Ανθρωποι των τεχνών και περί πνεύματος

Ανθρωποι των τεχνών και περί πνεύματος

Κύριε διευθυντά

Με έκπληξη διαβάσαμε τα λεγόμενα του σπουδαίου Σταύρου Ξαρχάκου αναφορικά με τα αιτήματα των «ανθρώπων του πολιτισμού». Η έκπληξη προκύπτει από την ευκολία με την οποία ο κ. Ξαρχάκος έκανε χρήση του δημόσιου βήματος το οποίο έχει επάξια κατακτήσει. Στα μάτια μας, η ευκολία των λόγων του έχει να κάνει, πρώτον, με την απουσία ορισμού των επαγγελματιών που απαρτίζουν τους «ανθρώπους της τέχνης». Δεύτερον, με το συντεχνιακό πνεύμα που διέπει τη σκέψη του. Γιατί πρέπει να γίνεται περισσότερος ντόρος μόνο για τα αιτήματα μιας συγκεκριμένης επαγγελματικής ομάδας, τη στιγμή μάλιστα που χώρος για υπεύθυνη κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη σχετικά με τα οικονομικά μέτρα στήριξης υπάρχει πολύς. (Βλέπε ενδεικτικά το άρθρο του Κώστα Καλλίτση στην Οικονομική «Καθημερινή», 3/5/2020). Τέλος, μας ξάφνιασαν οι εύκολοι συναισθηματισμοί συνολικά της επιστολής, που κορυφώνονται με το «η τέχνη είναι σαν το κάρβουνο…».

Τέτοιου είδους αναφορές δεν θίγουν την (όποια) πολιτική ηγεσία. Στην πραγματικότητα, παραγνωρίζουν τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους νέους εργαζομένους που κάθονται πραγματικά σε αναμμένα κάρβουνα. Διότι, πάνω που πήγαν να βγουν στην επιφάνεια έπειτα από δέκα πολύ δύσκολα  χρόνια, αναγκάζονται να ξανακάνουν μακροβούτι σε αχαρτογράφητα νερά. Τα δικά τους βάσανα, βέβαια, αδυνατούν διαχρονικά να χωρέσουν στις αράδες κάποιας εφήμερης επιστολής. Στον τόπο αυτόν, η εξιστόρησή τους έχει από χρόνια υπερβεί τη μίζερη διαμαρτυρία. Εγινε τέχνη, μετατράπηκε σε γνησίως λαϊκή κινητήριος δύναμη για κοινωνικές αλλαγές που –ευτυχώς!– κάποτε έγιναν πραγματικότητα. Και τούτο οφείλεται και θα οφείλεται νυν και αεί και στον Σταύρο Ξαρχάκο.

Δημητριος Μακριδης, Αθανασιος Κολλιοπουλος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή