Κύριε διευθυντά
Θα ήταν μεγάλη παράλειψή μου να μην πω «Εύγε» για την επί έναν αιώνα επιτυχημένη κυκλοφορία της «Kαθημερινής». Hταν τιμή μου το γεγονός ότι για μισό και πλέον αιώνα μπορούσα να μιμούμαι τον διοικητή μου –σε μια πολεμική μονάδα της Αεροπορίας– και να την κρατάω ακόμα και στο δεξί μου χέρι… Ειδικότερα, αφού στο τέλος Οκτωβρίου του 1987 ένα ουράνιο Φως διέλυσε το πνευματικό μου σκοτάδι, δώσατε για 18 χρόνια πολλές ευκαιρίες στην ταπεινότητά μου, και φιλοξενήσατε παρά μία τεσσαράκοντα επιστολές μου… Αρχίσαμε με το «Καλημέρα με χαμόγελο» (8.12.1992) και σας «αποχαιρέτησα»… με το «Σκοτάδι και φως» (5.2.2010). Η «Καθημερινή» συνεχίζει αυτά τα χρόνια να κυριαρχεί σε πολλές καρδιές. Σας εύχομαι πάντα επιτυχίες σε όλους τους τομείς της δημοσιογραφίας.
Με έκπληξη διάβασα το άρθρο «Εδώ, ο Χριστός δεν σώζει» του κ. Στέφανου Κασιμάτη («Κ», 8.3.2020), και πριν συνέλθω από τη δικαιολογημένη ταραχή μου, ένας φίλος – συνάδελφός μου, με παρακάλεσε να του απαντήσω «σε ποιες περιπτώσεις ο Ιησούς Χριστός δεν σώζει… Ποιο θα ήταν το σχόλιό σου;». Θα ήθελα να εκφράσω την ταπεινή μου άποψη, που δυστυχώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον καταξιωμένο δημοσιογράφο κ. Στ. Κασιμάτη. Η λέξη Χριστός είναι συνώνυμος με τη λέξη Μεσσίας (εβραϊστί «μασιάχ»). Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ εκαλείτο Χριστός, που ήταν ο αναμενόμενος Μεσσίας των Ιουδαίων. Το όνομα Ιησούς δόθηκε στον Ιωσήφ από έναν άγγελο του Κυρίου, που είπε: «Αυτός θα σώσει τον λαό Του από τις αμαρτίες τους». Επομένως ο Κύριος είναι ο Σωτήρας μας από τις αμαρτίες μας, όταν εμείς φυσικά μετανοήσουμε για αυτές. Και επειδή είναι γραμμένο ότι «Ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος χθες, σήμερα και για πάντα», ο Ιησούς πάντοτε σώζει! Δεν σώζει βέβαια απ’ αυτά που εμείς θέλουμε να σώζει… Το ότι 21 από τους 24 Ελληνες τουρίστες που επέστρεψαν από τους Αγίους Τόπους βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό, δεν σημαίνει ότι «μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο Χριστός δεν σώζει» από τον ιόν αυτόν.
Επιπλέον «όσοι πάνε στους Αγίους Τόπους, ουδόλως υποτίθεται ότι είχαν προμηθευτεί τον υψηλότερο βαθμό θεϊκής προστασίας», όπως τονίζει ο αρθρογράφος. Τουναντίον, η θεϊκή προστασία είναι δώρο του ελεήμονος Θεού αφενός, και αφετέρου παρέχεται ανάλογα με τη βούληση του Θεού και με τα σχέδια που έχει Εκείνος για καθέναν από τους «συνειδητούς» πιστούς σ’ Εκείνον.
Οσον αφορά το θέμα της συμμετοχής των πιστών στη Θεία Κοινωνία (Δείπνο του Κυρίου), τα αναφερόμενα στο άρθρο αυτό, αλλά και στο «Αγιασμός, Βυζαντινόν, πρόπολη» άρθρο του («Κ», 11.3.2020), προξενούν έκπληξη για τις απόψεις αυτές, και για όσα ανέφεραν επίσης και κάποιοι «βολευτές», δημοσιογράφοι, αλλά και ιερωμένοι… Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ανακοίνωσε ότι «ο κορωνοϊός δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία», ενώ το θέμα είναι επιστημονικό και όχι θρησκευτικό…
Θα πρέπει, νομίζω, να σταθούμε ιδιαίτερα στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, που προτρέπει όλους τους πιστούς «να εφαρμόζουν τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, έως και τις νομοθετικές διατάξεις των κατά τόπους κρατών». Γιατί καλό θα είναι να μην προκαλέσουμε… επιπλέον θύματα.
Τακης Καραθανασης, Αξιωματικός Αεροπορίας ε.α., Παπάγου