστιμα εξυπηρετούν έναν σπουδαίο κοινωνικό σκοπό.

Σε πολλές περιπτώσεις η απαγόρευση στάθμευσης δεν στοχεύει στη διευκόλυνση των ΑμεΑ, ούτε των Αθηναίων ούτε των επαγγελματιών, και έχουν καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα. Δύο παραδείγματα:

– Η οδός Ευριπίδου, από την οδό Αθηνάς μέχρι την πλατεία Αγίων Θεοδώρων, έχει αρκετό πλάτος για δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ήπια κυκλοφορία οχημάτων. Τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μόνον μία λωρίδα χωρίς ποτέ να παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η δεύτερη λωρίδα θα έπρεπε να είναι λωρίδα «ελεγχόμενης στάθμευσης» ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες για ολιγόωρη στάθμευση, καθώς και οι πολυάριθμοι μικροεπαγγελματίες της περιοχής, καταβάλλοντας το αντίστοιχο αντίτιμο. Αντ’ αυτού, ο δήμος προτίμησε να απαγορεύσει τη στάθμευση στη β΄ λωρίδα. Οι πολίτες σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους για να διεκπεραιώσουν υποθέσεις τους στο κέντρο της πόλης, αφού δεν παρακωλύουν την κίνηση οχημάτων και πεζών, η δε Δημοτική Αστυνομία μοιράζει δεκάδες ή εκατοντάδες κλήσεις κάθε μέρα, με πρόστιμο 80 ευρώ για την κάθε μία.

– Ο δρόμος (αδιέξοδο) στο Πάρκο Ελευθερίας, παράλληλος στον ΒΑ μαντρότοιχο του ΝΙΜΤΣ, εξυπηρετεί ελάχιστα οχήματα και έχει τη μορφή πεζοδρόμου. Εκατέρωθεν του δρόμου στάθμευαν μέχρι πριν από 2 μήνες 20 αυτοκίνητα, χωρίς να παρενοχλείται η κίνηση των πεζών. Πρόσφατα ο δήμος κατήργησε τη δυνατότητα αυτή, με τη δικαιολογία ότι θα κατασκευαστούν δύο πεζόδρομοι, πλάτους 5,5 μέτρων ο καθένας, εκατέρωθεν του ήδη υπάρχοντος πεζοδρόμου. Ποιοι πολίτες εξυπηρετούνται από την κατάργηση 20 θέσεων σταθμεύσεως και τη δημιουργία πεζοδρόμου συνολικού πλάτους 17 μέτρων; Μόνον οι επιχειρηματίες των χώρων στάθμευσης ωφελούνται.  Ασφαλώς υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις δρόμων με άστοχη ρύθμιση των θέσεων στάθμευσης στην Αθήνα.

Η άποψη επομένως του αρμοδίου αντιδημάρχου, ότι τα εκατοντάδες καθημερινά πρόστιμα για παράνομη στάθμευση εξυπηρετούν τους συμπολίτες μας ΑμεΑ, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Στην πόλη μας διαπιστώνεται αυξημένη παραβατικότητα τα τελευταία χρόνια (μπαχαλάκηδες, πορτοφολάδες, λαθρεπιβάτες κ.λπ.) και η Δημοτική Αστυνομία έχει πολλή και ουσιαστική δουλειά.

Κωστας Γ. Τζαμουζακης, Πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή