Περί διαφημίσεων και δεοντολογίας

Περί διαφημίσεων και δεοντολογίας

Κύριε διευθυντά

Διαβάσαμε το άρθρο του κ. Αγγελου Στάγκου στην «Καθημερινή» με τίτλο «Τα μαντζούνια της διαφήμισης» και ομολογώ ότι δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε με το περιεχόμενο και το νόημά του. Επειδή, όμως, οι λέξεις έχουν σημασία, το άρθρο θα έπρεπε σωστά να τιτλοφορείται «Τα μαντζούνια του telemarketing».

Ενώ σε δυτικές χώρες η διαφήμιση αποτελεί κορυφαίο κλάδο των «creative industries» και οι κυβερνήσεις φροντίζουν να ασχολούνται σοβαρά με την ανάπτυξή της, στην Ελλάδα η διαφήμιση είναι φορτωμένη με ιδεοληψίες, για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε. Ακριβώς γι’ αυτό, δεν θέλουμε να δίνεται η εντύπωση ότι η διαφήμιση είναι ένα εργαλείο για κάθε ανεξέλεγκτη χρήση.

Αντίθετα, η διαφήμιση είναι ο μόνος κλάδος που έχει –διεθνώς και στην Ελλάδα– οργανωμένο σύστημα αυτοδέσμευσης στην τήρηση της δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή, βάσει του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας. Αρμόδιο όργανο είναι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (http://www.see.gr/), με μεγάλη δραστηριότητα και απόλυτη αποδοχ΄των αποφάσεών του από τα ΜΜΕ και τους διαφημιζόμενους. Δυστυχώς, δεν συμβαίνει το ίδιο με το telemarketing, όπου όντως το ΕΣΡ και ο ΕΟΦ έχουν την αρμοδιότητα.

Μανολης Παπαπολυζου

Πρόεδρος ΕΔΕΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή