ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Αλλαγές στην Παιδεία και ναι μεν, αλλά

08grammata

Κύριε διευθυντά
Διάβασα στην εφημερίδα σας στις 23/4/2020 το ρεπορτάζ του λίαν αξιόλογου δημοσιογράφου Απόστολου Λακασά για τις σημαντικές αλλαγές που θέλει να κάνει και στις τρεις βαθμίδες της Παιδείας η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Εκ των προτέρων δεν θα αναφερθώ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα πρέπει να γίνουν τον Ιούνιο. Θα αναφερθώ στις μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες που επιθυμεί να κάνει η υπουργός. Πιθανόν να θέλει να μείνει το όνομά της για πολλές δεκαετίες ως η αναμορφώτρια της Παιδείας.

Από την πρώτη στιγμή έχουν ξεσηκωθεί οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης ΔΟΕ, ΟΛΜΕ. Σε μια περίοδο πανευρωπαϊκής κρίσης και λόγω του κορωνοϊού, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης για την Ελλάδα, σε μια περίοδο που ένα μέρος του πληθυσμού έχει μεγάλη οικονομική δυσχέρεια για να επιβιώσει, κάνει αυτές τις τεράστιες αλλαγές στην Παιδεία;

Δεν τις αναφέρω μία προς μία, διότι δεν έχω τον χώρο. Στην κυβέρνηση αυτές οι αλλαγές θα κάνουν μεγάλη ζημιά, ποικιλοτρόπως. Το επιτελείο του πρωθυπουργού δεν το έχει αντιληφθεί αυτό; Σε περίοδο παγκόσμιας κρίσης, εμείς στην Ελλάδα κάνουμε αυτές τις άκρως σημαντικές αλλαγές σε ολόκληρη Παιδεία;

Από πολιτικής πλευράς θα κάνει ζημιά στη Ν.Δ. Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι και σε μια ομαλή περίοδο δεν δύνανται να γίνουν αυτές οι τεράστιες αλλαγές στην Παιδεία, καθότι υπάρχουν πολλά κρυφά σημεία στα οποία κανείς δεν θα έχει εμπιστοσύνη σε κανένα, όπως π.χ. «η τράπεζα θεμάτων», η «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» και από ποιους θα γίνει· η «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων», η επιλογή των «αξιολογητών». Ποιος θα επιλέξει ποιον, κ.λπ.

Ιωαννης Θ. Χαϊνης, ομ. καθηγ. Ε.Μ. Πολυτεχνείου